Facebook Twitter Instagram
    HRmag
    • Trh práce
    • Legislativa
    • Pracovní prostředí
    • Recruitment
    • Rozvoj
    • Procesy
    • Insider
    • Personálie
    • Vzdělávání
    • Redakce
    Facebook Twitter Instagram
    HRmag
    Home»Pracovní prostředí»Grafton: zaměstnanci mají více práce a jsou častěji ve stresu
    Pracovní prostředí

    Grafton: zaměstnanci mají více práce a jsou častěji ve stresu

    hrmagBy hrmag5. 6. 2021Updated:29. 6. 2021Žádné komentáře3 Mins Read
    Facebook Twitter Pinterest LinkedIn Tumblr Email
    Share
    Facebook Twitter LinkedIn Pinterest Email

    Míra stresu v práci se oproti loňskému roku příliš nezměnila. Zvýšil se však stres v životě pracovníků, kteří se přesunuli do domácích kanceláří, a díky tomu jim scházely sociální interakce s kolegy i hranice mezi soukromým a pracovním životem. Lidem z výroby, logistiky a retailu zase vyšší stres způsobovaly obavy o zdraví. Více lidí si také letos stěžuje na celkové vytížení a množství práce. Vyplývá to z průzkumu personální agentury Grafton Recruitment.

    Stres v práci zažívá 86 % zaměstnanců, jen 18 % jich však uvádí, že jde o stres častý a vyčerpávající.  Občas je v práci ve stresu 52 % pracovníků a 16 % zmiňuje spíše stres pozitivní, založený na bázi adrenalinu, který je dále motivuje. Oproti loňskému roku nejde o žádný zásadní výkyv. Až 40 % respondentů ovšem uvádí nárůst stresu v osobním životě. „Jde zejména o pracovníky, kteří se s vypuknutím pandemie přesunuli na home office a do online prostředí. Chybí jim přímá sociální interakce a často bojují se smazáváním hranic mezi pracovním a osobním životem. Pracují ve ztížených podmínkách, vedle práce často řeší péči o děti, a proto se v mnoha případech cítí i více vytížení,“ vysvětluje Martin Malo, ředitel Grafton Recruitment a GI Group.           

    Na větší vytížení a množství práce, než před vypuknutím pandemie si stěžuje 34 % pracovníků. Nejčastěji jde o lidi z oboru podnikových služeb (43 %). Do značné míry to může být tím, že tento obor dle asociace ABSL v době pandemie často rozšiřoval svou působnost a přebíral práci od sesterských center v Asii, kde nedokázali v době pandemie a zavřených kanceláří zajistit hladký provoz z domova jako u nás. Větší množství práce a vytížení pak v průzkumu uvedlo také 41 % pracovníků z oboru IT, a to zejména kvůli rychle postupující digitalizaci, adopci nových technologií a nutnosti IT podpory vzdáleně pracujících zaměstnanců.

    Čtvrtina respondentů průzkumu upozorňuje také horší efektivitu komunikace, která se vlivem práce z domova výrazně změnila. „Virtuální komunikace sebou přináší nejasnosti zejména ve způsobu interpretace zpráv, což může vést nejen k nepříjemné atmosféře mezi kolegy, ale také ke snížené efektivitě a produktivitě práce. Tendence být stále na přijmu a online může být zase pro řadu pracovníků zdrojem stresu,“ říká Martin Malo.

    Zdrojem stresu dnes často bývají i obavy o zdraví, které v dnešní době alespoň někdy vnímá 69 % respondentů. Častěji je mají ženy a zaměstnanci nad 55 let. Na popularitě proto získávají benefity související s ochranou zdraví a stále diskutovanějším tématem je i očkování proti Covid-19. To by v případě možnosti nabídl zaměstnavatel 12 % zaměstnanců. Více než polovina z nich by měla zájem, čtvrtina by naopak očkování odmítla.

    Share this:

    • Click to share on Twitter (Opens in new window)
    • Click to share on Facebook (Opens in new window)

    Related

    Share. Facebook Twitter Pinterest LinkedIn Tumblr Email
    hrmag

    Related Posts

    Duševní pohoda má velký vliv na pracovní výkon lidí, přesto pro ni 4 z 10 zaměstnavatelů nic nedělají

    2. 7. 2025

    Čeští zaměstnanci: Za posledních 5 let se nejvíce zhoršily pracovní nároky a tlak

    2. 7. 2025

    Zaměstnanci vystavili zaměstnavatelům vysvědčení, nejhorší známky mají za péči o zdraví

    26. 6. 2025

    Leave A Reply Cancel Reply

    HRmag.cz
    HRmag.cz se věnuje novinkám a trendům z oblasti lidských zdrojů, HR, personalistiky, CSR, outsourcingu, firemních procesů, podnikových služeb a souvisejících témat.
    Odebírejte novinky z oboru HR e-mailem

    RSS Píšeme na PodnikoveSluzby.cz
    • Regionální kanceláře jsou nejdražší v Praze a nejlevnější v Sofii
    • Komunitní kanceláře jako reakce na hybridní model
    • Živá kancelář jako nová norma: Ideální obsazenost je mezi 50 a 80 %
    • Cato Networks ztrojnásobí kapacitu svého pražského výzkumného a vývojového centra a podpoří globální inovace
    • Katarína Brydone jmenována ředitelkou Colliers v České republice
    • Podíl renegociací na kancelářském trhu roste, prodlužuje se i smluvní období
    • Mimopražské kanceláře: Mírný růst a atraktivní dostupnost
    • Huawei aktivně podporuje Chartu proti domácímu násilí
    • Třetina zaměstnanců není v práci spokojená
    • Tři čtvrtiny žen vnímají uplatnění v IT jako obtížnější než u mužů
    Facebook Twitter Instagram Pinterest
    © 2025 ThemeSphere. Designed by ThemeSphere.

    Type above and press Enter to search. Press Esc to cancel.