Facebook Twitter Instagram
    HRmag
    • Trh práce
    • Legislativa
    • Pracovní prostředí
    • Recruitment
    • Rozvoj
    • Procesy
    • Insider
    • Personálie
    • Vzdělávání
    • Redakce
    Facebook Twitter Instagram
    HRmag
    Home»Benefity»Český mileniál na pracovním trhu
    Benefity

    Český mileniál na pracovním trhu

    hrmagBy hrmag5. 5. 2017Žádné komentáře2 Mins Read
    Facebook Twitter Pinterest LinkedIn Tumblr Email
    Share
    Facebook Twitter LinkedIn Pinterest Email

    Čeští mileniálové nemají zájem o práci v zahraničí. 46 % žen z této věkové kategorie sleduje nabídky práce jedenkrát týdně. Nejoblíbenějším benefitem v této skupině jsou tzv. sick days. To jsou jen některé závěry výzkumu, který si v průběhu letošního února nechala zpracovat společnost Monster.

    Za mileniály jsou považováni lidé narození v letech 1980 až 2000. Jsou to tedy ti, kteří buď na trh práce teprve přicházejí nebo již mají první pracovní zkušenosti za sebou. Když se mluví o mileniálech, používá se pro ně také označení internetová generace nebo Generace Y. Charakteristické je pro ně zejména to, že vyrůstali obklopeni moderními technologiemi, které výrazně ovlivňovaly jejich životy a mají vliv také na to, jak se chovají při hledání práce.

    Pro mileniály je typické, že se chtějí věnovat práci, která je bude bavit a budou při ní pociťovat naplnění. 83 % mileniálů je přesvědčeno o tom, že žijí šťastný život.

    70 % českých mileniálů alespoň nepravidelně sleduje nabídky práce. Ženy na rozdíl od mužů toto dělají častěji. 46 % žen je sleduje dokonce jedenkrát týdně. Pokud se chtějí mladí Češi dozvědět o nabídce volných pracovních míst, nejčastěji zamíří na stránky pracovních portálů, velkých zaměstnavatelů nebo na sociální sítě. Třetina českých mileniálů dokonce uvedla, že si na sociálních sítích vyhledávají osobní profily svých budoucích kolegů.

     

    Čeští mileniálové nemají zájem o práci v zahraničí

    Práce v zahraničí mladé Čechy neláká. 80 % z nich s ní nemá osobní zkušenost a  57 % se o ni nikdy aktivně nezajímalo. Jedna čtvrtina se nechala slyšet, že je pro ně práce v zahraničí atraktivní. Častěji takto odpovídali muži a také lidé z menších měst nebo ti, kteří jsou právě ekonomicky neaktivní. Mladí čeští vysokoškolští absolventi o práci v zahraničí neprojevují zájem.

     

    Z benefitů vedou tzv. sick days

    Z výzkumu mezi českými mileniály dále vyplynulo, že nejoblíbenějším benefitem jsou tzv. sick days. Mileniálové dále oceňují možnost dalšího vzdělávání a upravení si pracovního prostředí podle sebe. Nejméně vítaným benefitem je možnost vyjet na zahraniční pracovní stáž nebo relax na pracovišti. Zaměstnavatelé je nenalákají ani na firemní akce (teambuilding), ani na příslib služebního automobilu.

    Čeští vysokoškolští absolventi slyší na možnost flexibilní pracovní doby. Přesčas jsou ochotni pracovat zejména mladí lidé ve věku 22-29 let. Ženy častěji uváděly, že nechtějí pracovat přesčas.

    Share this:

    • Click to share on Twitter (Opens in new window)
    • Click to share on Facebook (Opens in new window)

    Related

    Share. Facebook Twitter Pinterest LinkedIn Tumblr Email
    hrmag

    Related Posts

    Každý šestý Čech je obětí šikany. Nejčastěji je agresorem nadřízený

    15. 5. 2025

    Letní brigády: Firmy hledají tisíce posil, ale zájem studentů klesá

    15. 5. 2025

    Mzdy a benefity v Česku: Průzkum odhaluje rozdíly v tvrzení zaměstnanců a zaměstnavatelů

    13. 5. 2025

    Leave A Reply Cancel Reply

    HRmag.cz
    HRmag.cz se věnuje novinkám a trendům z oblasti lidských zdrojů, HR, personalistiky, CSR, outsourcingu, firemních procesů, podnikových služeb a souvisejících témat.
    Odebírejte novinky z oboru HR e-mailem

    RSS Píšeme na PodnikoveSluzby.cz
    • Cato Networks ztrojnásobí kapacitu svého pražského výzkumného a vývojového centra a podpoří globální inovace
    • Katarína Brydone jmenována ředitelkou Colliers v České republice
    • Podíl renegociací na kancelářském trhu roste, prodlužuje se i smluvní období
    • Mimopražské kanceláře: Mírný růst a atraktivní dostupnost
    • Huawei aktivně podporuje Chartu proti domácímu násilí
    • Třetina zaměstnanců není v práci spokojená
    • Tři čtvrtiny žen vnímají uplatnění v IT jako obtížnější než u mužů
    • Absolventi technických oborů mají na trhu práce výhodu
    • RPO ušetří při náboru zaměstnanců až polovinu času a čtvrtinu nákladů
    • Nízká míra nezaměstnanosti a nedostatek uchazečů bue přetrvávat i v roce 2025
    Facebook Twitter Instagram Pinterest
    © 2025 ThemeSphere. Designed by ThemeSphere.

    Type above and press Enter to search. Press Esc to cancel.