Čeští mileniálové nemají zájem o práci v zahraničí. 46 % žen z této věkové kategorie sleduje nabídky práce jedenkrát týdně. Nejoblíbenějším benefitem v této skupině jsou tzv. sick days. To jsou jen některé závěry výzkumu, který si v průběhu letošního února nechala zpracovat společnost Monster.
Za mileniály jsou považováni lidé narození v letech 1980 až 2000. Jsou to tedy ti, kteří buď na trh práce teprve přicházejí nebo již mají první pracovní zkušenosti za sebou. Když se mluví o mileniálech, používá se pro ně také označení internetová generace nebo Generace Y. Charakteristické je pro ně zejména to, že vyrůstali obklopeni moderními technologiemi, které výrazně ovlivňovaly jejich životy a mají vliv také na to, jak se chovají při hledání práce.
Pro mileniály je typické, že se chtějí věnovat práci, která je bude bavit a budou při ní pociťovat naplnění. 83 % mileniálů je přesvědčeno o tom, že žijí šťastný život.
70 % českých mileniálů alespoň nepravidelně sleduje nabídky práce. Ženy na rozdíl od mužů toto dělají častěji. 46 % žen je sleduje dokonce jedenkrát týdně. Pokud se chtějí mladí Češi dozvědět o nabídce volných pracovních míst, nejčastěji zamíří na stránky pracovních portálů, velkých zaměstnavatelů nebo na sociální sítě. Třetina českých mileniálů dokonce uvedla, že si na sociálních sítích vyhledávají osobní profily svých budoucích kolegů.
Čeští mileniálové nemají zájem o práci v zahraničí
Práce v zahraničí mladé Čechy neláká. 80 % z nich s ní nemá osobní zkušenost a 57 % se o ni nikdy aktivně nezajímalo. Jedna čtvrtina se nechala slyšet, že je pro ně práce v zahraničí atraktivní. Častěji takto odpovídali muži a také lidé z menších měst nebo ti, kteří jsou právě ekonomicky neaktivní. Mladí čeští vysokoškolští absolventi o práci v zahraničí neprojevují zájem.
Z benefitů vedou tzv. sick days
Z výzkumu mezi českými mileniály dále vyplynulo, že nejoblíbenějším benefitem jsou tzv. sick days. Mileniálové dále oceňují možnost dalšího vzdělávání a upravení si pracovního prostředí podle sebe. Nejméně vítaným benefitem je možnost vyjet na zahraniční pracovní stáž nebo relax na pracovišti. Zaměstnavatelé je nenalákají ani na firemní akce (teambuilding), ani na příslib služebního automobilu.
Čeští vysokoškolští absolventi slyší na možnost flexibilní pracovní doby. Přesčas jsou ochotni pracovat zejména mladí lidé ve věku 22-29 let. Ženy častěji uváděly, že nechtějí pracovat přesčas.