Předsednictvo Odborového svazu dopravy (OSD) se bude zabývat kompromisním návrhem ministerstva práce na navýšení platů řidičů linkových autobusů. Ten počítá s přeřazením šoférů ze třetí platové třídy do páté, zavedením příplatku za práci v náročném prostředí a zvýšením plateb za čekání mezi jednotlivými jízdami.
Návrh ministerstva je po několikaměsíčním jednání první, který je podle odborů možné označit za základ pro kompromisní řešení, přestože nesplnil všechny jejich požadavky. Odbory původně požadovaly navýšení mezd na 130 korun za hodinu, podle nynějších tabulek by měli za hodinu práce dostat v páté skupině minimálně 87 korun a 20 haléřů. Od ledna příštího roku, kdy by měl návrh začít platit, se ale dá čekat navýšení minimální mzdy. Podle odborů by tak mohla mzda šoféra vzrůst na minimálních sto korun na hodinu.
Řidiči linkových autobusů se proti nízkým mzdám bouří dlouhodobě. Stěžují si, že kraje objednávají autobusovou dopravu jen na základě ceny, a autobusové společnosti pak šetří zejména na mzdách řidičů. Požadavek minimální mzdy by podle Odborového svazu dopravy měl být zakotvený přímo v podmínkách výběrových řízení, které na dopravce vypisují kraje.