Facebook Twitter Instagram
    HRmag
    • Trh práce
    • Legislativa
    • Pracovní prostředí
    • Recruitment
    • Rozvoj
    • Procesy
    • Insider
    • Personálie
    • Vzdělávání
    • Redakce
    Facebook Twitter Instagram
    HRmag
    Home»Pracovní prostředí»Duševní pohoda má velký vliv na pracovní výkon lidí, přesto pro ni 4 z 10 zaměstnavatelů nic nedělají
    Pracovní prostředí

    Duševní pohoda má velký vliv na pracovní výkon lidí, přesto pro ni 4 z 10 zaměstnavatelů nic nedělají

    hrmag.czBy hrmag.cz2. 7. 2025Žádné komentáře3 Mins Read
    Facebook Twitter Pinterest LinkedIn Tumblr Email
    Share
    Facebook Twitter LinkedIn Pinterest Email

    Odkryl to reprezentativní průzkum personální společnosti Předvýběr.CZ, pro který data sesbírala agentura Talk Online Panel ‒ rozhodně velký vliv duševní pohody na práci uvedlo 73 % dotazovaných pracujících a současně 39 % lidí říká, že se o jejich duševní zdraví zaměstnavatel nijak nestará.
    „Průzkum ukázal, že v oblasti péče o psychiku svých lidí mají firmy velké rezervy, přitom je i v jejich ekonomickém zájmu, aby se problematice víc věnovali. Sami zaměstnanci si o to říkají,“ shrnuje František Boudný, ředitel Předvýběru.CZ. Konkrétně 77 % lidí by uvítalo, kdyby se o ně zaměstnavatel víc staral.
    Na druhou stranu je celá řada věcí, jak se firmy snaží o lepší pracovní podmínky, nejčastěji flexibilní pracovní dobou (19 %), delší dovolenou (18 %), trváním na jejím důsledném čerpání (17 %) nebo umožněním práce z domova a právem na odpojení po pracovní době (v obou případech po 16 %). Psychologa nebo jiného odborníka na duši svým zaměstnancům platí pět procent firem a téměř čtyři procenta zaměstnanců mají k dispozici nějakou online aplikaci.

    Za poslední rok měla práce negativní vliv na víc než třetinu lidí
    Téměř šestnáct procent dotazovaných uvedlo, že za poslední rok se v souvislosti s prací jejich duševní zdraví zlepšilo, ale 36 % jich naopak hlásí zhoršení. Syndromem vyhoření si podle průzkumu prošlo 19 % lidí a dalších téměř čtyřiadvacet k němu má blízko.
    Největší tlak na zaměstnance vytváří špatné finanční ohodnocení (37 %), konfliktní lidé (rovněž 37 %) a špatná komunikace v týmu nebo s nadřízeným (36 %).

    Personální agentura Předvýběr.CZ pmezi stovkou stálých respondentů z řad majitelů, šéfů a personalistů firem rovněž zmapovala, jak k duševnímu zdraví zaměstnanců přistupují zaměstnavatelé.
    Nejčastěji zmiňovaným nástrojem je flexibilní pracovní doba a možnost pracovat z domova (v obou případech ji uvedlo 72 % zaměstnavatelů). Pomyslnou dvojkou je delší dovolená (64 %) a na třetím místě je důsledné vyžadování jejího čerpání (56 %).
    Velmi dobrou zprávou je, že čtyři z deseti firem po pracovní době nevyžadují po svých zaměstnancích dostupnost po telefonu, e-mailem nebo jinak.
    „Je pochopitelné, že práce s časem je pro zaměstnavatele v zásadě nejefektivnější řešení, které navíc zaměstnanci ocení. Rozhodně to není ale jediná možnost, firmy si uvědomují, že je v jejich ekonomickém zájmu také investovat do pohody svých lidí,“ shrnuje František Boudný, ředitel Předvýběru.CZ.
    Pětina firem pro svoje lidi najímá psychologa, psychoterapeuta nebo jiného konzultanta “pro pohodu” a zhruba v každé desáté k péči o duši využívají nějaké technologické nástroje.
    Na jednoho zaměstnance v rámci péče o jejich duševní zdraví firmy vydají v průměru do pěti set, respektive 500-1000 korun měsíčně (v obou případech to uvádí pětina respondentů). Téměř každý druhý zaměstnavatel ale nedá ani korunu.

    Share this:

    • Click to share on Twitter (Opens in new window)
    • Click to share on Facebook (Opens in new window)

    Related

    Share. Facebook Twitter Pinterest LinkedIn Tumblr Email
    hrmag.cz

    Related Posts

    Čeští zaměstnanci: Za posledních 5 let se nejvíce zhoršily pracovní nároky a tlak

    2. 7. 2025

    Zaměstnanci vystavili zaměstnavatelům vysvědčení, nejhorší známky mají za péči o zdraví

    26. 6. 2025

    Komunitní kanceláře jako reakce na hybridní model

    20. 6. 2025

    Leave A Reply Cancel Reply

    HRmag.cz
    HRmag.cz se věnuje novinkám a trendům z oblasti lidských zdrojů, HR, personalistiky, CSR, outsourcingu, firemních procesů, podnikových služeb a souvisejících témat.
    Odebírejte novinky z oboru HR e-mailem

    RSS Píšeme na PodnikoveSluzby.cz
    • Regionální kanceláře jsou nejdražší v Praze a nejlevnější v Sofii
    • Komunitní kanceláře jako reakce na hybridní model
    • Živá kancelář jako nová norma: Ideální obsazenost je mezi 50 a 80 %
    • Cato Networks ztrojnásobí kapacitu svého pražského výzkumného a vývojového centra a podpoří globální inovace
    • Katarína Brydone jmenována ředitelkou Colliers v České republice
    • Podíl renegociací na kancelářském trhu roste, prodlužuje se i smluvní období
    • Mimopražské kanceláře: Mírný růst a atraktivní dostupnost
    • Huawei aktivně podporuje Chartu proti domácímu násilí
    • Třetina zaměstnanců není v práci spokojená
    • Tři čtvrtiny žen vnímají uplatnění v IT jako obtížnější než u mužů
    Facebook Twitter Instagram Pinterest
    © 2025 ThemeSphere. Designed by ThemeSphere.

    Type above and press Enter to search. Press Esc to cancel.