Facebook Twitter Instagram
    HRmag
    • Trh práce
    • Legislativa
    • Pracovní prostředí
    • Recruitment
    • Rozvoj
    • Procesy
    • Insider
    • Personálie
    • Vzdělávání
    • Redakce
    Facebook Twitter Instagram
    HRmag
    Home»Pracovní prostředí»Firmy podporují návrat do kanceláří, generace Z udává směr vývoje
    Pracovní prostředí

    Firmy podporují návrat do kanceláří, generace Z udává směr vývoje

    hrmag.czBy hrmag.cz18. 6. 2025Updated:18. 6. 2025Žádné komentáře3 Mins Read
    Facebook Twitter Pinterest LinkedIn Tumblr Email
    Share
    Facebook Twitter LinkedIn Pinterest Email

    Podle průzkumu společnosti Savills téměř 90 % respondentů očekává, že firmy letos zvýší požadavky na denní přítomnost zaměstnanců v kancelářích. Jedním z hlavních důvodů této změny je generace Z, která tráví v kanceláři o 12 % více času než starší generace a klade silný důraz na wellbeing, tedy duševní pohodu. Do roku 2034 budou mileniálové, generace Z a generace Alfa tvořit přibližně 80 % pracovní síly ve vyspělých ekonomikách.

    „V Praze pozorujeme podobný trend. Průměrná fyzická obsazenost kanceláří již přesáhla 60 % a nadále roste. Nejrušnějšími dny v týdnu zůstávají pondělí až čtvrtek, zatímco pátek bývá flexibilnější. Hybridní forma práce se stále vyvíjí, ale kancelář zůstává klíčovým nástrojem pro spolupráci a firemní kulturu,“ říká Pavel Novák, Head of Office Agency v Savills.

    Generace Z vnímá příležitosti k učení, navazování kontaktů a mentorství, které kancelář poskytuje, jako zásadní pro kariérní růst. V roce 2019 tvořily generace Baby Boomers a X přibližně 60 % světové pracovní síly. Do roku 2034 budou v rozvinutých ekonomikách mileniálové, generace Z a Alfa představovat přibližně 80 %. S příchodem těchto mladších generací do pracovního procesu roste důraz na zdraví a duševní pohodu – a očekávají, že jim v tom jejich pracoviště pomůže.

    Zaměření na wellbeing je patrné i z rostoucího počtu budov, které usilují o akreditaci podle standardu WELL Building Standards od Mezinárodního institutu pro WELL budovy (IWBI). Tento standard hodnotí vlivy budov na lidské zdraví a pohodu, včetně kvality vzduchu, vody, stravování, světla, pohybu, komfortu a duševního zdraví. Od roku 2020 se počet nemovitostí zapojených do jednoho či více WELL programů zvýšil přibližně o 300 %.

    „Certifikace WELL je zatím omezena na několik špičkových budov v Praze – například Visionary nebo nově dokončenou Novou Waltrovku. Nicméně v nových a plánovaných projektech je stále častější. Trend je zřejmý: nájemci kladou stále větší důraz na kvalitu pracovního prostředí, komfort uživatelů a udržitelnost. Tento posun sice zvyšuje standardy, ale zároveň přináší i vyšší náklady, které se postupně promítají do výše nájemného,“ dodává Pavel Novák.

    Firmy přehodnocují pojem „prémiová kancelář“
    Firmy mění pohled na to, co znamená „prémiová“ kancelář. Dnešní pracoviště musí nabízet více než jen fyzický prostor – firmy požadují kvalitní prostředí, které podporuje výkon zaměstnanců a rozvíjí firemní kulturu. Takové prostory slouží jako centrum pro spolupráci a propojení, přičemž musí zároveň podporovat různorodé pracovní týmy. Klíčovým prvkem úspěchu moderní prémiové kanceláře jsou služby a vybavení, a to jak v samotné budově, tak v bezprostředním okolí. Kancelářská centra v atraktivních městských lokalitách se stále více stávají součástí širší personální strategie, protože pomáhají vytvářet prostředí podporující spokojenost, produktivitu a loajalitu zaměstnanců.

    Hybridní práce zůstává – ale stále se vyvíjí
    Hybridní forma práce se za posledních pět let výrazně změnila a nadále se vyvíjí. Ačkoliv mnoho firem přijalo flexibilní modely práce, rovnováha mezi prací na dálku a v kanceláři se liší v závislosti na preferencích daného trhu, infrastruktuře a dostupnosti bydlení.

    Share this:

    • Click to share on Twitter (Opens in new window)
    • Click to share on Facebook (Opens in new window)

    Related

    Share. Facebook Twitter Pinterest LinkedIn Tumblr Email
    hrmag.cz

    Related Posts

    AI v kancelářích: Jak umělá inteligence zvyšuje produktivitu a spokojenost zaměstnanců

    18. 6. 2025

    Pluxee Zaměstnavatel roku 2025 zná své vítěze

    18. 6. 2025

    Přítomnost domácích mazlíčků na pracovišti zvyšuje výkony a pomáhá od stresu

    16. 6. 2025

    Leave A Reply Cancel Reply

    HRmag.cz
    HRmag.cz se věnuje novinkám a trendům z oblasti lidských zdrojů, HR, personalistiky, CSR, outsourcingu, firemních procesů, podnikových služeb a souvisejících témat.
    Odebírejte novinky z oboru HR e-mailem

    RSS Píšeme na PodnikoveSluzby.cz
    • Cato Networks ztrojnásobí kapacitu svého pražského výzkumného a vývojového centra a podpoří globální inovace
    • Katarína Brydone jmenována ředitelkou Colliers v České republice
    • Podíl renegociací na kancelářském trhu roste, prodlužuje se i smluvní období
    • Mimopražské kanceláře: Mírný růst a atraktivní dostupnost
    • Huawei aktivně podporuje Chartu proti domácímu násilí
    • Třetina zaměstnanců není v práci spokojená
    • Tři čtvrtiny žen vnímají uplatnění v IT jako obtížnější než u mužů
    • Absolventi technických oborů mají na trhu práce výhodu
    • RPO ušetří při náboru zaměstnanců až polovinu času a čtvrtinu nákladů
    • Nízká míra nezaměstnanosti a nedostatek uchazečů bue přetrvávat i v roce 2025
    Facebook Twitter Instagram Pinterest
    © 2025 ThemeSphere. Designed by ThemeSphere.

    Type above and press Enter to search. Press Esc to cancel.