Facebook Twitter Instagram
    HRmag
    • Trh práce
    • Legislativa
    • Pracovní prostředí
    • Recruitment
    • Rozvoj
    • Procesy
    • Insider
    • Personálie
    • Vzdělávání
    • Redakce
    Facebook Twitter Instagram
    HRmag
    Home»HR»Jak napsat pracovní inzerát v angličtině?
    HR

    Jak napsat pracovní inzerát v angličtině?

    hrmagBy hrmag28. 2. 2018Žádné komentáře4 Mins Read
    Facebook Twitter Pinterest LinkedIn Tumblr Email
    Share
    Facebook Twitter LinkedIn Pinterest Email

    Firmy se potýkají s nedostatkem pracovních sil a o kvalitní pracovníky se doslova přetahují. Správně a zajímavě koncipovaný inzerát pro nábor nových zaměstnanců je proto naprostou nezbytností. Jak ovšem takový inzerát sestavit v angličtině?

    Při psaní inzerátu v anglickém jazyce je třeba myslet na to, že řadu termínů běžně používaných českými personalisty nelze překládat doslovně, a to z důvodu odlišné legislativy či kulturních zvyklostí. Jiřina Velemanová z jazykové školy James Cook Languages připravila několik tipů, jak na anglický inzerát.

     

    Oslovení, úvod

    Chcete oslovit tu správnou skupinu kandidátů? Je nutné si definovat, koho hledáte a tomu přizpůsobit jazyk. Nejuniverzálnější je koncept otázka – odpověď. Například: Would you like to…? We offer 25 paid days off and more., případně: Tired of working long hours with never-ending…? Come work with us….

     

    Představení společnosti (Company description/About us)

    Nejdůležitější je dostatek informací. Není třeba uvádět příliš mnoho detailů, ale věcně shrnout, o jakou firmu se jedná, v jakém oboru se pohybuje a v čem vyniká. Než Join the biggest and fastest growing app development company je vhodnější Join one of the biggest and fastest growing app development companies in the country.

    K popisu použijte například tyto fráze:

    an international / regional company = mezinárodní / regionální firma

    a local producer = místní výrobce

    a multinational chain = nadnárodní řetězec

    a leading provider = přední poskytovatel služeb

     

    Název pozice (Job title) a zkratky

    Názvů pozic je nespočet, juniorskou pozicí asistenta počínaje a generálním ředitelem konče. Co se formátu týče, pozice jsou vždy psány s velkými písmeny na začátku slov.

    Junior = tento přívlastek neznamená, že uchazeč musí být věkově mladý, ale vyjadřuje, že pracovník ještě nemá s prací na této pozici příliš zkušeností, čemuž odpovídá i výše mzdy

    Senior = tento přívlastek označuje pracovníka, který má za sebou v daném oboru mnoho let praxe.

    Executive Assistant = asistent, v praxi jedna z nejnižších pracovních pozic ve firmě. Jeho úkolem je plnit úkoly od nadřízených

    Manager = výraz je odvozený z anglického slovesa manage = řídit, organizovat, hospodařit

    Office Manager = pracovník zodpovědný za plynulý chod kanceláře a provozní záležitosti

    Contractor = velmi všeobecné pojmenování člověka pracujícího pro firmu externě, na smlouvu.

    Některé názvy pozic se nejčastěji uvádějí zkratkou, tu je však vhodné na úvod rozepsat. Například: u ředitelů divizí, tedy C-level Jobs:

    KAM (Key Account Manager) = kontaktní osoba pro klíčové zákazníky

    CFO (Chief Finance Officer) = finanční ředitel

    COO (Chief Operating Officer) = provozní ředitel

    CIO (Chief Information Officer) = IT ředitel

    CEO (Chief Executive Officer) = nejvyšší ředitel

      

    Popis pozice (Job description/Job summary/Job overview)

    Oslovte kandidáta přímo a popište jeho povinnosti: Nejjednodušší je začít frází You will be responsible for…/Your responsibilities will include a pokračovat gerundivem (tj. slovesem končícím – ing)

     

    Typ spolupráce (Employment/Contract type), Druh úvazku (Job term/Job type)

    Typ pracovního vztahu, smlouvy a rozsahu spolupráce popisujeme více pojmy než jen Full-time a Part-time:

    Permanent job/permanent contract = práce na dobu neurčitou

    Fixed-term job/fixed-term contract = práce na dobu určitou

    Trade licence = živnostenský list

    Temporary job/temp job = brigáda

    Paid/unpaid internship = placená/neplacená stáž

    Flexible/fixed working hours = pružná/pevná pracovní doba

     

    Požadavky na uchazeče (Requirements)

    Vypisovat osobnostní kvality v inzerátu je přežitek. Co má tedy smysl uvádět? Konkrétní kvalifikaci, případně zkoušky a certifikáty, jazykovou znalost, pracovní zkušenost.

    Lze používat například tyto fráze:

    Key performance competencies = klíčové dovednosti

    Nice to have skills = dovednosti, které jsou výhodou

    Who are we looking for? = Koho hledáme?

    Required = požadovaný

    X years of experience = X let praxe, zkušeností

    With experience in a similar position = se zkušeností na obdobné pozici

     

    Výše platu (Salary) a bonusy

    Ne v každém anglicky psaném inzerátu narazíme na odstavec nazvaný salary neboli plat, mzda. Kýžené informace o výši mzdy a firemních benefitech se často skrývají pod pojmy Remuneration (ohodnocení), Compensation package (ohodnocení), We offer:… (Nabízíme:…).

     

    Závěr

    Inzerát je vlastně reklamní text. Zakončete ho proto jednoduchou výzvou k akci: Apply now případně How to apply? Uveďte, jaké dokumenty a informace budete od kandidáta v případě jeho zájmu potřebovat.

    Share this:

    • Click to share on Twitter (Opens in new window)
    • Click to share on Facebook (Opens in new window)

    Related

    Share. Facebook Twitter Pinterest LinkedIn Tumblr Email
    hrmag

    Related Posts

    Český pracovní trh se za posledních 20 let výrazně proměnil

    4. 6. 2025

    Nová pravidla podpory v nezaměstnanosti zvýhodní od letošního června padesátníky

    4. 6. 2025

    Women in Tech snídaně: sdílení, které pomáhá ženám v technologiích růst

    2. 6. 2025

    Leave A Reply Cancel Reply

    HRmag.cz
    HRmag.cz se věnuje novinkám a trendům z oblasti lidských zdrojů, HR, personalistiky, CSR, outsourcingu, firemních procesů, podnikových služeb a souvisejících témat.
    Odebírejte novinky z oboru HR e-mailem

    RSS Píšeme na PodnikoveSluzby.cz
    • Cato Networks ztrojnásobí kapacitu svého pražského výzkumného a vývojového centra a podpoří globální inovace
    • Katarína Brydone jmenována ředitelkou Colliers v České republice
    • Podíl renegociací na kancelářském trhu roste, prodlužuje se i smluvní období
    • Mimopražské kanceláře: Mírný růst a atraktivní dostupnost
    • Huawei aktivně podporuje Chartu proti domácímu násilí
    • Třetina zaměstnanců není v práci spokojená
    • Tři čtvrtiny žen vnímají uplatnění v IT jako obtížnější než u mužů
    • Absolventi technických oborů mají na trhu práce výhodu
    • RPO ušetří při náboru zaměstnanců až polovinu času a čtvrtinu nákladů
    • Nízká míra nezaměstnanosti a nedostatek uchazečů bue přetrvávat i v roce 2025
    Facebook Twitter Instagram Pinterest
    © 2025 ThemeSphere. Designed by ThemeSphere.

    Type above and press Enter to search. Press Esc to cancel.