Facebook Twitter Instagram
    HRmag
    • Trh práce
    • Legislativa
    • Pracovní prostředí
    • Recruitment
    • Rozvoj
    • Procesy
    • Insider
    • Personálie
    • Vzdělávání
    • Redakce
    Facebook Twitter Instagram
    HRmag
    Home»Benefity»Jak přitáhnout mladou krev?
    Benefity

    Jak přitáhnout mladou krev?

    hrmagBy hrmag8. 1. 2018Žádné komentáře4 Mins Read
    Facebook Twitter Pinterest LinkedIn Tumblr Email
    Share
    Facebook Twitter LinkedIn Pinterest Email

    Požadavky Mileniálů, či generace Y, na pracovním trhu bývají náročné. Nestačí jim pouze adekvátní mzda, kterou beztak především absolventi považují za nízkou, ale hledají u zaměstnavatelů i další pro ně důležité aspekty. Chtějí vykonávat smysluplnou práci, podporují inkluzi a dobrovolnické aktivity, preferují zaměstnavatele s dobrým brandem a vyžadují firemní kulturu na úrovni.

    Na oplátku pak mohou přinést do organizace pohled a zkušenosti generace, která je důležitá nejen jako významný zdroj zaměstnanců, ale i zákazníků a obchodních partnerů. Jsou také kreativnější, preferují týmové prostředí, rozumí si s nejmodernějšími technologiemi, vytvářejí si silné vazby se svými nadřízenými, a přestože je pro ně důležitá rovnováha mezi pracovními a mimopracovními aktivitami, jsou ochotni v práci trávit nadstandardní množství času.

    Mileniálové jsou většinou definováni jako narození mezi počátkem 80 let a druhou polovinou 90. let. Stávají se hlavní pracovní silou a jsou zvyklí v ruce v podobě mobilu iPhone 6 a výše držet v ruce větší výpočetní výkon, než měla celá NASA v roce 1969, či 2x vyšší výpočetní kapacitu, než která v podobě Deep Blue v roce 1997 porazila Garryho Kasparova. Řadu věcí, které by dříve dělalo IT oddělení, dnes běžně ve firmách zvládnou Mileniálové sami, a to i proto, že jsou otevření průběžnému vzdělávání. Podle studie společnosti Deloitte také v práci daleko více vyhledávají technologie a jsou přitahováni rychle se rozvíjejícími obory.

    Zaměstnanci generace Y chtějí pracovat pro firmy, které je uznávají jako individuality, nejen jako součást systému. V kariéře hledají příležitosti pro růst a změnu rolí a rozvoj nových dovedností. Firemní kultura je má udržovat spokojené a poskytovat jim dostatek příležitostí pro růst a rozvoj. Dokonce podle údajů personální agentury Grafton upřednostňují zajímavé úkoly, benefity a příjemnou atmosféru na pracovišti před finanční kompenzací. A to nutí zaměstnavatele k tomu, aby firemní kultuře začali věnovat zvýšenou pozornost.

    Firemní kultura patří mezi často opomíjené oblasti ovlivňující nábor zaměstnanců, výkonnost pracovníků i úspěch firmy. Průzkum University of Warwick zjistil, že šťastní pracovníci jsou o 12 % produktivnější a nešťastní o 10 % méně produktivní než průměr. Nespokojení zaměstnanci dělají na své pozici jen nezbytné minimum práce a výkonní nedocenění pracovníci odcházejí. Problematice odchodů se pak blíž věnovala studie Columbia University, která ukázala, že obměna pracovníků firem s bohatou firemní kulturou je 13,9 %, ale pravděpodobnost změny místa u zaměstnanců organizací s chudou firemní kultury je 48,4 %.

    Zaměstnanci, jejichž hlavní motivaci v práci nepředstavují peníze, jsou podle agentury Grafton spokojenější, výkonnější, kreativnější, mají lepší předpoklady pro další růst a méně často odcházejí jinam. Firmám se proto vyplatí na takové pracovníky soustředit a vyjít jim z hlediska firemní kultury maximálně vstříc. S tím souvisí i celkové pracovní prostředí a pravidla chování, která musí zaměstnancům vyhovovat. Chtějí se v práci cítit komfortně.

    Z globálního průzkumu společnosti Randstad vyplývá, že pro všechny zaměstnance je primární dostatečné atraktivní finanční ohodnocení. U věkových skupin do 34 let ale mezi 5 nejdůležitějšími atributy, které u svého zaměstnavatele hledají, hned po finančním ohodnocení jasně vítězí příjemná pracovní atmosféra a work-life balance. Čím starší zaměstnanci, tím důležitost rovnováhy mezi pracovním a soukromým životem narůstá. Společnosti, které budou schopny svým lidem opravdu umožnit dobré skloubení pracovního a osobního život, budou podle Randstadu v přitažlivosti pro nové talenty ve výhodě. I z mileniálů se totiž prý stávají rodiče, nechtějí se ale vzdát svých koníčků a práce a jejich touhou je moci dělat vše dohromady.

    Dalšími důležitými tématy jsou pro Mileniály diverzita a inkluze. Společnosti s kulturou vědomé inkluze budou mít podle personální agentury Manpower dostatek talentů, pomohou ženám dostat se do seniorních pozic a budou dosahovat nejlepších výsledků. Flexibilita a schopnost prolnout práci s domovem bude i nadále velmi důležitá, zejména s ohledem na skutečnost, že ženy tradičně stráví denně mezi 90 minutami a několika hodinami péčí o členy domácnosti, přičemž stárnoucí populace povede k ještě vyšší potřebě pečovat o starší členy naší společnosti. Průzkum Manpoweru mezi příslušníky generace Y tuto tezi podporuje: Ženy plánují strávit více času doma, aby se mohly starat o ostatní – děti, starší příbuzné, partnery, a dokonce i v rámci dobrovolnictví. V případě dobrovolnických prací vedou mezi mileniály zvířecí útulky, střediska ekologické výchovy, farní charity, terapeutické dílny a diakonie. Alespoň dle 398 zaměstnanců společnosti SAP, kteří v průběhu října odpracovali téměř 3200 dobrovolnických hodin.

    Zajímavým příkladem inkluze je pak program Autismus v práci společnosti SAP Services. V rámci něj firma zaměstnává pracovníky, kterým byla diagnostikovaná porucha autistického spektra. Zaměstnanci s Aspergerovým syndromem působí na běžných pracovních pozicích, například v oblasti zpracování dat anebo v administrativě, jen pro ně bylo ve spolupráci s Národním ústavem pro autismus speciálně upravené přijímací řízení. Aktuálně jich v SAP Services pracuje 12 a číslo určitě dál poroste, cílem firmy totiž je, aby tvořili 1 % zaměstnanců, což odpovídá i jejich zastoupení v populaci. Za tento program byl SAP Services oceněn cenou Zaměstnavatel bez bariér, kterou organizuje Konto Bariéry.

    Share this:

    • Click to share on Twitter (Opens in new window)
    • Click to share on Facebook (Opens in new window)

    Related

    Share. Facebook Twitter Pinterest LinkedIn Tumblr Email
    hrmag

    Related Posts

    Český pracovní trh se za posledních 20 let výrazně proměnil

    4. 6. 2025

    Nová pravidla podpory v nezaměstnanosti zvýhodní od letošního června padesátníky

    4. 6. 2025

    Průměrná mzda vzrostla reálně o 3,9 %

    4. 6. 2025

    Leave A Reply Cancel Reply

    HRmag.cz
    HRmag.cz se věnuje novinkám a trendům z oblasti lidských zdrojů, HR, personalistiky, CSR, outsourcingu, firemních procesů, podnikových služeb a souvisejících témat.
    Odebírejte novinky z oboru HR e-mailem

    RSS Píšeme na PodnikoveSluzby.cz
    • Cato Networks ztrojnásobí kapacitu svého pražského výzkumného a vývojového centra a podpoří globální inovace
    • Katarína Brydone jmenována ředitelkou Colliers v České republice
    • Podíl renegociací na kancelářském trhu roste, prodlužuje se i smluvní období
    • Mimopražské kanceláře: Mírný růst a atraktivní dostupnost
    • Huawei aktivně podporuje Chartu proti domácímu násilí
    • Třetina zaměstnanců není v práci spokojená
    • Tři čtvrtiny žen vnímají uplatnění v IT jako obtížnější než u mužů
    • Absolventi technických oborů mají na trhu práce výhodu
    • RPO ušetří při náboru zaměstnanců až polovinu času a čtvrtinu nákladů
    • Nízká míra nezaměstnanosti a nedostatek uchazečů bue přetrvávat i v roce 2025
    Facebook Twitter Instagram Pinterest
    © 2025 ThemeSphere. Designed by ThemeSphere.

    Type above and press Enter to search. Press Esc to cancel.