Facebook Twitter Instagram
    HRmag
    • Trh práce
    • Legislativa
    • Pracovní prostředí
    • Recruitment
    • Rozvoj
    • Procesy
    • Insider
    • Personálie
    • Vzdělávání
    • Redakce
    Facebook Twitter Instagram
    HRmag
    Home»Benefity»Jak v práci zvládnout dovolenou?
    Benefity

    Jak v práci zvládnout dovolenou?

    hrmagBy hrmag3. 7. 2017Žádné komentáře3 Mins Read
    Facebook Twitter Pinterest LinkedIn Tumblr Email
    Share
    Facebook Twitter LinkedIn Pinterest Email

    Chystáte se na dovolenou, ale přípravy a těšení vám už teď kazí představa všech těch povinností, které se během vaší nepřítomnosti nahromadí a které budete muset zvládnout? Už jste si někdy po svém návratu z dovolené řekli, že tohle volno snad bylo za trest?

    V profesích, kde není běžný zástup a vaši agendu za vás prostě nikdo neudělá, je toto celkem běžným jevem. „Obecně jsou na nás v současném pracovním prostřední kladeny velmi vysoké nároky a řada zaměstnanců tomu čelí tím, že si čerpání dovolené oddalují nebo zkracují. Z dlouhodobého hlediska to ale není právě šťastné řešení, zkusili jsme se tedy zamyslet nad tím, jak si návrat z dovolené zpět do pracovního procesu co nejvíce usnadnit, a shrnuli jsme je do těchto šesti doporučení“, uvádí Ladislav Kučera z personálně poradenské společnosti Hays.

    1.     Předem připravte své okolí na to, že se chystáte na dovolenou
    Oznamte včas svým kolegům, klientům či zákazníkům, že nebudete v práci delší dobu přítomni. Efektivním způsobem, jak upozornit na vaši nadcházející dovolenou, je například zmínka ve vašem emailovém podpisu. Informaci přidejte alespoň dva týdny předem a uveďte, v jakém období budete dovolenou čerpat. Vaši spolupracovníci a zákazníci si tak budou moci v předstihu od vás vyžádat vše potřebné, a nezahltí vás tak svými požadavky po vašem návratu.

    2.     Odjíždějte s čistým stolem

    Čím více toho zvládnete vyřešit před svým odjezdem, tím příjemnější pro vás bude návrat. Neschovávejte si k vyřešení resty – obvykle to bývají ty nejméně příjemné záležitosti. Projděte si důkladně seznam vašich úkolů a pokuste se vše vyřídit. Nebudete tak čas určený k odpočinku na dovolené trávit obavami, na co všechno jste zapomněli nebo naopak nesmíte zapomenout hned jak se vrátíte.

    3.     Předvídejte

    Zamyslete se, co vás obvykle čeká v období, kdy se budete vracet z dovolené. Máte v tomto čase naplánovány pravidelné porady nebo interní schůzky? Pokud je to možné, připravte si maximum podkladů dopředu, a následná příprava vám pak nezabere tolik času.

    4.     Neplánujte si aktivity na první pracovní den po svém návratu

    Jistě se budete cítit komfortněji, když si ponecháte první pracovní den na to, abyste si prošli všechny emaily, vzkazy a zprávy. Informujte se od kolegů o tom, co nového se v době vaší nepřítomnosti stalo a na co je třeba se dále připravit. Následující den, kdy už budete „více v obraze“, pak můžete začít plánovat další pracovní schůzky, porady a další aktivity.

    5.     Přesměrujte si telefon a email

    Vaši zákazníci či klienti by měli mít informaci, na koho se v době vaší nepřítomnosti mohou obrátit. I když třeba není možné, aby vaši práci někdo udělal za vás, je vždy dobré uvést kontakt na osobu, která bude schopna pomoci v první fázi požadavku nebo předat dotaz k řešení jinému odpovědnému zaměstnanci. Pracovní telefon si přesměrujte buď na některého z kolegů, nebo třeba na recepci společnosti, nezapomeňte však dotyčného o této skutečnosti informovat. Vyhnete se tak řadě nepřijatých hovorů a lépe odoláte pokušení vzít si telefon na dovolenou s sebou.

    Share this:

    • Click to share on Twitter (Opens in new window)
    • Click to share on Facebook (Opens in new window)

    Related

    Share. Facebook Twitter Pinterest LinkedIn Tumblr Email
    hrmag

    Related Posts

    Women in Tech snídaně: sdílení, které pomáhá ženám v technologiích růst

    2. 6. 2025

    Grafton Recruitment spouští službu Executive Search: Špičkoví manažeři do 6 týdnů

    2. 6. 2025

    Kariérní rozvoj neláká, uchazeči o práci slyší na jistotu

    30. 5. 2025

    Leave A Reply Cancel Reply

    HRmag.cz
    HRmag.cz se věnuje novinkám a trendům z oblasti lidských zdrojů, HR, personalistiky, CSR, outsourcingu, firemních procesů, podnikových služeb a souvisejících témat.
    Odebírejte novinky z oboru HR e-mailem

    RSS Píšeme na PodnikoveSluzby.cz
    • Cato Networks ztrojnásobí kapacitu svého pražského výzkumného a vývojového centra a podpoří globální inovace
    • Katarína Brydone jmenována ředitelkou Colliers v České republice
    • Podíl renegociací na kancelářském trhu roste, prodlužuje se i smluvní období
    • Mimopražské kanceláře: Mírný růst a atraktivní dostupnost
    • Huawei aktivně podporuje Chartu proti domácímu násilí
    • Třetina zaměstnanců není v práci spokojená
    • Tři čtvrtiny žen vnímají uplatnění v IT jako obtížnější než u mužů
    • Absolventi technických oborů mají na trhu práce výhodu
    • RPO ušetří při náboru zaměstnanců až polovinu času a čtvrtinu nákladů
    • Nízká míra nezaměstnanosti a nedostatek uchazečů bue přetrvávat i v roce 2025
    Facebook Twitter Instagram Pinterest
    © 2025 ThemeSphere. Designed by ThemeSphere.

    Type above and press Enter to search. Press Esc to cancel.