Facebook Twitter Instagram
    HRmag
    • Trh práce
    • Legislativa
    • Pracovní prostředí
    • Recruitment
    • Rozvoj
    • Procesy
    • Insider
    • Personálie
    • Vzdělávání
    • Redakce
    Facebook Twitter Instagram
    HRmag
    Home»HR»Jak zvýšit angažovanost a motivaci zaměstnanců?
    HR

    Jak zvýšit angažovanost a motivaci zaměstnanců?

    hrmagBy hrmag15. 4. 2017Žádné komentáře3 Mins Read
    Facebook Twitter Pinterest LinkedIn Tumblr Email
    Share
    Facebook Twitter LinkedIn Pinterest Email

    Společnost Hays sestavila na základě průzkumu pět doporučení, která pomohou zvýšit angažovanost a motivaci zaměstnanců.

    Pravidelně provádějte průzkumy spokojenosti zaměstnanců
    Průzkum provádějte anonymně a dejte svým lidem možnost poznámky či komentáře nad rámec předdefinovaných odpovědí. Je dobré sledovat více okruhů – do jaké míry se zaměstnanci cítí angažovaní, jak jsou spokojení s celofiremní komunikací, pracovním prostředím, zda vnímají možnosti osobního rozvoje ve společnosti, jak vidí své finanční ohodnocení a benefity například ve srovnání s konkurencí. Nezapomeňte zaměstnance následně obeznámit s výstupem a akčními kroky, které se rozhodnete učinit. To nejhorší, co se může stát, je nechat výsledky průzkumu bez povšimnutí a nereagovat. Není možné vyhovět všem, ale pozitivním přístupem k podnětům na reálném základu dáte najevo, že vám na názoru a spokojenosti vašich lidí záleží.

     

    Zajímejte se o podněty zaměstnanců ke zlepšení prostředí či procesů
    Tyto podněty mohou být součástí průzkumu spokojenosti, praktičtější ale mít k dispozici místo, kde mohou zaměstnanci nechávat svá doporučení v průběhu celého roku. Důvěryhodnější a více využívaný bude online formulář, spíše než fyzický box na dotazy. Jde-li nám o zlepšení procesů, je dobré vysvětlit, nás zajímají konkrétní a proveditelné nápady a nejedná se například o schránku na stížnosti. Opět i zde je důležitá zpětná vazba, ponechte na lidech, zda v tomto případě chtějí vystupovat anonymně nebo ne.

     

    Oceňujte dobré nápady a kvalitně odvedenou práci
    Neváhejte s pochvalou svých zaměstnanců, a pokud je k tomu důvod, chvalte často. Jak vyplynulo i z našich zjištění, zaměstnanci o pochvaly stojí a jsou pro ně důležité. Nemusí se jednat o zdlouhavá oficiální prohlášení, krátké osobní poděkování za dobrou práci funguje nejlépe. Pochvalu neodkládejte, načasování hned po splnění daného úkolu je pro správný efekt nejdůležitější.

     

    Pečujte o své talenty
    Pro správné fungování každé firmy je lidský kapitál to nejdůležitější. V současné době, kdy společnosti o talenty doslova bojují a jsou nuceny předhánět se v nabídkách, a naopak uchazeči jsou těmi, kteří si vybírají, je nutné pečovat a rozvíjet své zkušené zaměstnance. Proto je nenechte stagnovat, nabídnout můžete například vzdělávání, nové kompetence a zodpovědnosti, kariérní postup. Můžete například zavést věrnostní bonusové schéma, kde můžete v případě stanoveného počtu odpracovaných let poskytnout například dny dovolené nebo zdravotního volna navíc, home office, příspěvky na dovolenou a podobně.

     

    Naslouchejte
    Naslouchání se v různých podobách dotýká všech předchozích bodů. Naprostá většina zaměstnanců oceňuje a stojí o lidský přístup, chce mít možnost diskutovat své pracovní problémy a sdílet úspěchy. Vztahy na pracovišti založené na důvěře a možnosti otevřené komunikace patří k nejpevnějším a pro firmu do budoucna k nejperspektivnějším.

    Share this:

    • Click to share on Twitter (Opens in new window)
    • Click to share on Facebook (Opens in new window)

    Related

    Share. Facebook Twitter Pinterest LinkedIn Tumblr Email
    hrmag

    Related Posts

    Women in Tech snídaně: sdílení, které pomáhá ženám v technologiích růst

    2. 6. 2025

    Grafton Recruitment spouští službu Executive Search: Špičkoví manažeři do 6 týdnů

    2. 6. 2025

    Firmy připravují týmy na digitální kolegy. Čtvrtina zaměstnanců má změnit roli kvůli nástupu AI

    29. 5. 2025

    Leave A Reply Cancel Reply

    HRmag.cz
    HRmag.cz se věnuje novinkám a trendům z oblasti lidských zdrojů, HR, personalistiky, CSR, outsourcingu, firemních procesů, podnikových služeb a souvisejících témat.
    Odebírejte novinky z oboru HR e-mailem

    RSS Píšeme na PodnikoveSluzby.cz
    • Cato Networks ztrojnásobí kapacitu svého pražského výzkumného a vývojového centra a podpoří globální inovace
    • Katarína Brydone jmenována ředitelkou Colliers v České republice
    • Podíl renegociací na kancelářském trhu roste, prodlužuje se i smluvní období
    • Mimopražské kanceláře: Mírný růst a atraktivní dostupnost
    • Huawei aktivně podporuje Chartu proti domácímu násilí
    • Třetina zaměstnanců není v práci spokojená
    • Tři čtvrtiny žen vnímají uplatnění v IT jako obtížnější než u mužů
    • Absolventi technických oborů mají na trhu práce výhodu
    • RPO ušetří při náboru zaměstnanců až polovinu času a čtvrtinu nákladů
    • Nízká míra nezaměstnanosti a nedostatek uchazečů bue přetrvávat i v roce 2025
    Facebook Twitter Instagram Pinterest
    © 2025 ThemeSphere. Designed by ThemeSphere.

    Type above and press Enter to search. Press Esc to cancel.