Facebook Twitter Instagram
    HRmag
    • Trh práce
    • Legislativa
    • Pracovní prostředí
    • Recruitment
    • Rozvoj
    • Procesy
    • Insider
    • Personálie
    • Vzdělávání
    • Redakce
    Facebook Twitter Instagram
    HRmag
    Home»CSR»Kanceláře budoucnosti stojí na technologiích a směřují udržitelným směrem
    CSR

    Kanceláře budoucnosti stojí na technologiích a směřují udržitelným směrem

    hrmag.czBy hrmag.cz4. 5. 2023Žádné komentáře4 Mins Read
    Facebook Twitter Pinterest LinkedIn Tumblr Email
    Share
    Facebook Twitter LinkedIn Pinterest Email

    Kancelářím budoucnosti vládnou technologie. A to nejen skvělý obraz a zvuk audiovizuálního vybavení, ale i postupné využívání AI a virtuálních asistentů či virtuální zasedačky. V neposlední řadě pomáhají technologie k vytváření zelených kanceláří, které spolu s novými chytrými materiály pomáhají snižovat energetickou náročnost.
    „V moderních pracovních prostorech je kladen velký důraz na spolupráci, jednoduché – intuitivní ovládání i udržitelnost a jsou navrženy tak, aby byly interaktivní a podporovaly kreativitu. To vše se neobejde bez technologické podpory,“ říká Andrej Hronec ze společnosti Audiopro.

    Interaktivní dotykové obrazovky a stěny
    Velké interaktivní obrazovky umožňují uživatelům v kancelářích vytvářet prezentace a sdílet je s ostatními, ať už na místě nebo prostřednictvím videokonference. Dávají také možnost interakce a spolupráce na dokumentech v reálném čase. Jejich pomocí lze pak prezentovat obsah z různých zdrojů, jako třeba počítače, tabletu, nebo mobilního telefonu. Díky tomu se prezentace stávají interaktivnějšími a umožňují lepší spolupráci.

    Smart vybavení
    Chytré vybavení kanceláří a zasedacích místností se postupem času stává stále důležitějším aspektem pracovního prostoru. Celkové koncepce chytrých budov a kanceláří pak pomáhají jak zajištění lepšího pracovního prostředí jako například inteligentního osvětlení, klimatizace a topení tak i pohodlnější práce.
    Stále více se rozšiřují jednotlivá chytrá zařízení vybavení kanceláří jako jsou reproduktory, kamery či projektory umožňující zejména snadné připojení k bezdrátovému zařízení a usnadňující tak práci i obsluhu. Biometrické technologie umožňují bezpečný a rychlý přístup k datům a zařízením v kanceláři, a to pomocí rozpoznávání obličeje, otisků prstů a dalších biometrických údajů. Inteligentní prvky s vestavěnými senzory pak pomáhají zefektivňovat práci v kanceláři a zaznamenávat ji pro statistické vyhodnocení a optimalizaci. Umožňují také velmi účelně přizpůsobit kancelářské prostředí konkrétnímu uživateli na míru tak, že si zapamatují konkrétní nastavení parametrů.

    Videokonference a virtuální zasedačky
    „S nárůstem vzdálených pracovních možností je dnes již použití videokonference nutností. Profesionální systémy pak nabízejí další výhody jako třeba maximální zabezpečení, archivaci jednání, snadné vyhledávání a podobně. Nejnověji ve firmách pak sledujeme rozvoj virtuálních zasedaček,“ říká Michal Černý zástupce společnosti Lifesize pro ČR.
    Virtuální zasedací místnosti jsou online nástroje, které umožňují lidem spolupracovat, jako by seděli v jedné místnosti. Tyto nástroje zahrnují video a audio konference, sdílení obrazovky a spolupráci v reálném čase na dokumentech. Jedná se obvykle o online platformu, kde se účastníci mohou setkat kdykoliv a z jakéhokoliv místa a komunikovat mezi sebou pomocí chatu, audiovizuálních nástrojů, sdílení obrazovky a dalších funkcí. Virtuální zasedací místnost může sloužit jako online platforma pro uspořádání videokonference, ale zahrnuje také další prvky jako například sdílení dokumentů, whiteboardy pro brainstorming, chatování a další nástroje pro spolupráci na projektu.

    Umělá inteligence AI
    Rozšiřujícím se trendem je také využívání umělé inteligence v kancelářích a zasedacích místnostech. Pokročilé algoritmy umělé inteligence mohou pomoci s automatickým překladem, rozpoznáváním hlasu a obrazu, nebo dokonce s analýzou výstupů z různých senzorů. To může vést k efektivnějšímu a produktivnějšímu využití času na práci a zlepšení spolupráce mezi účastníky. Vysoce aktuální otázkou zůstává, do jaké míry se tento rychle rozvíjející obor prosadí v kancelářském prostředí.

    Inteligentní asistenti
    AI má určitě již dnes svou roli ve využívání inteligentních asistentů. Již nyní se objevují nové technologie založené na umělé inteligenci, které dokáží pomocí rozpoznávání řeči reagovat na pokyny a příkazy uživatele. Tito inteligentní asistenti se mohou stát nedílnou součástí moderních zasedacích místností, kde mohou pomoci s organizací konference, poskytnout informace o účastnících nebo zobrazit prezentace na obrazovce.
    Mnoho firem se však stále jejich použití přímo v práci s citlivými firemními daty obává, a proto můžeme nyní vidět použití inteligentních asistentů nejčastěji v podobě chytrých recepcí a využítí v backoffice.

    Green a udržitelné technologie v kancelářích
    Dalším velkým tématem současných kancelářských prostor je udržitelnost, ekologie a společenská odpovědnost. Firmy stále více dbají na to, aby používané spotřebiče a materiály měly buď co nejmenší uhlíkovou stopu nebo byly přímo vyráběné z recyklátů.
    Také se snaží vytvářet v kancelářích živý prostor, který spojuje lidi s přírodou. Mezi oblíbené prvky inspirované přírodou patří zelené stěny a střechy, interiérové využití větších rostlin a další podobné prvky. Instalace těchto zelených prostor jsou často podporovány pokročilými technologiemi.
    „Dalším trendem je využití smart materiálů podporovaných technologiemi, které dokáží reagovat na okolní podmínky. Například sklo s proměnlivou propustností světla nebo stěny s proměnlivou izolační schopností. Ty pomáhají spolu se senzory a vyhodnocováním jejich hodnot k efektivnějšímu udržování vnitřního klimatu. Tyto materiály dokážou snížit potřebu vytápění a chlazení,“ vysvětluje Ondřej Mareček z SSI Group a dodává: „Motorem urychlení smart technologií je ale také legislativa. Brzy budou muset zaměstnavatelé reportovat udržitelnost podle směrnic EU. Sledovat a reportovat budou muset například spotřebu energií a vody či zajištění komfortu na pracovišti, jako je optimalizace teploty, vlhkosti, akustiky či osvětlení.

    Share this:

    • Click to share on Twitter (Opens in new window)
    • Click to share on Facebook (Opens in new window)

    Related

    Share. Facebook Twitter Pinterest LinkedIn Tumblr Email
    hrmag.cz

    Related Posts

    Marná práce. Čechy v zaměstnání nejvíc trápí, že dělají zbytečné úkoly

    26. 5. 2025

    Každý šestý Čech je obětí šikany. Nejčastěji je agresorem nadřízený

    15. 5. 2025

    Pravidla proti šikaně fungují stěží na třetině pracovišť

    22. 4. 2025

    Leave A Reply Cancel Reply

    HRmag.cz
    HRmag.cz se věnuje novinkám a trendům z oblasti lidských zdrojů, HR, personalistiky, CSR, outsourcingu, firemních procesů, podnikových služeb a souvisejících témat.
    Odebírejte novinky z oboru HR e-mailem

    RSS Píšeme na PodnikoveSluzby.cz
    • Cato Networks ztrojnásobí kapacitu svého pražského výzkumného a vývojového centra a podpoří globální inovace
    • Katarína Brydone jmenována ředitelkou Colliers v České republice
    • Podíl renegociací na kancelářském trhu roste, prodlužuje se i smluvní období
    • Mimopražské kanceláře: Mírný růst a atraktivní dostupnost
    • Huawei aktivně podporuje Chartu proti domácímu násilí
    • Třetina zaměstnanců není v práci spokojená
    • Tři čtvrtiny žen vnímají uplatnění v IT jako obtížnější než u mužů
    • Absolventi technických oborů mají na trhu práce výhodu
    • RPO ušetří při náboru zaměstnanců až polovinu času a čtvrtinu nákladů
    • Nízká míra nezaměstnanosti a nedostatek uchazečů bue přetrvávat i v roce 2025
    Facebook Twitter Instagram Pinterest
    © 2025 ThemeSphere. Designed by ThemeSphere.

    Type above and press Enter to search. Press Esc to cancel.