Facebook Twitter Instagram
    HRmag
    • Trh práce
    • Legislativa
    • Pracovní prostředí
    • Recruitment
    • Rozvoj
    • Procesy
    • Insider
    • Personálie
    • Vzdělávání
    • Redakce
    Facebook Twitter Instagram
    HRmag
    Home»Benefity»Klíčem k loajalitě budou podle ABSL technologie
    Benefity

    Klíčem k loajalitě budou podle ABSL technologie

    hrmagBy hrmag16. 4. 2017Updated:18. 12. 20171 komentář3 Mins Read
    Facebook Twitter Pinterest LinkedIn Tumblr Email
    Share
    Facebook Twitter LinkedIn Pinterest Email

    Na setkání personalistů z oboru podnikových služeb zaznělo, že 43 % firem investuje do technologií, které umožní zrychlit proces vyhledání a náboru talentů a analyzovat rizika odchodů zaměstnanců. Cílem je vylepšit náborové procesy a mít k dispozici cenné analýzy o chování kandidátů i zaměstnanců. Dokonalá znalost jejich chování a preferencí totiž bude do budoucna hrát klíčovou roli nejen při náboru, ale především při udržení zaměstnanců a zajištění jejich loajality.

    Technologie budou v následujících letech ovlivňovat HR agendu firem i v jiných oblastech. Důvodem bude postupující automatizace procesů a nutnost přesouvat lidi na nové pozice s novými kompetencemi. Dalším důležitým řešením se tedy stane řízení kvalifikace a vzdělávání zaměstnanců, což si uvědomuje již více než 60 % respondentů globálního průzkumu Talent Trends 2017: Beyond the Limits společnosti Randstad a dokonce 80 % personalistů z českého segmentu podnikových služeb.

    Nutnost zavádění technologií souvisí i nástupem generace tzv. mileniálů, kteří dle nedávné studie společnosti Deloitte s názvem The 2017 Deloitte Millennial Survey mají zcela jiné preference než generace starší. Hlavním klíčovým slovem je pro ně flexibilita, a to ať už z pohledu místa, času či dokonce pracovní role. Technologie a high tech prostředí zaměstnavatele je pro ně taky jedním z nejdůležitějších faktorů, dle nichž se rozhodují o přijetí pracovní nabídky. Jsou také velmi otevření řešením robotické automatizace, protože jim umožňuje vykonávat kreativnější činnosti.

    Technologie samy o sobě ovšem nejsou samospasitelné. Firmy, které budou chtít uspět a získat kvalifikované a loajální zaměstnance, budou muset začít investovat i do budování značky zaměstnavatele a do marketingu, který podporuje nábor zaměstnanců. Dle zmiňovaného průzkumu agentury Randstad tak již činí 61 % firem. S následnou retencí zaměstnanců pak firmám mohou dle společnosti Deloitte pomoci opět technologie. Dobrá retence totiž znamená nižší úsilí při vyhledávání zaměstnanců. Ke slovu se tak dostávají nejrůznější HR analytické nástroje, jako například Prediktivní analytika odchodovosti zaměstnanců, Identifikace motivátorů a demotivátorů zaměstnanců a nástroje pro identifikaci klíčových osobností v týmech.

    Personalisté se na HR Clubu pořádaném asociací ABSL shodli také na tom, že nejdůležitějším kritériem při hodnocení kandidátů je jejich osobnost. Formální vzdělání se dostalo až na 7. místo. „Vzdělání je velmi důležité, ale vzhledem k rychlému pokroku takřka všech oblastí trhu, musí firmy vždy masivně investovat do zaškolení nováčků i průběžného vzdělávání svých lidí. Z našeho průzkumu vyplývá, že jde dokonce průměrně o 3-6 měsíců v případě nových zaměstnanců a zhruba 35-45 hodin ročně pokud jde o zaběhlé pracovníky.   ABSL chystá pod hlavičkou své ABSL Akademie celou řadu vzdělávacích programů, aby své členy v tomto aspektu podpořila,“ okomentoval Jonathan Appleton, ředitel ABSL s tím, že právě osobnost, nadání a tzv. měkké dovednosti se proto dostávají mezi nejsledovanější aspekty kandidátů o práci v podnikových službách, protože expertní znalosti lze doškolit.

    Share this:

    • Click to share on Twitter (Opens in new window)
    • Click to share on Facebook (Opens in new window)

    Related

    Share. Facebook Twitter Pinterest LinkedIn Tumblr Email
    hrmag

    Related Posts

    Každý šestý Čech je obětí šikany. Nejčastěji je agresorem nadřízený

    15. 5. 2025

    Letní brigády: Firmy hledají tisíce posil, ale zájem studentů klesá

    15. 5. 2025

    Mzdy a benefity v Česku: Průzkum odhaluje rozdíly v tvrzení zaměstnanců a zaměstnavatelů

    13. 5. 2025

    1 komentář

    1. Pingback: Kolega robot. Jak se na něj připravit? – HRmag

    Leave A Reply Cancel Reply

    HRmag.cz
    HRmag.cz se věnuje novinkám a trendům z oblasti lidských zdrojů, HR, personalistiky, CSR, outsourcingu, firemních procesů, podnikových služeb a souvisejících témat.
    Odebírejte novinky z oboru HR e-mailem

    RSS Píšeme na PodnikoveSluzby.cz
    • Cato Networks ztrojnásobí kapacitu svého pražského výzkumného a vývojového centra a podpoří globální inovace
    • Katarína Brydone jmenována ředitelkou Colliers v České republice
    • Podíl renegociací na kancelářském trhu roste, prodlužuje se i smluvní období
    • Mimopražské kanceláře: Mírný růst a atraktivní dostupnost
    • Huawei aktivně podporuje Chartu proti domácímu násilí
    • Třetina zaměstnanců není v práci spokojená
    • Tři čtvrtiny žen vnímají uplatnění v IT jako obtížnější než u mužů
    • Absolventi technických oborů mají na trhu práce výhodu
    • RPO ušetří při náboru zaměstnanců až polovinu času a čtvrtinu nákladů
    • Nízká míra nezaměstnanosti a nedostatek uchazečů bue přetrvávat i v roce 2025
    Facebook Twitter Instagram Pinterest
    © 2025 ThemeSphere. Designed by ThemeSphere.

    Type above and press Enter to search. Press Esc to cancel.