Nejatraktivnějším zaměstnavatelem na českém trhu se dle nedávného průzkumu personálně poradenské společnosti Randstad stala společnost Microsoft. Druhou a třetí příčku zaujaly společnosti ŠKODA AUTO a Seznam.cz. Ocenění Randstad Award, o kterých rozhoduje v nezávislém průzkumu široká veřejnost.
Ocenění Randstad Award pro nejatraktivnější zaměstnavatele v České republice se uděluje na základě výsledků z největšího celosvětového průzkumu zaměstnaneckých preferencí Randstad Employer Brand Research, který globálně probíhá již 17 let. Průzkum zkoumá atraktivitu největších zaměstnavatelů pro potenciální zaměstnance a dále to, co je pro zaměstnance důležité při výběru zaměstnavatele. V České republice se do průzkumu zapojilo téměř 7500 zaměstnanců, kteří hodnotili atraktivitu 150 největších českých zaměstnavatelů z privátního sektoru. Celkově je do průzkumu zapojeno 30 zemí a více než 175 000 respondentů.
„Kromě atraktivity respondenti firmy hodnotili z hlediska 10 základních atributů, které jsme definovali jako důležité v souvislosti se setrváním v zaměstnání nebo při hledání nové práce,“ uvedl Jacek Kowalak, generální ředitel společnosti Randstad, s tím, že k těmto atributům mimo jiné patří pověst zaměstnavatele, možnosti kariérního posunu, atraktivní plat a benefity, atmosféra na pracovišti či zajímavá náplň práce. V rámci průzkumu respondenti rovněž uváděli, pro kterou z firem by rádi pracovali a jak znají a vnímají značky jednotlivých zaměstnavatelů.
Kromě absolutních vítězů se v rámci Randstad Award oceňovali i nejatraktivnější zaměstnavatelé z oborů finanční služby a bankovnictví, podnikové služby, výroba a retail.
TOP 10 nejatraktivnějších zaměstnavatelů v ČR:
- Microsoft
- ŠKODA AUTO
- Seznam.cz
- IBM Global Services Delivery Center Czech Republic
- LEGO Production
- SAP Services
- Plzeňský Prazdroj
- Sellier&Bellot
- ČEZ
- Kofola
- Vítěz z oboru finančních služeb a bankovnictví: ČSOB
- Vítěz z oboru podnikových služeb: SAP Services
- Vítěz z oboru výroby: LEGO Production
- Vítěz z oboru retailu: IKEA
„Z průzkumu vyplynul jednoznačný závěr: firmy, které investují do firemní kultury a do svých lidí, si aktivně budují dobrou značku zaměstnavatele, a to jim na trhu práce dává výraznou výhodu. Z dostupných zdrojů* víme, že firmy s pozitivní pověstí dostávají dvakrát více žádostí o zaměstnání než firmy s pověstí negativní, které navíc mají až o 10 % vyšší náklady na zaměstnance. Pokud k tomu připočteme fakt, že téměř dvě třetiny kandidátů si před reakcí na pracovní inzerát vyhledávají informace o firmě na sociálních sítích, je zřejmé, jak důležitý vliv má značka zaměstnavatele na jeho atraktivitu pro potenciální zaměstnance. I když dnes v ČR vládne poměrně silný boj o zaměstnance a fluktuace roste, firmy z horních příček našeho žebříčku se o své lidi bát nemusí. Vítězům gratulujeme,“ uvedl na závěr Jacek Kowalak.