Facebook Twitter Instagram
    HRmag
    • Trh práce
    • Legislativa
    • Pracovní prostředí
    • Recruitment
    • Rozvoj
    • Procesy
    • Insider
    • Personálie
    • Vzdělávání
    • Redakce
    Facebook Twitter Instagram
    HRmag
    Home»Ekonomika»Podnikové služby v Praze rostly o pětinu a do konce roku naberou dalších 5000 lidí
    Ekonomika

    Podnikové služby v Praze rostly o pětinu a do konce roku naberou dalších 5000 lidí

    By hrmag.cz7. 10. 2018Žádné komentáře4 Mins Read
    Facebook Twitter Pinterest LinkedIn Tumblr Email
    European flag
    Share
    Facebook Twitter LinkedIn Pinterest Email

    Obor podnikových služeb v Praze meziročně vzrostl o 20 % a stejný růst se očekává i v příštím roce. Pražská centra služeb aktuálně zaměstnávají již 50 000 expertů a do konce roku 2018 plánují nábor dalších 5 000 lidí. Částečně půjde o pracovníky ze zahraničí, které obor láká s pomocí hned několika projektů. V Německu a Anglii oslovuje uchazeče prostřednictvím projektu Czech Your Talent, ve Francii s pomocí programu Czech Emploi.

    Investory se do Prahy daří lákat i přes vyšší náklady oproti zbytku ČR, a to zejména díky výborné infrastruktuře, dostupnosti moderních kanceláří, množství vysokých škol a vysoké kvalitě života. Vyplývá to z průzkumu asociace ABSL.

    „Praha je pro mezinárodní centra podnikových služeb ideální destinací. Nabízí jak výborné dopravní spojení do všech končin světa, tak i kvalitní infrastrukturu a vysokou kvalitu života. Kromě samotných investorů dokáže přilákat i řadu odborníků, a to nejen z nejrůznějších koutů České republiky, ale i ze zahraničí,“ říká Jonathan Appleton, ředitel asociace ABSL s tím, že v uplynulém roce v Praze otevřela své provozy desítka nových investorů z oboru podnikových služeb. Prahu volí i přes vyšší náklady oproti zbytku ČR. Například ve srovnání s Brnem má Praha až o 30 % vyšší nájmy a o 24 % vyšší mzdové náklady, rozdíly oproti Ostravě jsou ještě větší.

    Do konce roku 2018 nabídne obor podnikových služeb v Praze 5 000 volných pracovních míst, přičemž půjde zejména o kvalifikované pracovní pozice z oblastí financí, informačních technologií, logistiky a personálních služeb. Mzdy v oboru přitom v mnoha případech přesahují průměr. Dle ČSÚ činila ve druhém čtvrtletí 2018 průměrná mzda obyvatel Prahy 39 688 Kč měsíčně. Nástupní mzda absolventa začínajícího v oboru finančních služeb činí podle údajů personální agentury Randstad až 30 000 Kč měsíčně, pozice s 5 lety praxe v oblasti IT dosahují na měsíční mzdu 50 000 Kč a vedoucí pracovníci v HR si můžou za měsíc vydělat až 87 000 Kč. Kariérní příležitosti nenabízí obor jen pro experty s praxí, ale i pro čerstvé absolventy. Z tohoto pohledu má Praha velký potenciál, na 8 veřejných a 22 soukromých vysokých školách studuje zhruba 120 000 studentů a ročně školy opustí téměř 30 000 absolventů.

    I když je míra nezaměstnanosti v Praze velmi nízká, aktuálně na úrovni 2,16 %, ABSL se nedostatku pracovníků neobává, naopak: „Rozvoj, který náš obor čeká v následujícím období, umožní nejen noví absolventi vysokých škol, ale i pracovníci ze zahraničí. Cizinci tvoří již dnes zhruba třetinu všech zaměstnanců podnikových služeb a očekáváme, že jejich podíl během následujících dvou let vzroste na polovinu,“ říká Jonathan Appleton a dodává: „Řada našich členů je zapojena například do nového projektu Francouzského velvyslanectví v Praze a francouzské vládní agentura Pôle emploi, kteří se snaží do ČR přilákat nezaměstnané Francouze, anebo do programu Czech Your Talent, který rozvíjíme s agenturou CzechInvest, zdrojů nových pracovníků je tedy dostatek.“ Jeho slova potvrzuje i David Mansfeld, ředitel rostoucího mezinárodního centra podnikových služeb Johnson&Johnson:

    „V našem pražském centru podnikových služeb aktuálně pracuje více než 800 zaměstnanců, z nichž 38 % představují cizinci z 26 zemí světa. V současné době potřebujeme zejména francouzsky mluvící pracovníky do našeho HR oddělení, a proto se při hledání nových kolegů hodně zaměřujeme na Francii. Mimo jiné i prostřednictvím projektu Czech Emploi.“

    Velký potenciál skýtá Praha i v oblasti kancelářských prostor. Dle společnosti JLL se v Praze nachází přibližně 3 358 000 m2 kancelářských prostor, přičemž nájmy se zde pohybují nejčastěji kolem 20 – 21 euro za 1 m2 za měsíc, ve vzdálenějších částech Prahy se však lze dostat i na 13,50 euro za 1 m2 za měsíc. Úrovní a cenou nájmů tak Praha nabízí lepší podmínky než ostatní středoevropské metropole, jako je Vídeň, Varšava nebo Budapešť. V současné době je k dispozici k pronájmu cca 200 000 m2 volných kancelářských ploch, do roku 2019 by však mohlo být dokončeno dalších 335 000 m2. Podnikové služby spolu s IT firmami přitom patří k největším nájemcům.

    Share this:

    • Click to share on Twitter (Opens in new window)
    • Click to share on Facebook (Opens in new window)

    Related

    Share. Facebook Twitter Pinterest LinkedIn Tumblr Email
    hrmag.cz

    Related Posts

    Hlad po IT specialistech trvá, juniorských pozic ale ubývá

    23. 10. 2025

    Průměrné mzdy v energetice meziročně vzrostly o 6,4 %

    23. 10. 2025

    Skoro dvě třetiny firem chtějí do konce roku nabírat, výplaty zvýší jen osmina

    22. 10. 2025

    Leave A Reply Cancel Reply

    HRmag.cz
    HRmag.cz se věnuje novinkám a trendům z oblasti lidských zdrojů, HR, personalistiky, CSR, outsourcingu, firemních procesů, podnikových služeb a souvisejících témat.
    Odebírejte novinky z oboru HR e-mailem

    RSS Píšeme na PodnikoveSluzby.cz
    • Datová suverenita se v době geopolitické nejistoty stává kritickým rizikem podnikání
    • Novým prezidentem asociace ABSL se stal Bohumil Říha
    • Praha: nedostatek kanceláří tlačí nájemné k rekordům
    • Na cestě k nové práci hraje klíčovou roli životopis. Jen třetina uchazečů jej při hledání práce aktualizuje
    • Nejvíce volných kancelářských prostor je v okolí stanice Pankrác, Chodov a Želivského
    • Uchazeči o práci chtějí reakci zaměstnavatele ideálně do týdne
    • Kancelář jako cíl, ne povinnost
    • Regionální kanceláře jsou nejdražší v Praze a nejlevnější v Sofii
    • Komunitní kanceláře jako reakce na hybridní model
    • Živá kancelář jako nová norma: Ideální obsazenost je mezi 50 a 80 %
    Facebook Twitter Instagram Pinterest
    © 2025 ThemeSphere. Designed by ThemeSphere.

    Type above and press Enter to search. Press Esc to cancel.