Facebook Twitter Instagram
    HRmag
    • Trh práce
    • Legislativa
    • Pracovní prostředí
    • Recruitment
    • Rozvoj
    • Procesy
    • Insider
    • Personálie
    • Vzdělávání
    • Redakce
    Facebook Twitter Instagram
    HRmag
    Home»Insider»Pracovní nabídky v SAP Services připravují roboti
    Insider

    Pracovní nabídky v SAP Services připravují roboti

    By hrmag27. 5. 2017Updated:18. 12. 2017Žádné komentáře3 Mins Read
    Facebook Twitter Pinterest LinkedIn Tumblr Email
    Share
    Facebook Twitter LinkedIn Pinterest Email

    Ve společnosti SAP Services se podařilo zautomatizovat tvorbu pracovních nabídek napříč různými zeměmi – tak, aby příslušné dokumenty i pracovní smlouvy byly vždy v souladu s místní legislativou. Na specialisty z personálního oddělení SAP pak zbývá kvalifikovanější práce, například osobní konzultace s uchazeči.

    SAP Services poskytuje pobočkám SAP po celém světě podnikové služby – například personální, finanční a marketingové. Jak SAP roste, interně i akvizicemi, přijímá se stále více nových lidí. To představuje značnou administrativní zátěž v podobě tvorby pracovních nabídek a smluv. Jen pro ilustraci –  v roce 2016 personální tým ze SAP Services vystavil více než 23 000 nabídek pro kandidáty ze 32 zemí. S cílem zefektivnit tuto činnost se společnost SAP Services rozhodla zavést řešení robotické automatizace.

    Pilotní projekt byl realizován na jednom z hlavních HR procesů s vysokým podílem manuální práce – vytváření pracovních nabídek. Musí se zohledňovat různé druhy zaměstnanecký poměrů, samostatné právní subjekty, velikost pracovního úvazku, lokální legislativu v různých zemích a řadu dalších faktorů. „Samotná nabídka kromě pracovní smlouvy obsahuje i různé přílohy, formuláře osobních údajů a daňové dokumenty. Zpravidla jde o 5-10, v extrémním případě až o 20 dokumentů včetně jazykových mutací podle lokální legislativy,“ popisuje Vojtěch Švagr, který v SAP Services vede projektový tým.

    Cílem projektu, který byl zahájen koncem roku 2015, bylo zautomatizovat způsob, jak „lidští“ specialisté vytvářejí pracovní nabídku, naučit softwarové roboty používat všechny lokální pracovní postupy, vzory pracovních nabídek, příloh či daňových formulářů. K tomu bylo nejprve třeba standardizovat a zjednodušit veškeré používané dokumenty. Po šesti měsících se dospělo do fáze testování a ladění. V květnu 2016 se systém začal používat ve 4 zemích a tým 50 lidí začal generovat pracovní smlouvy s pomocí robotů, kteří bez přestání zpracovávají vstupní soubory se zaměstnaneckými daty a během 5-10 minut vytvoří pracovní nabídku, bez vlivu na ochranu osobních údajů. Příslušné procesy se zrychlily, ubylo chyb a zefektivnilo se zastupování lidí v době nárůstu požadavků nebo dovolených

    „Celková přidaná hodnota obnáší ušetřené desítky až stovky hodin lidské práce, která dříve směřovala do opakujících se manuálních úkonů,“ dodává Vojtěch Švagr. „Efektivita se zvýšila hned několika způsoby. Dříve jsme používali v souladu s pravidly auditu kontrolu druhou osobou, což ale celý proces značně prodlužovalo. S automatizací se také vyhýbáme lidským chybám, protože robot funguje přesně podle daných pravidel. Lidé si ponechali takové činnosti, jako je práce s výjimkami, osobní komunikace s kandidátem a jinými odděleními.“

    SAP chce robotickou automatizaci vytváření pracovních nabídek nasazovat postupně i v dalších zemích a letos takto plánuje vytvářet až 60 % objemu pracovních nabídek. Zároveň se část projektového týmu školí, jak software adaptovat na podmínky dalších zemí, či jiných procesů. Do budoucna bude pak možné zautomatizovat defacto jakýkoli manuální proces, bez nutnosti zapojení specialistů z IT oddělení.

    Share this:

    • Click to share on Twitter (Opens in new window)
    • Click to share on Facebook (Opens in new window)

    Related

    Share. Facebook Twitter Pinterest LinkedIn Tumblr Email
    hrmag

    Related Posts

    Pro spokojenost zaměstnanců jsou důležité vztahy, náplň práce i péče o zdraví. Roste význam benefitů

    27. 8. 2025

    Atraktivní mzda nestačí

    27. 8. 2025

    Češi chtějí pracovat spíš v kanceláři, v menší soukromé firmě

    7. 8. 2025

    Leave A Reply Cancel Reply

    HRmag.cz
    HRmag.cz se věnuje novinkám a trendům z oblasti lidských zdrojů, HR, personalistiky, CSR, outsourcingu, firemních procesů, podnikových služeb a souvisejících témat.
    Odebírejte novinky z oboru HR e-mailem

    RSS Píšeme na PodnikoveSluzby.cz
    • Praha: nedostatek kanceláří tlačí nájemné k rekordům
    • Na cestě k nové práci hraje klíčovou roli životopis. Jen třetina uchazečů jej při hledání práce aktualizuje
    • Nejvíce volných kancelářských prostor je v okolí stanice Pankrác, Chodov a Želivského
    • Uchazeči o práci chtějí reakci zaměstnavatele ideálně do týdne
    • Kancelář jako cíl, ne povinnost
    • Regionální kanceláře jsou nejdražší v Praze a nejlevnější v Sofii
    • Komunitní kanceláře jako reakce na hybridní model
    • Živá kancelář jako nová norma: Ideální obsazenost je mezi 50 a 80 %
    • Cato Networks ztrojnásobí kapacitu svého pražského výzkumného a vývojového centra a podpoří globální inovace
    • Katarína Brydone jmenována ředitelkou Colliers v České republice
    Facebook Twitter Instagram Pinterest
    © 2025 ThemeSphere. Designed by ThemeSphere.

    Type above and press Enter to search. Press Esc to cancel.