Facebook Twitter Instagram
    HRmag
    • Trh práce
    • Legislativa
    • Pracovní prostředí
    • Recruitment
    • Rozvoj
    • Procesy
    • Insider
    • Personálie
    • Vzdělávání
    • Redakce
    Facebook Twitter Instagram
    HRmag
    Home»HR»Při hledání práce lidé stále preferují pracovní portály
    HR

    Při hledání práce lidé stále preferují pracovní portály

    hrmagBy hrmag15. 3. 2017Žádné komentáře2 Mins Read
    Facebook Twitter Pinterest LinkedIn Tumblr Email
    Share
    Facebook Twitter LinkedIn Pinterest Email

    Při hledání práce zůstávají stálicí pracovní portály a osobní kontakty. To ale neplatí ve všech oborech. Výsledky ankety na Profesia.cz ukázaly, které způsoby oslovení potenciálních zaměstnanců jsou pro firmy efektivní.

    Nová anketa na stránkách pracovního portálu Profesia.cz zkoumala, zda se na „přetopeném“ pracovním trhu nějak mění preference lidí, kteří hledají práci. Odpovědi respondentů ukázaly, že zvyky uchazečů o práci zůstávají v posledních letech neměnné – po revoluci, kterou znamenal nástup internetových pracovních portálů, se preference příliš nemění. Dnešní uchazeči o práci při jejím hledání preferují především pracovní portály, při hledání práce je stále v kurzu také „provětrání“ osobních kontaktů.

    „Při hledání práce zůstávají stálicí pracovní portály a osobní kontakty. To ale neplatí ve všech oborech, například v oblasti IT lidé velmi často, údajně až v 80 procentech případů, využívají k hledání nového místa sociální sítě, především LinkedIn. Velmi silně je tato síť preferována zaměstnavateli i zaměstnanci také v oblasti bankovnictví a při obsazování vyšších manažerských postů,“ uvádí Zuzana Lincová, ředitelka Profesia.cz. „Trochu jiné výsledky by přinesl i průzkum u mladších věkových kategorií, kde se komunikace přesunuje především na sociální sítě, a proto pokud firmy cílí vyloženě na mladé uchazeče, snaží se s nimi komunikovat jejich prostředky – náborové aktivity směřují na Facebook, LinkedIn a další sociální sítě, vytvářejí zajímavý virální obsah nebo aplikace.“

    Jak tedy vypadají výsledky ankety? Pracovní a internetové portály preferuje 59 % návštěvníků stránek Profesia.cz, přes známé a kontakty nejraději hledá práci dalších 20 % lidí. Personální agentury upřednostňuje 10 % respondentů. Poměrně zajímavé procento, zejména vzhledem k omezenosti na daný termín akce, vnímá jako nejzajímavější příležitost pro kontaktování potenciálních zaměstnavatelů veletrhy práce – celých 6 %. Sociální sítě pak jako první volbu uvedlo 5 % návštěvníků pracovního portálu Profesia.cz.

    Share this:

    • Click to share on Twitter (Opens in new window)
    • Click to share on Facebook (Opens in new window)

    Related

    Share. Facebook Twitter Pinterest LinkedIn Tumblr Email
    hrmag

    Related Posts

    Český pracovní trh se za posledních 20 let výrazně proměnil

    4. 6. 2025

    Nová pravidla podpory v nezaměstnanosti zvýhodní od letošního června padesátníky

    4. 6. 2025

    Grafton Recruitment spouští službu Executive Search: Špičkoví manažeři do 6 týdnů

    2. 6. 2025

    Leave A Reply Cancel Reply

    HRmag.cz
    HRmag.cz se věnuje novinkám a trendům z oblasti lidských zdrojů, HR, personalistiky, CSR, outsourcingu, firemních procesů, podnikových služeb a souvisejících témat.
    Odebírejte novinky z oboru HR e-mailem

    RSS Píšeme na PodnikoveSluzby.cz
    • Cato Networks ztrojnásobí kapacitu svého pražského výzkumného a vývojového centra a podpoří globální inovace
    • Katarína Brydone jmenována ředitelkou Colliers v České republice
    • Podíl renegociací na kancelářském trhu roste, prodlužuje se i smluvní období
    • Mimopražské kanceláře: Mírný růst a atraktivní dostupnost
    • Huawei aktivně podporuje Chartu proti domácímu násilí
    • Třetina zaměstnanců není v práci spokojená
    • Tři čtvrtiny žen vnímají uplatnění v IT jako obtížnější než u mužů
    • Absolventi technických oborů mají na trhu práce výhodu
    • RPO ušetří při náboru zaměstnanců až polovinu času a čtvrtinu nákladů
    • Nízká míra nezaměstnanosti a nedostatek uchazečů bue přetrvávat i v roce 2025
    Facebook Twitter Instagram Pinterest
    © 2025 ThemeSphere. Designed by ThemeSphere.

    Type above and press Enter to search. Press Esc to cancel.