Facebook Twitter Instagram
    HRmag
    • Trh práce
    • Legislativa
    • Pracovní prostředí
    • Recruitment
    • Rozvoj
    • Procesy
    • Insider
    • Personálie
    • Vzdělávání
    • Redakce
    Facebook Twitter Instagram
    HRmag
    Home»CSR»Prioritou odpovědných firem v ČR by měla být nabídka dobrého pracovního uplatnění
    CSR

    Prioritou odpovědných firem v ČR by měla být nabídka dobrého pracovního uplatnění

    hrmagBy hrmag24. 6. 2017Žádné komentáře3 Mins Read
    Facebook Twitter Pinterest LinkedIn Tumblr Email
    Share
    Facebook Twitter LinkedIn Pinterest Email

    Podle spotřebitelů v České republice by měly firmy především nabízet dobré pracovní uplatnění. Poskytovat kvalitní produkty a služby, nabízet produkty za férové ceny a také být zodpovědné vůči ochraně životního prostředí. Ve světě přibyla ještě mezi hlavní priority zodpovědných firem i ochrana zdraví a bezpečnosti zaměstnanců.

    Tyto výsledky ukázal průzkum společnosti GfK, který byl realizován mezi více než 27 tisíci uživateli internetu v 22 zemích, kteří dostali za úkol vybrat tři nejdůležitější oblasti, za které by měly být firmy odpovědné, přičemž měli na výběr z celé řady možností od ochrany zdraví a bezpečnosti pracovníků až po přispívání na charitu. V České republice probíhal výzkum mezi 1000 respondenty.

    Kvalita obsadila první dvě místa v žebříčku odpovědnosti firem

    V životě Čechů hraje jednu z nejvyšších priorit mít dobrou práci, proto 58 procent Čechů tvrdí, že by firmy měly poskytovat lidem kvalitní pracovní uplatnění. Najít dobrou práci, a tedy prioritou číslo jedna, chtějí především lidé v produktivním věku (30-39 let) a lidé v těsné blízkosti odchodu do důchodu (50 – 59 let). I ve světě je mít dobrou práci na prvním místě, nicméně lidé ve světě tomu přikládají menší důležitost než v Čechách (48 procent).

    „Kvalita především, i tak by se dal interpretovat výrok Čechů, kde více než polovina z nich trvá na kvalitních výrobcích či službách, které by společnosti v rámci odpovědnosti měly nabízet. Více se k tomuto názoru přiklánějí české ženy než muži (56 procent respektive 48 procent). Ve světě se ke kvalitním výrobkům a službám přiklání 41 procent lidí a názor na to je mezi ženami a muži stejný,“ říká Lenka Harmon, Sector Leader Consumer Goods.

    Férová cena zboží a ochrana životního prostředí je od firem očekávána, naopak charita se příliš nenosí

    Jedna třetina lidí (33 procent) v ČR považuje za společensky odpovědné, aby společnosti nabízely své produkty a služby za férové ceny; v celosvětovém měřítku je tato aktivita důležitá jen pro 27 procent lidí.

    Jedna třetina (33 procent) českých respondentů považuje za důležité, aby společnosti byly zodpovědné k životnímu prostředí. Názor na společensky odpovědné firmy se u respondentů ve světě liší, k zodpovědnosti pro životní prostředí nabádá firmy 37 procent lidí. 27 procent lidí souhlasí s výrokem, že by firmy měly chránit zdraví a bezpečnost svých zaměstnanců. Ve světě jsou k této aktivitě o něco více nakloněni, s tímto výrokem souhlasí o 10 procent více lidí než v ČR.

    Výzkum a technologie nám nejsou cizí. Ve světě i u nás se stejné procento lidí (16 procent) shodlo na tom, že by firmy měly investovat do výzkumu a technologií. V 15 procentech případů v ČR a v 19 procent ve světě by měly být firmy společensky odpovědné v odvádění spravedlivého podílu na daních.

    Podíváme-li se na vzdělávání lidí ve firmách, potom se Češi v 12 procentech případů shodli, že by společnosti měly více investovat do vzdělání lidí. Naopak menší váhu tomu přikládají lidé ve světě (8 procent). Pouze 6 procent lidí jak v ČR, tak ve světě vyjádřilo názor na odpovědnost firem v oblasti charity a aktivity vyvíjené směrem k ní.

    Share this:

    • Click to share on Twitter (Opens in new window)
    • Click to share on Facebook (Opens in new window)

    Related

    Share. Facebook Twitter Pinterest LinkedIn Tumblr Email
    hrmag

    Related Posts

    Většina lidí má nezdravý vztah k práci

    27. 9. 2023

    V IT ubývá nabízených pozic, firmy začínají více vyžadovat docházku na pracoviště

    27. 9. 2023

    Nové kanceláře v Praze mizí před očima kvůli vysoké poptávce a předpronájmům

    26. 9. 2023

    Leave A Reply Cancel Reply

    HRmag.cz
    HRmag.cz se věnuje novinkám a trendům z oblasti lidských zdrojů, HR, personalistiky, CSR, outsourcingu, firemních procesů, podnikových služeb a souvisejících témat.
    Odebírejte novinky z oboru HR e-mailem

    RSS Píšeme na PodnikoveSluzby.cz
    • V IT ubývá nabízených pozic, firmy začínají více vyžadovat docházku na pracoviště
    • Tlak na růst mezd do konce roku ještě zesílí
    • Bojí se Češi umělé inteligence?
    • Pražské kanceláře brzy budou nedostatkové zboží
    • Desk sharing zvyšuje standard pracovních míst
    • Až 10 benefitů souvisejících s volnem mohou čerpat zaměstnanci IT a podnikových služeb
    • Šikanu na pracovišti zažila desetina zaměstnanců, pomoci může whistleblowing
    • Požadavky na kanceláře i ceny pronájmů díky ESG porostou
    • Čtvrtina zaměstnanců si hledá novou práci, nejčastějším důvodem je nespokojenost s výší mzdy a stres
    • Poptávka na pražském kancelářském trhu navzdory oživení netlačí ceny nahoru
    Facebook Twitter Instagram Pinterest
    © 2023 ThemeSphere. Designed by ThemeSphere.

    Type above and press Enter to search. Press Esc to cancel.