Facebook Twitter Instagram
    HRmag
    • Trh práce
    • Legislativa
    • Pracovní prostředí
    • Recruitment
    • Rozvoj
    • Procesy
    • Insider
    • Personálie
    • Vzdělávání
    • Redakce
    Facebook Twitter Instagram
    HRmag
    Home»Procesy»Produktivita práce: Vše, co o ní potřebujete vědět
    Procesy

    Produktivita práce: Vše, co o ní potřebujete vědět

    hrmag.czBy hrmag.cz3. 2. 2023Updated:9. 2. 2023Žádné komentáře2 Mins Read
    Facebook Twitter Pinterest LinkedIn Tumblr Email
    Share
    Facebook Twitter LinkedIn Pinterest Email

    Jste v práci dostatečně produktivní? Nebo takzvaně prokrastinujete a neustále hledáte jiné činnosti, jen ne zasednout k práci? Co je produktivita práce, jak lze změřit a jak ji spolehlivě nakopnout?

    Co je produktivita práce?

    Produktivita práce je lidská schopnost vyrábět produkty, provozovat služby, tvořit hodnoty, a to za předem stanovený časový úsek. Produktivita práce je vlastně propojení a efektivní využití několika faktorů. Na tento ucelený koncept má vliv momentální kondice, znalosti či zručnost pracanta, ale i technika a postupy, se kterými pracuje.

    Lze produktivitu práce změřit?

    Schopnost lze měřit skrze dovednost, tedy prostřednictvím určité činnosti. Mezi takové metriky patří:

    • počet úspěšně dokončených úkolů,
    • kvalita provedených úkolů,
    • čas strávený jejich vykonáváním.

    Jestliže vás zajímá míra produktivity celku, to znamená více než jednoho zaměstnance, můžete využít následující vzorec:

    (příjmy − výdaje) ÷ počet zaměstnanců = aktuální produktivita práce (v %)

    POZN.: Výsledek berte jako orientační ukazatel a pomůcku k dlouhodobé analýze. Mezi výdaje započítejte i odpisy a personální náklady.

    Jak zvýšit produktivitu práce?

    Existuje hned několik způsobů, jak pracovní produktivitu zvýšit. Základním kamenem, který je třeba položit, je příjemné pracovní prostředí, ve kterém se pracant může plně soustředit.

    ●        Zvýšení produktivity práce ve firmě

    Aspekty důležité pro zvýšení produktivity kolektivu i jednotlivých zaměstnanců:

    • motivace (peníze, jistota apod.),
      • efektivní komunikace,
      • delegování úkolů,
      • teambuildingy (celofiremní soutěže, společné obědy apod.),
      • důvěra a zvyšování kompetencí zaměstnanců.

    ●        Zvýšení individuální produktivity práce

    Jestliže jste živnostník a například pracujete u počítače z domu, oceníte:

    • pravidelný režim (ranní rituály apod.),
      • pořádek na stole,
      • seznam cílů a stanovení pracovní doby,
      • pravidelné přestávky,
      • režim „nerušit“ na telefonu,
      • kvalitní hardwarové vybavení (počítač, internetové připojení, webkamera apod.).

    Share this:

    • Click to share on Twitter (Opens in new window)
    • Click to share on Facebook (Opens in new window)

    Related

    Share. Facebook Twitter Pinterest LinkedIn Tumblr Email
    hrmag.cz

    Related Posts

    Počátek roku je časem hodnotících rozhovorů. Firmy je nevyužívají dobře

    20. 1. 2025

    Šest predikcí, jak umělá inteligence změní budoucnost práce

    19. 12. 2023

    Překvapivá souvislost mezi prací po pracovní době a sníženou produktivitou

    11. 12. 2023

    Leave A Reply Cancel Reply

    HRmag.cz
    HRmag.cz se věnuje novinkám a trendům z oblasti lidských zdrojů, HR, personalistiky, CSR, outsourcingu, firemních procesů, podnikových služeb a souvisejících témat.
    Odebírejte novinky z oboru HR e-mailem

    RSS Píšeme na PodnikoveSluzby.cz
    • Cato Networks ztrojnásobí kapacitu svého pražského výzkumného a vývojového centra a podpoří globální inovace
    • Katarína Brydone jmenována ředitelkou Colliers v České republice
    • Podíl renegociací na kancelářském trhu roste, prodlužuje se i smluvní období
    • Mimopražské kanceláře: Mírný růst a atraktivní dostupnost
    • Huawei aktivně podporuje Chartu proti domácímu násilí
    • Třetina zaměstnanců není v práci spokojená
    • Tři čtvrtiny žen vnímají uplatnění v IT jako obtížnější než u mužů
    • Absolventi technických oborů mají na trhu práce výhodu
    • RPO ušetří při náboru zaměstnanců až polovinu času a čtvrtinu nákladů
    • Nízká míra nezaměstnanosti a nedostatek uchazečů bue přetrvávat i v roce 2025
    Facebook Twitter Instagram Pinterest
    © 2025 ThemeSphere. Designed by ThemeSphere.

    Type above and press Enter to search. Press Esc to cancel.