Facebook Twitter Instagram
    HRmag
    • Trh práce
    • Legislativa
    • Pracovní prostředí
    • Recruitment
    • Rozvoj
    • Procesy
    • Insider
    • Personálie
    • Vzdělávání
    • Redakce
    Facebook Twitter Instagram
    HRmag
    Home»Benefity»Tři z pěti lidí trpí stresem v práci
    Benefity

    Tři z pěti lidí trpí stresem v práci

    hrmagBy hrmag27. 11. 2017Žádné komentáře3 Mins Read
    Facebook Twitter Pinterest LinkedIn Tumblr Email
    Share
    Facebook Twitter LinkedIn Pinterest Email

    Stresem v práci trpí téměř 60 % zaměstnanců. Vyplývá to z nejnovějšího průzkumu StressPulse společnosti ComPsych. Pracovní zátěž je hlavní příčinou stresu pro 39 % zaměstnanců, problémy v mezilidských vztazích nejvíce stresují 31 % lidí. Zaměstnanci se snaží pracovní stres snížit pomocí častějších přestávek, vyšším pracovním nasazením nebo dnem volna. Podle odborníků však mohou pracovní stres omezit i sami zaměstnavatelé.

    Podle aktuálního průzkumu společnosti ComPsych pociťuje 59 % zaměstnanců při práci vysokou úroveň stresu, která je spojena s podrážděností, extrémní únavou a neschopností se soustředit. Třetina pracovníků vnímá permanentní, ale zvládnutelný stres, 6 % lidí pak pociťuje během práce nízkou úroveň stresu. Hlavními příčinami stresu jsou pracovní zátěž (39 %), problémy mezi lidmi na pracovišti (31 %), pocit ochuzení práce a osobního života (19 %) a nejistota zaměstnání (6 %).

    Stres má navíc negativní dopad na každodenní produktivitu zaměstnanců. Z průzkumu vyplývá, že více než třetina zaměstnanců ztratí díky stresu až hodinu denně z efektivity v rámci své pracovní doby. Z dlouhodobého hlediska pak více než polovina zaměstnanců ztrácí ročně vlivem stresu jeden až dva dny, 31 % ztrácí tři až šest dní ročně a 14 % mešká více než šest dní ročně.

    Podle psychologů patří mezi nejčastější příznaky stresu například úzkost, vyčerpanost, agresivita, porucha soustředění a schopnosti rozhodovat se. Aby se zaměstnanci mohli vyrovnat se stresem, odborníci doporučují si vyhradit čas a zamyslet se nad problémem. Lidé by si měli určit, co je v práci přesně stresuje, a zda je možné to změnit. Důležité je stanovit si cíle, kterých by zaměstnanci ve svém pracovním životě rádi dosáhli, a určit si, na kolik se tyto cíle realizují v současném zaměstnání. „Lidé by se měli také zamyslet nad tím, jak využívají čas během práce, případně je dobré zkusit si nastavit lepší strategii time managementu. Pro většinu lidí totiž není efektivní zacházení s časem samozřejmostí,“ řekla personalistka Gabriela Kodenková ze společnosti Talentica.cz specializující se na nábor technicky zaměřených pracovníků. Pomoci mohou i cvičební techniky, díky kterým lze udržet symptomy stresu pod kontrolou. „Pokud nic z toho nepomůže, je pravděpodobně čas na hledání nové práce. Obecně pomáhá například změna v režimu práce, přesun z byznysu do neziskového sektoru, stáže v zahraničí, nový pracovní tým,“ dodala Kodenková.

    Ke snížení stresu mohou v současnosti přispět i samotní zaměstnavatelé. Podle personalistů může zaměstnavatel svým podřízeným ulevit od stresu například tím, že nadefinuje přesně úlohy a zodpovědnost svých zaměstnanců. Dá jim jen takové pracovní povinnosti, které odpovídají jejich schopnostem a zdrojům. „Důležitým krokem ze strany zaměstnavatele je zajistit, aby na všech úrovních firmy fungovala komunikace. Vhodné je také nastavit pracovníkům jasné plány pro rozvoj kariéry, což je bude vhodně motivovat. V neposlední řadě mohou zaměstnavatelé svým pracovníkům pomoci vyvážit pracovní a rodinný život, například díky flexibilnější pracovní době,“ upřesnila personalistka Gabriela Kodenková.

    Share this:

    • Click to share on Twitter (Opens in new window)
    • Click to share on Facebook (Opens in new window)

    Related

    Share. Facebook Twitter Pinterest LinkedIn Tumblr Email
    hrmag

    Related Posts

    Český pracovní trh se za posledních 20 let výrazně proměnil

    4. 6. 2025

    Nová pravidla podpory v nezaměstnanosti zvýhodní od letošního června padesátníky

    4. 6. 2025

    Průměrná mzda vzrostla reálně o 3,9 %

    4. 6. 2025

    Leave A Reply Cancel Reply

    HRmag.cz
    HRmag.cz se věnuje novinkám a trendům z oblasti lidských zdrojů, HR, personalistiky, CSR, outsourcingu, firemních procesů, podnikových služeb a souvisejících témat.
    Odebírejte novinky z oboru HR e-mailem

    RSS Píšeme na PodnikoveSluzby.cz
    • Cato Networks ztrojnásobí kapacitu svého pražského výzkumného a vývojového centra a podpoří globální inovace
    • Katarína Brydone jmenována ředitelkou Colliers v České republice
    • Podíl renegociací na kancelářském trhu roste, prodlužuje se i smluvní období
    • Mimopražské kanceláře: Mírný růst a atraktivní dostupnost
    • Huawei aktivně podporuje Chartu proti domácímu násilí
    • Třetina zaměstnanců není v práci spokojená
    • Tři čtvrtiny žen vnímají uplatnění v IT jako obtížnější než u mužů
    • Absolventi technických oborů mají na trhu práce výhodu
    • RPO ušetří při náboru zaměstnanců až polovinu času a čtvrtinu nákladů
    • Nízká míra nezaměstnanosti a nedostatek uchazečů bue přetrvávat i v roce 2025
    Facebook Twitter Instagram Pinterest
    © 2025 ThemeSphere. Designed by ThemeSphere.

    Type above and press Enter to search. Press Esc to cancel.