Facebook Twitter Instagram
    HRmag
    • Trh práce
    • Legislativa
    • Pracovní prostředí
    • Recruitment
    • Rozvoj
    • Procesy
    • Insider
    • Personálie
    • Vzdělávání
    • Redakce
    Facebook Twitter Instagram
    HRmag
    Home»Pracovní prostředí»Třídění odpadu na pracovišti považují za důležité tři čtvrtiny zaměstnanců
    Pracovní prostředí

    Třídění odpadu na pracovišti považují za důležité tři čtvrtiny zaměstnanců

    By hrmag.cz21. 7. 2022Updated:31. 7. 2022Žádné komentáře3 Mins Read
    Facebook Twitter Pinterest LinkedIn Tumblr Email
    Share
    Facebook Twitter LinkedIn Pinterest Email

    Ochrana životního prostředí začíná být prioritou pro stále více firem i zaměstnanců, napříč obory a často i generacemi však panují poměrně velké rozdíly. Nejvíce ekologický přistup vítá mladší generace zaměstnanců z kancelářských oborů, nejméně pracovníci z výroby. Za nejdůležitější považují lidé napříč obory třídění odpadu. Zákaz kouření na pracovišti nejvíce vítají lidé z IT, nejméně z výroby. Vyplývá to z nejnovějšího průzkumu zaměstnaneckých preferencí personální agentury Grafton Recruitment.

    Plných 76 % zaměstnanců napříč obory považuje za důležité třídění odpadu na pracovišti. Nejvíce odpad třídí lidé z IT, nejméně pracovníci z administrativy, HR a práva. Dalším způsobem, jakým mohou zaměstnavatelé přispět k ekologičtějšímu provozu pracoviště, je omezení tisku a používání papíru. To oceňují zejména pracovníci z podnikových služeb a IT. „Velmi diskutovaným tématem jsou v posledních letech také služební auta na alternativní pohon. I přesto, že české firmy meziročně navýšily jejich podíly, v rámci Evropy stále výrazně v jejich využívání zaostáváme,“ říká Martin Malo, ředitel Grafton Recruitment a GI Group, s tím, že služební auta na alternativní pohon podporují nejvíce zaměstnanci z IT.

    Kouření na pracovišti vadí nejvíce lidem z IT

    S ekologií, ale také se zdravým životním stylem, souvisí zákaz kouření na pracovišti, který často názorově rozděluje společnost. Nejvíce oceňují tento zákaz pracovníci z IT (58 %), staví se za něj ale také lidé z administrativy, práva a HR (55 %). Neutrální vztah k této problematice pak mají lidé z obchodu, retailu a marketingu, kterým oproti ostatním oborům spíš nezáleží na tom, zda tento zákaz na pracovišti platí či nikoliv. Protipól pak tvoří zaměstnanci z výroby, kterým zákaz kouření na pracovišti dokonce často vadí (29 %). Je to zejména z toho důvodu, že čtvrtina těchto pracovníků jsou kuřáci, což je větší podíl než v ostatních oborech. Zákoník práce ukládá zaměstnancům povinnost nekouřit v místech, kde jsou jeho účinkům vystaveni také nekuřáci. Zaměstnavatel tak má právo kouření na pracovišti zakázat.

    Ekologická a udržitelná řešení se vyplatí

    Začleňování ekologických řešení se může zaměstnavatelům vrátit jak v podobě spokojených zaměstnanců, tak i loajálních zákazníků či klientů. „Témata z oblasti ekologie a udržitelnosti zajímají především mladší generace. Přístup firem k ochraně přírody a obnovitelným zdrojům může hrát nemalou roli při jejich rozhodování o budoucím zaměstnání. Vzhledem k dlouhodobému nedostatku lidí by tak ani tento aspekt neměli zaměstnavatelé podcenit,“ vysvětluje Martin Malo. To potvrzuje také studie společnosti Deloitte, dle které skoro třetina mladých lidí změnila své spotřebitelské chování ve prospěch firem s pozitivním dopadem na životní prostředí. Přístup k aktuálním trendům v oblasti udržitelnosti a ekologie je dle Martina Mala také stále důležitějším faktorem ovlivňujícím věrnost zákazníka ke značce. Přizpůsobování se ESG požadavkům v oblasti společenské odpovědnosti se tak dle něj nepochybně odráží také ve finančních výsledcích firem.

    Share this:

    • Click to share on Twitter (Opens in new window)
    • Click to share on Facebook (Opens in new window)

    Related

    Share. Facebook Twitter Pinterest LinkedIn Tumblr Email
    hrmag.cz

    Related Posts

    Pro spokojenost zaměstnanců jsou důležité vztahy, náplň práce i péče o zdraví. Roste význam benefitů

    27. 8. 2025

    Atraktivní mzda nestačí

    27. 8. 2025

    Češi chtějí pracovat spíš v kanceláři, v menší soukromé firmě

    7. 8. 2025

    Leave A Reply Cancel Reply

    HRmag.cz
    HRmag.cz se věnuje novinkám a trendům z oblasti lidských zdrojů, HR, personalistiky, CSR, outsourcingu, firemních procesů, podnikových služeb a souvisejících témat.
    Odebírejte novinky z oboru HR e-mailem

    RSS Píšeme na PodnikoveSluzby.cz
    • Praha: nedostatek kanceláří tlačí nájemné k rekordům
    • Na cestě k nové práci hraje klíčovou roli životopis. Jen třetina uchazečů jej při hledání práce aktualizuje
    • Nejvíce volných kancelářských prostor je v okolí stanice Pankrác, Chodov a Želivského
    • Uchazeči o práci chtějí reakci zaměstnavatele ideálně do týdne
    • Kancelář jako cíl, ne povinnost
    • Regionální kanceláře jsou nejdražší v Praze a nejlevnější v Sofii
    • Komunitní kanceláře jako reakce na hybridní model
    • Živá kancelář jako nová norma: Ideální obsazenost je mezi 50 a 80 %
    • Cato Networks ztrojnásobí kapacitu svého pražského výzkumného a vývojového centra a podpoří globální inovace
    • Katarína Brydone jmenována ředitelkou Colliers v České republice
    Facebook Twitter Instagram Pinterest
    © 2025 ThemeSphere. Designed by ThemeSphere.

    Type above and press Enter to search. Press Esc to cancel.