„V porovnání s loňským rokem pozorujeme nárůst poptávky po dočasných zaměstnancích či brigádnících do administrativy. Z důvodu plánovaných dovolených kmenových zaměstnanců firmy hledají například recepční, asistenty na vyřizování objednávek či do zákaznického servisu. Co se týká délky takové brigády, úvazek může být několik dní nebo i týdnů“, uvádí Lenka Pešková z personálně poradenské společnosti Hays. A kolik si za takovou brigádu můžete vydělat? „Standardní odměnou pro tyto profese je 140-150 Kč za hodinu“, doplňuje Lenka Pešková.
Další oblastí, kde vzrostla poptávka zaměstnavatelů, jsou podpůrné služby v segmentu financí či finančních služeb. Zde ale firmy upřednostňují dlouhodobou spolupráci na částečný úvazek, spíše než letní brigádu, což přináší možnosti i vyšší věkové kategorii uchazečů, popřípadě maminkám na rodičovské dovolené. Odměna za takovou práci se pohybuje na obdobné úrovni jako v administrativě, nejčastěji kolem 150 Kč za hodinu.
„Co se týká samotných uchazečů o brigády či krátkodobé úvazky, je patrný rostoucí zájem o pozice v marketingu či event marketingu, tyto pozice nebyly na dočasný úvazek v minulých letech až tak časté a firmy je nabízejí i formou trainee programů s možností dlouhodobé spolupráce. Na takových pozicích je standardně nabízená odměna v rozmezí 130-160 Kč za hodinu, v závislosti na zodpovědnostech a náročnosti pozice.“, říká Lenka Pešková z Hays.
Získat krátkodobou brigádu nebo i možnost delší spolupráce mohou snadno získat i studenti technických oborů, například těch zaměřených na IT. Obvykle se jedná o pozice IT podpora, ať už externích nebo interních zákazníků. Nabízená mzda i zde může dosáhnout zajímavých částek – záleží na typu společnosti, schopnostech uchazeče i na typu pozice samotné – nejčastěji v rozmezí 160 – 200Kč/hod.
Tyto prázdninové brigády často vedou i k možnostem dlouhodobé spolupráce, pokud si společnost během ověří kvality dočasného zaměstnance, je v jejím zájmu nabídnout projekt na delší časové období či pozici na plný úvazek. „Obecně, zejména pro mladé uchazeče je léto skvělá příležitost, jak získat nové zkušenosti, kontakty a poznat prostředí různých firem prostřednictvím krátkodobých úvazků. Jejich startovní pozice na pracovním trhu se tak rázem posune o několik úrovní výše“, uzavírá Lenka Pešková z Hays.