Facebook Twitter Instagram
    HRmag
    • Trh práce
    • Legislativa
    • Pracovní prostředí
    • Recruitment
    • Rozvoj
    • Procesy
    • Insider
    • Personálie
    • Vzdělávání
    • Redakce
    Facebook Twitter Instagram
    HRmag
    Home»Benefity»Zájem o flexibilitu v zaměstnání podle ABSL sílí
    Benefity

    Zájem o flexibilitu v zaměstnání podle ABSL sílí

    hrmagBy hrmag7. 6. 2017Updated:18. 12. 2017Žádné komentáře4 Mins Read
    Facebook Twitter Pinterest LinkedIn Tumblr Email
    Share
    Facebook Twitter LinkedIn Pinterest Email

    Druhým čtením v Poslanecké sněmovně právě prochází novela zákoníku práce, která přichází s úpravou práce z domova. Protože zájem zaměstnanců o homeoffice stejně jako o ostatní formy pracovní flexibility silně roste, firmy z oboru podnikových služeb se na chystané změny připravují a přichází dokonce s širší nabídkou možností práce z domova, pružné pracovní doby i zkrácených úvazků.

    Dle průzkumu ABSL nabízí možnost plného anebo částečného homeoffice 80 % českých center podnikových služeb a přes 60 % zaměstnanců tuto možnost využívá. Jde o výrazně vyšší číslo než v případě českého trhu práce jako celku. Jak ukazují data společnosti Deloitte, homeoffice umožňuje všem svým zaměstnancům pouze 22 % českých firem a dalších 48 % společností s touto možností počítá jen u některých pozic. Dalších 21 % firem dovoluje svým podřízeným pracovat z domova pouze ve výjimečných případech, například když jsou nemocní. Práci z domova pak úplně zamítá 8 % českých zaměstnavatelů. „Zájem zaměstnanců o práci z domova a o flexibilní pracovní dobu roste a stává se důležitým argumentem při výběru zaměstnání. Dle dostupných průzkumů jde dokonce o 3. nejdůležitější kritérium, které lidé zohledňují při akceptaci pracovní nabídky,“ komentuje Jonathan Appleton, ředitel ABSL s tím, že ve spolupráci s partnerskou společností Deloitte nyní ABSL organizuje řadu seminářů, které mají firmy na novou legislativu připravit.

    „Povinnost ošetřit bezpečnost a ochranu zdraví při práci a také nahradit zaměstnanci případné náklady vyplývá již se současné legislativy, i když není výslovně zdůrazněna. Nová legislativa tuto problematiku jen zviditelňuje, pro firmy tedy přináší nový důvod ke změně přístupu jen zdánlivě,“ říká Lucie Rytířová ze společnosti Deloitte. „Nejasný může být snad jen požadavek na zajištění kontaktu s ostatními zaměstnanci pro zabránění izolace, nicméně v praxi stejně již zaměstnavatelé tyto otázky musejí řešit. Firmy se tedy často chystaných změn obávají zbytečně. Poskytování náhrad za homeoffice rovněž nemusí být pro firmy hrozbou. Naopak, pokud je možnost práce z domova spolu s náhradami vhodně zapracována do odměňovacího balíčku zaměstnance, může být z pohledu celkových nákladů zajímavá,“ dodává.

    Velký zájem zaměstnanců o flexibilitu a homeoffice dokládají i údaje ze samotných firem. Například ve společnosti Jarden jen za prvních 5 měsíců letošního roku odpracovali zaměstnanci na homeoffice stejný počet dní jako za celý rok 2016. Růst zájmu zaměstnanců o homeoffice hlásí i další významné firmy z oboru podnikových služeb, například Johnson&Johnson anebo BlueLink International CZ.

    Dle Hany Púllové, ředitelky personální společnosti Randstad v ČR důležitost flexibility v nakládání s časem, který lidé tráví v práci, roste: „Z našeho pravidelného globálního průzkumu, kterého se účastní nejprestižnější zaměstnavatelé ve 26 zemích světa, vyplývá, že flexibilní pracovní úvazek je zásadní pro třetinu zaměstnanců. Work-life balance označilo jako důležitý atribut 45 % lidí. Souvisí to s trendem posledních 3 let, kdy se lidé takzvaně snaží „mít vše“ – tedy být aktivními rodiči, mít dobrou práci a věnovat se koníčkům.“

    Segment podnikových služeb vyniká i v oblasti nabídky zkrácených úvazků. V tuto chvíli na částečný úvazek pracuje 11 % zaměstnanců českých center, což je výrazně více, než je český průměr. „Zkrácené úvazky v ČR stále tvoří jen 5 % všech pracovních úvazků, přičemž průměr v EU je 19 %. Při pohledu na pracovní nabídky u nás sice nabídka flexibilní pracovní doby bývá častější, spíše ale v rovině tolerance rozložení klasické pracovní doby v rámci dne,“ říká Hana Púllová, ředitelka personální společnosti Randstad v ČR s tím, že právě podnikové služby nastolují nový trend. Některé firmy z tohoto oboru dokonce v podílu zkrácených úvazků dosahují téměř úrovně průměru EU – například ve společnosti BlueLink International CZ aktuálně na částečný úvazek pracuje 18 % zaměstnanců.

    „Firmy z našeho segmentu vidí ve zkrácených úvazcích nejen možnost nabídnout svým zaměstnancům správný work-life balance, ale získat i zdroj nových kandidátů, který může vyvážit současný nedostatek volných lidských zdrojů,“ dodává Jonathan Appleton. „Věříme, že kariéra v podnikových službách může být zajímavá například pro ženy, které se vrací do pracovního procesu po mateřské dovolené anebo studenty, kteří chtějí skloubit studium se sbíráním pracovních zkušeností.

    Share this:

    • Click to share on Twitter (Opens in new window)
    • Click to share on Facebook (Opens in new window)

    Related

    Share. Facebook Twitter Pinterest LinkedIn Tumblr Email
    hrmag

    Related Posts

    Každý šestý Čech je obětí šikany. Nejčastěji je agresorem nadřízený

    15. 5. 2025

    Letní brigády: Firmy hledají tisíce posil, ale zájem studentů klesá

    15. 5. 2025

    Mzdy a benefity v Česku: Průzkum odhaluje rozdíly v tvrzení zaměstnanců a zaměstnavatelů

    13. 5. 2025

    Leave A Reply Cancel Reply

    HRmag.cz
    HRmag.cz se věnuje novinkám a trendům z oblasti lidských zdrojů, HR, personalistiky, CSR, outsourcingu, firemních procesů, podnikových služeb a souvisejících témat.
    Odebírejte novinky z oboru HR e-mailem

    RSS Píšeme na PodnikoveSluzby.cz
    • Cato Networks ztrojnásobí kapacitu svého pražského výzkumného a vývojového centra a podpoří globální inovace
    • Katarína Brydone jmenována ředitelkou Colliers v České republice
    • Podíl renegociací na kancelářském trhu roste, prodlužuje se i smluvní období
    • Mimopražské kanceláře: Mírný růst a atraktivní dostupnost
    • Huawei aktivně podporuje Chartu proti domácímu násilí
    • Třetina zaměstnanců není v práci spokojená
    • Tři čtvrtiny žen vnímají uplatnění v IT jako obtížnější než u mužů
    • Absolventi technických oborů mají na trhu práce výhodu
    • RPO ušetří při náboru zaměstnanců až polovinu času a čtvrtinu nákladů
    • Nízká míra nezaměstnanosti a nedostatek uchazečů bue přetrvávat i v roce 2025
    Facebook Twitter Instagram Pinterest
    © 2025 ThemeSphere. Designed by ThemeSphere.

    Type above and press Enter to search. Press Esc to cancel.