Facebook Twitter Instagram
    HRmag
    • Trh práce
    • Legislativa
    • Pracovní prostředí
    • Recruitment
    • Rozvoj
    • Procesy
    • Insider
    • Personálie
    • Vzdělávání
    • Redakce
    Facebook Twitter Instagram
    HRmag
    Home»Benefity»4 z 5 lidí uchazečů o práci ovlivňuje vzhled kanceláří
    Benefity

    4 z 5 lidí uchazečů o práci ovlivňuje vzhled kanceláří

    hrmagBy hrmag30. 11. 2017Updated:18. 12. 2017Žádné komentáře4 Mins Read
    Facebook Twitter Pinterest LinkedIn Tumblr Email
    Share
    Facebook Twitter LinkedIn Pinterest Email

    Moderní kancelářské prostředí představuje stále důležitější aspekt při rozhodování o přijetí pracovního místa. Již 86 % respondentů nedávného průzkumu asociace ABSL považuje za důležité, aby v kancelářích byl dostatek světla, místa pro týmovou i individuální práci, prostor pro relaxaci, přípravu oběda, a dokonce i networking s kolegy. Firmy z oboru podnikových služeb považují kultivaci pracovního prostředí za jednu z priorit, které jim mohou pomoci získat nové zaměstnance.

    „Fakt, že zaměstnanci dnes považují pracovní prostředí za důležité, potvrzuje i další zjištění našeho průzkumu realizovaného ve spolupráci se společnostmi JLL a Skanska, a sice, že 73 % zájemců o práci by rádo vidělo své pracovní místo ještě před podpisem pracovní smlouvy,“ uvedl Jonathan Appleton, ředitel asociace ABSL, která v ČR sdružuje firmy z oboru podnikových služeb. „Platí to zejména u generace Y, která je pro pracovní trh velmi důležitá a tvoří většinu zaměstnanců našeho segmentu. Proto kanceláře našich členů nabízí celou řadu vychytávek, aby se zde zaměstnanci cítili skutečně příjemně, a kromě práce zde mohli i zrelaxovat, což je v případě intelektuální a kreativní činnosti důležité.“ V kancelářích firem z oboru podnikových služeb tak najdeme často nejen pracovní stoly a zasedací místnosti, ale například i tmavé místnosti pro meditaci či krátký ozdravný spánek, koktejlové bary a terasy s venkovní kuchyní a grilem anebo i rockové místnosti s kytarami a bubny.

    Důležitost atraktivního pracovního prostředí potvrzuje také průzkum personální agentury Randstad. V něm se vzhled kanceláře dostal na třetí místo žebříčku aspektů, podle nichž se zaměstnanci ze střední Evropy rozhodují o přijetí pracovního místa.

    „Příjemné pracovní prostředí je mezi atributy, které lidé u potenciálních zaměstnavatelů hledají, na třetím místě, hned za atraktivním finančním ohodnocením a jistotou práce. Shodují se na tom muži i ženy různých věkových kategorií s výjimkou zaměstnanců starších 45 let, pro které je důležitějším atributem work-life balance, tedy možnost skloubení pracovního a soukromého života,“ uvedla Hana Púllová, ředitelka společnosti Randstad, a doplnila: „Nejvyhledávanější zaměstnavatelé se proto neustále snaží prostředí ve firmě vylepšovat, zajišťují příjemně a ergonomicky uspořádané kanceláře a svým lidem zdarma nabízejí občerstvení i nejrůznější možnosti sportovních či relaxačních činností přímo na pracovišti.“

    K firmám, které pracovní prostředí považují za jednu ze svých priorit, patří i společnost SAP Services, která za svůj projekt nových kanceláří získala ocenění ABSL Diamonds 2017 v kategorii Inovativní pracovní prostředí. „Na vítězném projektu oceňuji jak konečný výsledek v podobě jedinečného a efektivního pracovního prostředí, kde mají své místo i zdravý životní styl, ekologie a volnočasové aktivity, tak i skutečnost, že se na jeho realizaci podíleli samotní zaměstnanci společnosti,“ okomentoval Jonathan Appleton.

    Cílem tohoto projektu nazvaného One SAP – Creating Our Future Together bylo jednak sestěhovat tři právní entity společnosti SAP na českém trhu (SAP Services, Concur a SAP Ariba) do jednoho sídla, jednak poskytnout zaměstnancům prvotřídní prostředí pro práci. Kancelářské prostory o rozloze 24 000 m² nabízí i velkorysé oddechové zóny, a to o výměře 3 m² na každého zaměstnance. V roce 2016 se jednalo o největší pronajatou kancelářskou plochu v ČR.

    „Velmi nám záleželo na tom, abychom v nových prostorách podpořili komunikaci mezi zaměstnanci i napříč různými týmy, což vedlo k větší synergii a kreativitě. Od začátku nám bylo jasné, že směr vybudování kanceláře snů musí určit sami zaměstnanci, proto byli součástí celého designového procesu,“ sdělila Andrea Hepnerová, ředitelka SAP Services s tím, že celý proces trval asi 3 měsíce. Během nich mohli zástupci jednotlivých týmů firmy přicházet s návrhy rozvržení i vybavení kanceláří, prohlédnout si nábytek, otestovat židle a křesla a podobně. Následně byly veškeré podklady předány architektům k zapracování.

    Výsledkem společného snažení jsou prvotřídní kancelářské prostory, v nichž je open space členěn do menších celků a nabízí i řadu privátních zón. Kanceláře SAP Services jsou vybavené polohovatelnými ergonomickými stoly a židlemi a mobilním nábytkem, součástí jsou také prostorné kuchyňky a jídelny či samostatný dětský koutek, samozřejmostí jsou sprchy. Zaměstnanci SAP Services mají k dispozici rovněž tematicky odlišené relaxační zóny zahrnující například posilovnu, kulečník, stolní fotbálky či kino. V prostoru nechybí ani terasy s grilem či zahrádkami, karavan určený k odpočinku a další vybavení podporující příjemné a komfortní trávení pracovní doby.

    Komplex je vybaven celou řadou špičkových moderních technologií, jednotlivé konferenční místnosti a sdílené prostory jsou propojeny obrazovkami a interní IT oddělení poskytuje zaměstnancům podporu v podobné formě, na kterou jsou zvyklí například zákazníci obchodů Apple Store. Přímo v budově je také interní poštovna pro snadné posílání poštovních zásilek, k nerušené práci a soukromí přispívají například telefonní budky.

    Share this:

    • Click to share on Twitter (Opens in new window)
    • Click to share on Facebook (Opens in new window)

    Related

    Share. Facebook Twitter Pinterest LinkedIn Tumblr Email
    hrmag

    Related Posts

    Zaměstnanci státu a státní úředníci: kde pracují a za kolik?

    9. 7. 2025

    Trh práce ochlazuje a chybí mu flexibilita

    9. 7. 2025

    Nezaměstnanost v Česku zůstala v červnu na 4,2 %

    8. 7. 2025

    Leave A Reply Cancel Reply

    HRmag.cz
    HRmag.cz se věnuje novinkám a trendům z oblasti lidských zdrojů, HR, personalistiky, CSR, outsourcingu, firemních procesů, podnikových služeb a souvisejících témat.
    Odebírejte novinky z oboru HR e-mailem

    RSS Píšeme na PodnikoveSluzby.cz
    • Regionální kanceláře jsou nejdražší v Praze a nejlevnější v Sofii
    • Komunitní kanceláře jako reakce na hybridní model
    • Živá kancelář jako nová norma: Ideální obsazenost je mezi 50 a 80 %
    • Cato Networks ztrojnásobí kapacitu svého pražského výzkumného a vývojového centra a podpoří globální inovace
    • Katarína Brydone jmenována ředitelkou Colliers v České republice
    • Podíl renegociací na kancelářském trhu roste, prodlužuje se i smluvní období
    • Mimopražské kanceláře: Mírný růst a atraktivní dostupnost
    • Huawei aktivně podporuje Chartu proti domácímu násilí
    • Třetina zaměstnanců není v práci spokojená
    • Tři čtvrtiny žen vnímají uplatnění v IT jako obtížnější než u mužů
    Facebook Twitter Instagram Pinterest
    © 2025 ThemeSphere. Designed by ThemeSphere.

    Type above and press Enter to search. Press Esc to cancel.