Kromě ajťáků chybí prý také experti na online marketing

České firmy v červnu nejvíce hledaly odborníky na IT technologie, finanční experty, obchodníky, zkušené strojaře a stavební inženýry. Poptávaní byli také specialisté na online marketing, dopravu, logistiku a rovněž personalisté. Vyplývá to z interních dat společnosti Monster.

Již tradičně panuje mezi firmami největší poptávka po IT vývojářích. V průběhu června do České republiky přišly jednak další firmy, pro které je zdejší trh stále atraktivní s ohledem na relativně nízké mzdové náklady. Také společnosti již delší dobu v Česku působící hledaly nové zaměstnance. Stále více zdejších podniků má zájem o cizince hovořící několika jazyky, kteří zde mohou pracovat například v zákaznické podpoře. Kvůli vysoké poptávce docházelo i v červnu v tomto oboru k neustálému růstu platů, a to napříč celou republikou.

Firmy také stále častěji poptávají finanční experty. Největší zájem měly o účetní a finanční auditory. V červnu také ve srovnání s předchozími měsíci vzrostla poptávka zaměstnavatelů po seniorních pozicích typu finanční manažer. V této oblasti najdou snadno uplatnění také čerství absolventi vysokoškolských oborů se zaměřením na finance.

Na trhu práce je také nedostatek obchodníků. Rostoucí poptávka po nich je způsobena dobře fungující ekonomikou, ve které se více prodává a nakupuje. V červnu také podniky obsazovaly pozice ve strojírenství. Největší hlad je na trhu práce po konstruktérech a kvalitářích. České strojírenské firmy dostávají stále větší množství zakázek, a aby je nemusely odmítat, musí neustále hledat nové lidi.

Dobře fungující ekonomika se projevuje také na větší chuti lidí pořizovat si nové domy a byty. Proto stavební a projektantské firmy nabírají nové zaměstnance na nejrůznější pozice. Zajímavými benefity se českým firmám daří přetahovat odborníky, kteří se v minulých letech usídlili v zahraničí. V současné době ekonomického růstu se mnozí z nich vracejí zpět do České republiky.

Nedostatek kvalifikovaných odborníků evidují také společnosti věnující se online marketingu. Největší poptávku Monster registruje po specialistech na SEO a PPC reklamy. Situace v této oblasti je navíc komplikovaná faktem, že zkušení odborníci často pracují sami na sebe.

Monster ze strany firem také evidoval rostoucí poptávku po lidech působících v dopravě a logistice. Také nedostatek zaměstnanců v těchto oborech je do značné míry způsoben současným ekonomickým růstem a chutí obyvatel utrácet za věci každodenní spotřeby. Vhodných kandidátů se nedostává také v personalistice. České firmy pouze s obtížemi nacházejí kolegy, kteří by jim pomohli s náborem nových zaměstnanců.

Přidej komentář jako první k "Kromě ajťáků chybí prý také experti na online marketing"

Zanechte komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna.


*