Facebook Twitter Instagram
    HRmag
    • Trh práce
    • Legislativa
    • Pracovní prostředí
    • Recruitment
    • Rozvoj
    • Procesy
    • Insider
    • Personálie
    • Vzdělávání
    • Redakce
    Facebook Twitter Instagram
    HRmag
    Home»Ekonomika»Noví investoři a rostoucí centra služeb nabídnou 10 tisíc nových míst
    Ekonomika

    Noví investoři a rostoucí centra služeb nabídnou 10 tisíc nových míst

    By hrmag.cz18. 1. 2021Updated:19. 1. 2021Žádné komentáře3 Mins Read
    Facebook Twitter Pinterest LinkedIn Tumblr Email
    Share
    Facebook Twitter LinkedIn Pinterest Email

    V průběhu roku 2021 vytvoří obor zákaznických, podnikových a IT služeb 10 tisíc nových pracovních míst, což odpovídá 5procentnímu růstu. Stejným tempem se zvýšily i mzdy zaměstnanců oboru, což přispělo k výraznému omezení fluktuace. Celkem 330 zdejších center zaměstnávalo v roce 2020 již 120 000 lidí, z nichž téměř polovinu tvořili pracovníci ze zahraničí, především ze západní Evropy. Do ČR je přilákaly zejména kariérní možnosti a vysoká kvalita života. Nejrychleji se rozšiřují IT centra a poskytovatelé personálních služeb. Vyplývá to z výročního průzkumu asociace ABSL, který byl zveřejněn na www.absl.cz/report2021.

    „Průzkum tradičně mapuje velikost a zaměření center podnikových služeb v ČR, stejně jako jeho potřeby a výzvy, které určují a ovlivňují jeho rozvoj. V roce 2020 byla hlavním akcelerátorem rozvoje pandemie Covid-19,“ říká Jonathan Appleton, ředitel asociace ABSL, která v ČR sdružuje firmy poskytující zákaznické, podnikové a IT služby. Právě pandemie urychlila v 53 % center digitalizační projekty, 38 % center automatizovalo nové procesy, vše s cílem být schopen hladce fungovat i v dobách mnoha omezení pracovního života a sociálních kontaktů. I díky tomu reportovalo 92 % firem z tohoto oboru pozitivní nebo žádný dopad pandemie a více než třetině center se díky pandemii otevřely nové obchodní příležitosti. „Díky schopnosti fungovat v plně digitálním prostředí a přinášet inovace do všech oblastí podnikání náš obor i nadále poroste. Digitalizace totiž umožňuje centrálně zpracovávat stále více činností a procesů. Vedle již tradičních účetních služeb jsou to stále častěji i IT služby, ale i služby z oblasti práva, kybernetické bezpečnosti, personalistiky, vývoje a v souvislosti s masivním růstem množství dat i datové analytiky,“ vysvětluje Jonathan Appleton.

    Rozšiřující se záběr oboru mění požadavky na uchazeče o práci, kromě jazykové výbavy je to i znalost technologií a práce s daty, důležitá je ale i otevřenost učit se novým věcem, inovační duch a adaptibilita.

    Náklady a dostupnost

    Mnoho globálních firem dnes restrukturalizuje své mezinárodní provozní modely a zvažuje vytváření nových center podnikových služeb, do nichž by přesunuly IT, inovace, digitální dovednosti a další služby s vysokou přidanou hodnotou. „Českou republiku má proto v hledáčku mnoho firem. V rámci našeho průzkumu zmiňovali, že je pro ně zajímavá zejména kombinace zdejších nákladů na pracovní sílu, dostupnosti lokality a vzdělanosti. Příchod nových a rozvoj stávajících center služeb je pro Českou republikou velkou příležitostí, orientace na obory s vysokou přidanou hodnotou může posílit stabilitu české ekonomiky,“ říká Jonathan Appleton.

    Hlavní zjištění průzkumu:

    • Obor reprezentuje 330 firem, v nichž v roce 2020 pracovalo 120 000 zaměstnanců a 8750 pracovních míst zastal robotický software
    • Pro rok 2021 predikuje další expanzi 58 % českých center
    • V roce 2021 vznikne v oboru 10 000 nových pracovních míst
    • Nejrychleji rostou IT centra (meziročně o 18 procentních bodů), poskytující správu infrastruktury, nasazování robotické automatizace, digitalizaci nebo vývoj, testování a nasazování nových produktů a služeb a kybernetickou bezpečnost
    • 45 % zaměstnanců oboru tvoří cizinci
    • 70 % zaměstnanců poskytuje služby v angličtině, 16 % v češtině a 13 % v němčině
    • Celkem se v oboru používá přes 30 jazyků
    • Práce z domova se stane novým standardem – v době pandemie působí 95 % zaměstnanců oboru z domova, do budoucna chce 82 % pracovníků působit z domu alespoň půl pracovní doby

    Prezentaci shrnující hlavní zjištění průzkumu můžete shlédnout na krátkém videu zde.

    Share this:

    • Click to share on Twitter (Opens in new window)
    • Click to share on Facebook (Opens in new window)

    Related

    Share. Facebook Twitter Pinterest LinkedIn Tumblr Email
    hrmag.cz

    Related Posts

    Hlad po IT specialistech trvá, juniorských pozic ale ubývá

    23. 10. 2025

    Průměrné mzdy v energetice meziročně vzrostly o 6,4 %

    23. 10. 2025

    Skoro dvě třetiny firem chtějí do konce roku nabírat, výplaty zvýší jen osmina

    22. 10. 2025

    Leave A Reply Cancel Reply

    HRmag.cz
    HRmag.cz se věnuje novinkám a trendům z oblasti lidských zdrojů, HR, personalistiky, CSR, outsourcingu, firemních procesů, podnikových služeb a souvisejících témat.
    Odebírejte novinky z oboru HR e-mailem

    RSS Píšeme na PodnikoveSluzby.cz
    • Datová suverenita se v době geopolitické nejistoty stává kritickým rizikem podnikání
    • Novým prezidentem asociace ABSL se stal Bohumil Říha
    • Praha: nedostatek kanceláří tlačí nájemné k rekordům
    • Na cestě k nové práci hraje klíčovou roli životopis. Jen třetina uchazečů jej při hledání práce aktualizuje
    • Nejvíce volných kancelářských prostor je v okolí stanice Pankrác, Chodov a Želivského
    • Uchazeči o práci chtějí reakci zaměstnavatele ideálně do týdne
    • Kancelář jako cíl, ne povinnost
    • Regionální kanceláře jsou nejdražší v Praze a nejlevnější v Sofii
    • Komunitní kanceláře jako reakce na hybridní model
    • Živá kancelář jako nová norma: Ideální obsazenost je mezi 50 a 80 %
    Facebook Twitter Instagram Pinterest
    © 2025 ThemeSphere. Designed by ThemeSphere.

    Type above and press Enter to search. Press Esc to cancel.