Facebook Twitter Instagram
    HRmag
    • Trh práce
    • Legislativa
    • Pracovní prostředí
    • Recruitment
    • Rozvoj
    • Procesy
    • Insider
    • Personálie
    • Vzdělávání
    • Redakce
    Facebook Twitter Instagram
    HRmag
    Home»Ekonomika»Noví investoři a rostoucí centra služeb nabídnou 10 tisíc nových míst
    Ekonomika

    Noví investoři a rostoucí centra služeb nabídnou 10 tisíc nových míst

    hrmag.czBy hrmag.cz18. 1. 2021Updated:19. 1. 2021Žádné komentáře3 Mins Read
    Facebook Twitter Pinterest LinkedIn Tumblr Email
    Share
    Facebook Twitter LinkedIn Pinterest Email

    V průběhu roku 2021 vytvoří obor zákaznických, podnikových a IT služeb 10 tisíc nových pracovních míst, což odpovídá 5procentnímu růstu. Stejným tempem se zvýšily i mzdy zaměstnanců oboru, což přispělo k výraznému omezení fluktuace. Celkem 330 zdejších center zaměstnávalo v roce 2020 již 120 000 lidí, z nichž téměř polovinu tvořili pracovníci ze zahraničí, především ze západní Evropy. Do ČR je přilákaly zejména kariérní možnosti a vysoká kvalita života. Nejrychleji se rozšiřují IT centra a poskytovatelé personálních služeb. Vyplývá to z výročního průzkumu asociace ABSL, který byl zveřejněn na www.absl.cz/report2021.

    „Průzkum tradičně mapuje velikost a zaměření center podnikových služeb v ČR, stejně jako jeho potřeby a výzvy, které určují a ovlivňují jeho rozvoj. V roce 2020 byla hlavním akcelerátorem rozvoje pandemie Covid-19,“ říká Jonathan Appleton, ředitel asociace ABSL, která v ČR sdružuje firmy poskytující zákaznické, podnikové a IT služby. Právě pandemie urychlila v 53 % center digitalizační projekty, 38 % center automatizovalo nové procesy, vše s cílem být schopen hladce fungovat i v dobách mnoha omezení pracovního života a sociálních kontaktů. I díky tomu reportovalo 92 % firem z tohoto oboru pozitivní nebo žádný dopad pandemie a více než třetině center se díky pandemii otevřely nové obchodní příležitosti. „Díky schopnosti fungovat v plně digitálním prostředí a přinášet inovace do všech oblastí podnikání náš obor i nadále poroste. Digitalizace totiž umožňuje centrálně zpracovávat stále více činností a procesů. Vedle již tradičních účetních služeb jsou to stále častěji i IT služby, ale i služby z oblasti práva, kybernetické bezpečnosti, personalistiky, vývoje a v souvislosti s masivním růstem množství dat i datové analytiky,“ vysvětluje Jonathan Appleton.

    Rozšiřující se záběr oboru mění požadavky na uchazeče o práci, kromě jazykové výbavy je to i znalost technologií a práce s daty, důležitá je ale i otevřenost učit se novým věcem, inovační duch a adaptibilita.

    Náklady a dostupnost

    Mnoho globálních firem dnes restrukturalizuje své mezinárodní provozní modely a zvažuje vytváření nových center podnikových služeb, do nichž by přesunuly IT, inovace, digitální dovednosti a další služby s vysokou přidanou hodnotou. „Českou republiku má proto v hledáčku mnoho firem. V rámci našeho průzkumu zmiňovali, že je pro ně zajímavá zejména kombinace zdejších nákladů na pracovní sílu, dostupnosti lokality a vzdělanosti. Příchod nových a rozvoj stávajících center služeb je pro Českou republikou velkou příležitostí, orientace na obory s vysokou přidanou hodnotou může posílit stabilitu české ekonomiky,“ říká Jonathan Appleton.

    Hlavní zjištění průzkumu:

    • Obor reprezentuje 330 firem, v nichž v roce 2020 pracovalo 120 000 zaměstnanců a 8750 pracovních míst zastal robotický software
    • Pro rok 2021 predikuje další expanzi 58 % českých center
    • V roce 2021 vznikne v oboru 10 000 nových pracovních míst
    • Nejrychleji rostou IT centra (meziročně o 18 procentních bodů), poskytující správu infrastruktury, nasazování robotické automatizace, digitalizaci nebo vývoj, testování a nasazování nových produktů a služeb a kybernetickou bezpečnost
    • 45 % zaměstnanců oboru tvoří cizinci
    • 70 % zaměstnanců poskytuje služby v angličtině, 16 % v češtině a 13 % v němčině
    • Celkem se v oboru používá přes 30 jazyků
    • Práce z domova se stane novým standardem – v době pandemie působí 95 % zaměstnanců oboru z domova, do budoucna chce 82 % pracovníků působit z domu alespoň půl pracovní doby

    Prezentaci shrnující hlavní zjištění průzkumu můžete shlédnout na krátkém videu zde.

    Share this:

    • Click to share on Twitter (Opens in new window)
    • Click to share on Facebook (Opens in new window)

    Related

    Share. Facebook Twitter Pinterest LinkedIn Tumblr Email
    hrmag.cz

    Related Posts

    Český trh práce je v rámci EU na 15. příčce

    30. 6. 2025

    Nelegální agentury práce: skryté vykořisťování zaměstnanců pokračuje

    30. 6. 2025

    Zaměstnavatelé mění pohled na věk. Generace 50+ získává stále více pracovních příležitostí

    30. 6. 2025

    Leave A Reply Cancel Reply

    HRmag.cz
    HRmag.cz se věnuje novinkám a trendům z oblasti lidských zdrojů, HR, personalistiky, CSR, outsourcingu, firemních procesů, podnikových služeb a souvisejících témat.
    Odebírejte novinky z oboru HR e-mailem

    RSS Píšeme na PodnikoveSluzby.cz
    • Regionální kanceláře jsou nejdražší v Praze a nejlevnější v Sofii
    • Komunitní kanceláře jako reakce na hybridní model
    • Živá kancelář jako nová norma: Ideální obsazenost je mezi 50 a 80 %
    • Cato Networks ztrojnásobí kapacitu svého pražského výzkumného a vývojového centra a podpoří globální inovace
    • Katarína Brydone jmenována ředitelkou Colliers v České republice
    • Podíl renegociací na kancelářském trhu roste, prodlužuje se i smluvní období
    • Mimopražské kanceláře: Mírný růst a atraktivní dostupnost
    • Huawei aktivně podporuje Chartu proti domácímu násilí
    • Třetina zaměstnanců není v práci spokojená
    • Tři čtvrtiny žen vnímají uplatnění v IT jako obtížnější než u mužů
    Facebook Twitter Instagram Pinterest
    © 2025 ThemeSphere. Designed by ThemeSphere.

    Type above and press Enter to search. Press Esc to cancel.