Facebook Twitter Instagram
    HRmag
    • Trh práce
    • Legislativa
    • Pracovní prostředí
    • Recruitment
    • Rozvoj
    • Procesy
    • Insider
    • Personálie
    • Vzdělávání
    • Redakce
    Facebook Twitter Instagram
    HRmag
    Home»CSR»Prioritou odpovědných firem v ČR by měla být nabídka dobrého pracovního uplatnění
    CSR

    Prioritou odpovědných firem v ČR by měla být nabídka dobrého pracovního uplatnění

    hrmagBy hrmag24. 6. 2017Žádné komentáře3 Mins Read
    Facebook Twitter Pinterest LinkedIn Tumblr Email
    Share
    Facebook Twitter LinkedIn Pinterest Email

    Podle spotřebitelů v České republice by měly firmy především nabízet dobré pracovní uplatnění. Poskytovat kvalitní produkty a služby, nabízet produkty za férové ceny a také být zodpovědné vůči ochraně životního prostředí. Ve světě přibyla ještě mezi hlavní priority zodpovědných firem i ochrana zdraví a bezpečnosti zaměstnanců.

    Tyto výsledky ukázal průzkum společnosti GfK, který byl realizován mezi více než 27 tisíci uživateli internetu v 22 zemích, kteří dostali za úkol vybrat tři nejdůležitější oblasti, za které by měly být firmy odpovědné, přičemž měli na výběr z celé řady možností od ochrany zdraví a bezpečnosti pracovníků až po přispívání na charitu. V České republice probíhal výzkum mezi 1000 respondenty.

    Kvalita obsadila první dvě místa v žebříčku odpovědnosti firem

    V životě Čechů hraje jednu z nejvyšších priorit mít dobrou práci, proto 58 procent Čechů tvrdí, že by firmy měly poskytovat lidem kvalitní pracovní uplatnění. Najít dobrou práci, a tedy prioritou číslo jedna, chtějí především lidé v produktivním věku (30-39 let) a lidé v těsné blízkosti odchodu do důchodu (50 – 59 let). I ve světě je mít dobrou práci na prvním místě, nicméně lidé ve světě tomu přikládají menší důležitost než v Čechách (48 procent).

    „Kvalita především, i tak by se dal interpretovat výrok Čechů, kde více než polovina z nich trvá na kvalitních výrobcích či službách, které by společnosti v rámci odpovědnosti měly nabízet. Více se k tomuto názoru přiklánějí české ženy než muži (56 procent respektive 48 procent). Ve světě se ke kvalitním výrobkům a službám přiklání 41 procent lidí a názor na to je mezi ženami a muži stejný,“ říká Lenka Harmon, Sector Leader Consumer Goods.

    Férová cena zboží a ochrana životního prostředí je od firem očekávána, naopak charita se příliš nenosí

    Jedna třetina lidí (33 procent) v ČR považuje za společensky odpovědné, aby společnosti nabízely své produkty a služby za férové ceny; v celosvětovém měřítku je tato aktivita důležitá jen pro 27 procent lidí.

    Jedna třetina (33 procent) českých respondentů považuje za důležité, aby společnosti byly zodpovědné k životnímu prostředí. Názor na společensky odpovědné firmy se u respondentů ve světě liší, k zodpovědnosti pro životní prostředí nabádá firmy 37 procent lidí. 27 procent lidí souhlasí s výrokem, že by firmy měly chránit zdraví a bezpečnost svých zaměstnanců. Ve světě jsou k této aktivitě o něco více nakloněni, s tímto výrokem souhlasí o 10 procent více lidí než v ČR.

    Výzkum a technologie nám nejsou cizí. Ve světě i u nás se stejné procento lidí (16 procent) shodlo na tom, že by firmy měly investovat do výzkumu a technologií. V 15 procentech případů v ČR a v 19 procent ve světě by měly být firmy společensky odpovědné v odvádění spravedlivého podílu na daních.

    Podíváme-li se na vzdělávání lidí ve firmách, potom se Češi v 12 procentech případů shodli, že by společnosti měly více investovat do vzdělání lidí. Naopak menší váhu tomu přikládají lidé ve světě (8 procent). Pouze 6 procent lidí jak v ČR, tak ve světě vyjádřilo názor na odpovědnost firem v oblasti charity a aktivity vyvíjené směrem k ní.

    Share this:

    • Click to share on Twitter (Opens in new window)
    • Click to share on Facebook (Opens in new window)

    Related

    Share. Facebook Twitter Pinterest LinkedIn Tumblr Email
    hrmag

    Related Posts

    Zaměstnanci státu a státní úředníci: kde pracují a za kolik?

    9. 7. 2025

    Trh práce ochlazuje a chybí mu flexibilita

    9. 7. 2025

    Nezaměstnanost v Česku zůstala v červnu na 4,2 %

    8. 7. 2025

    Leave A Reply Cancel Reply

    HRmag.cz
    HRmag.cz se věnuje novinkám a trendům z oblasti lidských zdrojů, HR, personalistiky, CSR, outsourcingu, firemních procesů, podnikových služeb a souvisejících témat.
    Odebírejte novinky z oboru HR e-mailem

    RSS Píšeme na PodnikoveSluzby.cz
    • Regionální kanceláře jsou nejdražší v Praze a nejlevnější v Sofii
    • Komunitní kanceláře jako reakce na hybridní model
    • Živá kancelář jako nová norma: Ideální obsazenost je mezi 50 a 80 %
    • Cato Networks ztrojnásobí kapacitu svého pražského výzkumného a vývojového centra a podpoří globální inovace
    • Katarína Brydone jmenována ředitelkou Colliers v České republice
    • Podíl renegociací na kancelářském trhu roste, prodlužuje se i smluvní období
    • Mimopražské kanceláře: Mírný růst a atraktivní dostupnost
    • Huawei aktivně podporuje Chartu proti domácímu násilí
    • Třetina zaměstnanců není v práci spokojená
    • Tři čtvrtiny žen vnímají uplatnění v IT jako obtížnější než u mužů
    Facebook Twitter Instagram Pinterest
    © 2025 ThemeSphere. Designed by ThemeSphere.

    Type above and press Enter to search. Press Esc to cancel.