Facebook Twitter Instagram
    HRmag
    • Trh práce
    • Legislativa
    • Pracovní prostředí
    • Recruitment
    • Rozvoj
    • Procesy
    • Insider
    • Personálie
    • Vzdělávání
    • Redakce
    Facebook Twitter Instagram
    HRmag
    Home»CSR»Udržitelnost považovala za prioritu méně než čtvrtina firem
    CSR

    Udržitelnost považovala za prioritu méně než čtvrtina firem

    hrmag.czBy hrmag.cz16. 3. 2021Updated:16. 3. 2021Žádné komentáře4 Mins Read
    Facebook Twitter Pinterest LinkedIn Tumblr Email
    Share
    Facebook Twitter LinkedIn Pinterest Email

    Nová zpráva o indexu udržitelnosti od společnosti Epson sleduje očekávání ohledně udržitelnosti během pandemie i po ní a také jejich dopad na společnosti. Výsledky ukazují na měnící se priority a rozdíly v názorech zainteresovaných stran, různých generací a regionů.

    Zpráva se snaží identifikovat nejen působení společností, ale také příležitosti a hrozby vyplývající z očekávání jejich zákazníků a zaměstnanců. Zabývá se také rozdíly na základě demografických a geografických faktorů. Zpráva obsahuje poznatky z průzkumu probíhajícího v letních měsících pandemie koronaviru. Více než 4 000 respondentů z celé Evropy a Blízkého východu bylo dotázáno na své jednání a přístup k otázce udržitelnosti.

    „Chtěli jsme se učit a přizpůsobit se našim partnerům a spotřebitelům, abychom zjistili, kde lze vhodně spojit technologie a podporovat plány pro udržitelnější a ekonomicky schůdnější budoucnost. V této zprávě se chceme podělit o názory, které jsme nashromáždili jak z hlediska aktuálních a plánovaných aktivit, tak z hlediska očekávání zainteresovaných stran, která mohou ovlivnit obchodní úspěch společností, “ uvádí Marcel Divín, Branch Office Manager společnosti Epson CZ & SK.

    • V průběhu koronavirové krize udržitelnost a otázky sociálního dopadu považovala za jednu ze tří hlavních priorit méně než čtvrtina společností v Evropě a na Blízkém východě.
    • To se liší od názoru širší veřejnosti, v níž jsou ekologické a sociální problémy považovány za důležité 71 % respondentů (jak zákazníků, tak zaměstnanců).
    • A 83 % tvrdí, že ekologický a sociální aspekt produktů a služeb, které sami nakupují, hraje důležitou roli.
    • Zaměstnanci v kancelářích i zaměstnanci pracující z domova uvedli, že environmentální aspekty hrají u produktů, které používají, důležitou úlohu (70 % uvádí, že technologie pro práci z domova musí dlouho vydržet, šetřit energii nebo pomáhat snižovat množství odpadu).
    • Zatímco 81 % zaměstnanců uvedlo, že je pro ně důležité, aby jejich zaměstnavatel podporoval sociálně a ekologicky prospěšnou činnost.
    • Pokud jde o plánování budoucnosti v souladu s pozitivním dopadem na životní prostředí, příkladem jdou vedoucí pracovníci v oblasti IT. To nepochybně podpoří společnosti, které chtějí tyto problémy upřednostnit v období po koronaviru a které budou chtít své úsilí sjednotit s očekáváním zákazníků a zainteresovaných stran.
    • Rozdíly mezi geografickými regiony a generacemi jsou zjevné, ale většina respondentů souhlasí s tím, že udržitelné a společensky odpovědné jednání přináší jisté obchodní výhody.

    Je pochopitelné, že nový tlak vyvolaný pandemií koronaviru nutí společnosti přehodnotit své priority. Udržitelnost a sociální otázky byly bohužel podle všeho přesunuty na vedlejší kolej a 76 % společností potvrdilo, že je nezařadily do svých tří hlavních obchodních priorit. Pozitivní však je, že po skončení krize můžeme očekávat návrat těchto otázek do popředí zájmu. 65 % respondentů uvádí, že tyto problémy budou po pandemii hrát důležitou roli.

    Pokud jde o kancelářské technologie, udržitelnost a snižování nákladů spolu mohou jít ruku v ruce. Tato řešení jsou však často přehlížena makroekonomickými trendy, jako jsou větrné turbíny a solární panely, které vedou k dojmu, že udržitelnost může být nedostupná a nákladná.

    Vedoucí pracovníci v oblasti IT jsou nejpravděpodobnějšími ambasadory pro prosazování udržitelnosti.

    Pokud jde o plánování budoucnosti s ohledem na pozitivní dopad na životní prostředí, příkladem jdou vedoucí pracovníci v IT, přičemž 79 % očekává, že ekologické a sociální otázky získají po pandemii koronaviru na důležitosti. To lze vysvětlit tím, že mají lepší přehled a znalost jednoduchých technologických řešení, která mají k dispozici. Jsou tak schopni je lépe implementovat a monitorovat jejich dopad.

    Pro společnosti, které se i nadále zavazují k úsilí o ochranu životního prostředí a společensky odpovědnému jednání, existují také méně hmatatelné výhody. 82 % osob s rozhodovací pravomocí a 78 % osob bez rozhodovacích pravomocí věří, že tyto snahy mohou mít významný dopad na obchodní výsledky.

    • 44 % věří, že to ovlivňuje, jak ostatní značku vnímají.
    • 40 % věří, že to ovlivňuje loajalitu zaměstnanců.
    • 38 % věří, že to ovlivňuje produktivitu zaměstnanců.

    Z těch, kteří se zaměřují na ekologické a společenské úsilí, 86 % očekává, že se obchodní zisky v příštím roce / pěti letech zvýší.

    Z řad spotřebitelů nebo zákazníků 83 % respondentů tvrdí, že ekologický a společenský aspekt produktů a služeb, které osobně nakupují, hraje důležitou roli. Tyto faktory jsou důležité pro 81 % zaměstnanců, kteří by byli rádi, kdyby je podporoval i jejich zaměstnavatel.

    Jedná se o důležitý faktor při budoucím nahlížení na zaměstnance.

    Zaměstnanci by si přáli, aby zaměstnavatelé pečlivěji vybírali poskytnuté firemní zařízení (na doma a v kanceláři), a to bez ohledu na svůj věk.

    Co se týče poskytovaných produktů, zaměstnanci by si přáli vidět také úsilí o udržitelnost. 70 % z nich uvádí, že je nezbytné, aby produkty dlouho vydržely, byly úsporné a/nebo pomáhaly snižovat množství odpadu.

    A ačkoli jsou generační rozdíly v rámci průzkumu zcela zjevné – více než 76 % osob mladších 22 let a 71 % ve věku 23–37 let očekává, že společenské a ekologické problémy budou po pandemii koronaviru ještě důležitější, oproti pouhým 55 % respondentů ve věku 54 let a více, je to právě starší generace, kdo pohání poptávku po energetické účinnosti, odolnosti a snižování odpadů.

    Share this:

    • Click to share on Twitter (Opens in new window)
    • Click to share on Facebook (Opens in new window)

    Related

    Share. Facebook Twitter Pinterest LinkedIn Tumblr Email
    hrmag.cz

    Related Posts

    Zaměstnanci státu a státní úředníci: kde pracují a za kolik?

    9. 7. 2025

    Duševní pohoda má velký vliv na pracovní výkon lidí, přesto pro ni 4 z 10 zaměstnavatelů nic nedělají

    2. 7. 2025

    Čeští zaměstnanci: Za posledních 5 let se nejvíce zhoršily pracovní nároky a tlak

    2. 7. 2025

    Leave A Reply Cancel Reply

    HRmag.cz
    HRmag.cz se věnuje novinkám a trendům z oblasti lidských zdrojů, HR, personalistiky, CSR, outsourcingu, firemních procesů, podnikových služeb a souvisejících témat.
    Odebírejte novinky z oboru HR e-mailem

    RSS Píšeme na PodnikoveSluzby.cz
    • Regionální kanceláře jsou nejdražší v Praze a nejlevnější v Sofii
    • Komunitní kanceláře jako reakce na hybridní model
    • Živá kancelář jako nová norma: Ideální obsazenost je mezi 50 a 80 %
    • Cato Networks ztrojnásobí kapacitu svého pražského výzkumného a vývojového centra a podpoří globální inovace
    • Katarína Brydone jmenována ředitelkou Colliers v České republice
    • Podíl renegociací na kancelářském trhu roste, prodlužuje se i smluvní období
    • Mimopražské kanceláře: Mírný růst a atraktivní dostupnost
    • Huawei aktivně podporuje Chartu proti domácímu násilí
    • Třetina zaměstnanců není v práci spokojená
    • Tři čtvrtiny žen vnímají uplatnění v IT jako obtížnější než u mužů
    Facebook Twitter Instagram Pinterest
    © 2025 ThemeSphere. Designed by ThemeSphere.

    Type above and press Enter to search. Press Esc to cancel.