Facebook Twitter Instagram
    HRmag
    • Trh práce
    • Legislativa
    • Pracovní prostředí
    • Recruitment
    • Rozvoj
    • Procesy
    • Insider
    • Personálie
    • Vzdělávání
    • Redakce
    Facebook Twitter Instagram
    HRmag
    Home»HR»Centralizace procesů se stává velkým trendem
    HR

    Centralizace procesů se stává velkým trendem

    hrmag.czBy hrmag.cz18. 12. 2018Žádné komentáře3 Mins Read
    Facebook Twitter Pinterest LinkedIn Tumblr Email
    Share
    Facebook Twitter LinkedIn Pinterest Email

    Z průzkumu ABSL vyplývá, že centralizace procesů se stává velkým trendem, a to jak v případě nadnárodních společností, tak i českých firem s více pobočkami. S rozšiřováním podporovaných procesů například počítá 81 % českých center sdílených podnikových služeb a centralizaci zavádějí i společnosti, které dosud o poskytování služeb z jednoho centra neuvažovaly.

    Důvodem přitom nejsou jen nižší náklady, ale i vyšší efektivita a čím dál častěji i zkvalitnění zákaznické zkušenosti. To bylo také jedním z důvodů vzniku servisního centra Dimension Data, které za úspěšnou centralizaci poskytování technické podpory ze 47 zemí do Prahy a Bangalore získalo ocenění ABSL Diamonds.

    „Centra podnikových služeb dnes firmy vytváří napříč všemi odvětvími i regiony. Díky internetu a moderním technologiím již vlastně není důležité, odkud jaké činnosti provozujete, mnohem důležitější je přístup ke kvalifikovaným a jazykově vybaveným lidským zdrojům a know-how v oblasti designování procesů a služeb,“ vysvětlil Jonathan Appleton, ředitel asociace ABSL, která v ČR sdružuje firmy z oboru podnikových služeb.

    Přesunutím vybraných agend do center podnikových služeb mohou firmy dosáhnout mnohem větší efektivity a úspor, které se pohybují v řádu desítek procent. Rozsah procesů, které je možné centralizovat, přitom s nástupem moderních technologií, rychle roste. Zatímco první centra se specializovala zejména na zákaznickou podporu či poskytování finančních služeb, ke kterým patřilo například účtování faktur či příprava mezd, dnes centra běžně řeší i logistiku, marketing, personalistiku či výzkum a vývoj. Velký rozmach zaznamenávají také IT služby.

    „V uplynulém roce jsme měli možnost sledovat výrazný posun center jak směrem k vyššímu rozsahu poskytovaných služeb, tak i směrem k jejich složitosti a komplexnosti. Firmy také stále častěji k centralizaci nevedou pouhé úspory nákladů, ale i snaha o co nejvyšší zákaznickou spokojenost,“ doplňuje Jonathan Appleton s tím, že právě to byl případ i nedávno oceněného projektu centralizace technické podpory společnosti Dimension Data.

    Společnost Dimension Data se rozhodla přesunout technickou podporu zákazníků ze 47 poboček do 2 servisních center se sídlem v Praze a v Bangalore. V Praze za tímto účelem musela v průběhu pouhých 9 měsíců najmout 160 technických expertů. „Nábor zaměstnanců pro pražské centrum byl asi nejsložitější moment celého projektu. Zaměstnanci totiž nemusí ovládat jen potřebné technologie, ale zároveň musí hovořit cizími jazyky, mnohdy ne zcela běžnými. I proto jsme při náboru museli oslovit i zahraniční kandidáty. Dnes naši experti obsluhují celkem 13 000 zákazníků z celého světa,“ okomentovala Natálie Záhorská, HR ředitelka ze společnosti Dimension Data, a dodala: „Velmi důležitý nebyl jen rychlý a kvalitní nábor, ale i zavedení efektivního systému vzdělávání, který je v našem oboru klíčový. Mám radost, že se nyní můžeme chlubit stabilním a spokojeným týmem a snížením fluktuace v obou centrech.”

    Projekt centralizace, nazvaný PACE 1.0, je jedním z největších transformačních projektů v historii společnosti. Jeho součástí je i kompletní re-design procesů s cílem co nejvíce zlepšit zákaznickou zkušenost. Zákazníci navíc mohou po vyřešení každého svého požadavku sdílet zpětnou vazbu s pomocí jednoduchého nástroje. Project PACE 1.0 přinesl i meziroční růst tržeb o 8 %, kvalitnější vzdělávání zaměstnanců a o 40 % vyšší efektivitu při poskytování služeb. V souvislosti s tímto projektem bylo společnosti Dimension Data letos uděleno globální ocenění asociace Technology Services Industry TSIA STAR a nově i cena ABSL Diamonds v kategorii Business Innovation (Nejlepší inovace).

    Share this:

    • Click to share on Twitter (Opens in new window)
    • Click to share on Facebook (Opens in new window)

    Related

    Share. Facebook Twitter Pinterest LinkedIn Tumblr Email
    hrmag.cz

    Related Posts

    Grafton Recruitment spouští službu Executive Search: Špičkoví manažeři do 6 týdnů

    2. 6. 2025

    Firmy připravují týmy na digitální kolegy. Čtvrtina zaměstnanců má změnit roli kvůli nástupu AI

    29. 5. 2025

    Marná práce. Čechy v zaměstnání nejvíc trápí, že dělají zbytečné úkoly

    26. 5. 2025

    Leave A Reply Cancel Reply

    HRmag.cz
    HRmag.cz se věnuje novinkám a trendům z oblasti lidských zdrojů, HR, personalistiky, CSR, outsourcingu, firemních procesů, podnikových služeb a souvisejících témat.
    Odebírejte novinky z oboru HR e-mailem

    RSS Píšeme na PodnikoveSluzby.cz
    • Cato Networks ztrojnásobí kapacitu svého pražského výzkumného a vývojového centra a podpoří globální inovace
    • Katarína Brydone jmenována ředitelkou Colliers v České republice
    • Podíl renegociací na kancelářském trhu roste, prodlužuje se i smluvní období
    • Mimopražské kanceláře: Mírný růst a atraktivní dostupnost
    • Huawei aktivně podporuje Chartu proti domácímu násilí
    • Třetina zaměstnanců není v práci spokojená
    • Tři čtvrtiny žen vnímají uplatnění v IT jako obtížnější než u mužů
    • Absolventi technických oborů mají na trhu práce výhodu
    • RPO ušetří při náboru zaměstnanců až polovinu času a čtvrtinu nákladů
    • Nízká míra nezaměstnanosti a nedostatek uchazečů bue přetrvávat i v roce 2025
    Facebook Twitter Instagram Pinterest
    © 2025 ThemeSphere. Designed by ThemeSphere.

    Type above and press Enter to search. Press Esc to cancel.