Švýcarský výrobce hodinek Breitling je přesvědčen, že se mu podaří ochránit svoji nezávislost díky ochotě rodiny majitelů investovat dlouhodobě do společnosti, a to i v obtížné době. Řekl to v rozhovoru s agenturou Reuters viceprezident firmy Jean-Paul Girardin. Po loňské smrti Ernesta Schneidera, který firmu koupil v roce 1979, se objevily spekulace o budoucnosti firmy.
„Třetí generace Schneiderových je ve startovacích blocích,“ uvedl Girardin. Schneiderův syn Theodore převzal firmu v 90. letech a jeho vlastní syn a synovec také v rodinné firmě pracují, dodal Girardin s tím, že nepozoroval žádné známky toho, že by rodina zvažovala prodej firmy.
Švýcarští výrobci hodinek, jako Breitling, čelí poklesu prodeje na svém největším trhu, v Hongkongu. Do Evropy pak míří méně turistů za nákupy kvůli útokům islámských radikálů.
Podle Girardina je v době obtížné pro prodej důležitá také flexibilita. Breitling se specializuje jen na malou část trhu, mnoho hodinek firmy je vyrobených na míru pro piloty a jsou poměrně objemné.
„Rozhodujeme se na týdenních schůzkách, co vyrábět. Úrovně našich zásob jsou zdravé, dokonce i v Hongkongu,“ dodal Girardin.
Firmu založil v roce 1884 Leon Breitling a patří mezi jednu z posledních větších švýcarských hodinářských značek, která je i po konsolidaci trhu v 90. letech, ze které se vyvinuly tři hlavní skupiny Swatch Group, Richemont a LVMH, rodinnou firmou. Loni Breitling vyrobil podle nezávislého švýcarského institutu zhruba 147.000 hodinek. Jeho modely stojí 10.000 až 15.000 franků (245.000 až 367.0000 Kč). Girardin očekává, že prodej firmy bude letos stagnovat.
Girardin dodal, že v současnosti se prodávají dobře hodinky, které firma uvedla na trh v prosinci za cenu kolem 8000 CHF. Tyto hodinky mohou přenášet data do chytrého telefonu přes bluetooth.