Facebook Twitter Instagram
    HRmag
    • Trh práce
    • Legislativa
    • Pracovní prostředí
    • Recruitment
    • Rozvoj
    • Procesy
    • Insider
    • Personálie
    • Vzdělávání
    • Redakce
    Facebook Twitter Instagram
    HRmag
    Home»HR»Home office už není benefit, ale zásadní podmínka udržení zaměstnanců
    HR

    Home office už není benefit, ale zásadní podmínka udržení zaměstnanců

    By hrmag.cz27. 12. 2025Žádné komentáře2 Mins Read
    Facebook Twitter Pinterest LinkedIn Tumblr Email
    Zdroj: Pixabay
    Share
    Facebook Twitter LinkedIn Pinterest Email

    Téměř 37 % z těch zaměstnanců, kteří mají možnost kombinovat home office s prací ve firmě, by při zrušení práce z domova okamžitě změnilo práci nebo by se přestali snažit. Ukázal to reprezentativní průzkum personální společnosti Předvýběr.CZ, pro který data sbírala agentura Talk Online Panel.
    Výpověď a změnu dresu zaměstnavatele by si kvůli práci z domova vybrala pětina dotázaných, nespokojenost a menší angažovanost by byla reakcí další šestiny. „Při dlouhodobém nedostatku lidí na trhu práce je to silný signál, že home office už není jenom benefit,“ říká František Boudný, ředitel personální agentury.
    „Na druhou stranu víc než třetina zaměstnanců říká, že by to pro ně nebyl důvod ke změně a devětadvacet procent by si v takovém případě řeklo o zvýšení mzdy nebo jinou kompenzaci,“ dodává šéf personálky. „Do jisté míry data vypovídají o konci romantické fáze hybridního modelu, kdy si obě strany věřily. Dneska vládne pragmatismus ‒ zaměstnavatelé nevěří, že lidé doma pracují, a zaměstnanci za návrat do kanceláří něco chtějí,“ shrnuje František Boudný.

    Firmy nevěří efektivitě home office, lákají lidi zpátky
    Třetina firem podle respondentů usiluje o návrat lidí na pracoviště, přičemž nejvíce zaměstnanců (59 %) vidí důvod v nedůvěře managementu v efektivitu práce z domova.
    Hlavní motivací, jak nalákat zaměstnance zpátky na pracoviště, je podle dvaapadesáti procent dotázaných velmi pružná pracovní doba, druhým významným benefitem je dotované a kvalitní jídlo na pracovišti (kterému dávají lidé přednost před stravenkami).
    I samotní zaměstnanci přiznávají, že se jim lépe pracuje pod firemní střechou ‒ lepší soustředění zmiňuje téměř 53 % dotázaných, čtvrtina rozdíl mezi prostředími nevidí, dvanáct procent uvádí jako spíš lepší prostředí domov a jenom desetina se doma lépe soustředí, protože kancelář je zdrojem rušení jejich koncentrace. Nejčastěji by lidé chtěli strávit na pracovišti 3-4 dny pracovního týdne.

    Home office šetří čas, setkávání s kolegy lidem nechybí
    Přestože se lidé lépe soustředí na pracovišti, osm z deseti upřednostňuje home office kvůli úspoře času. Průzkum také ukázal, že třetině zaměstnanců vůbec nechybí neformální interakce s kolegy.
    Ačkoli jen osm procent zaměstnanců vnímá, že práce z domova pro ně znamená zvýšení nákladů (například za energie nebo internet), třiašedesát procent jich očekává finanční kompenzaci od zaměstnavatele.
    Data pro reprezentativní průzkum v prosinci 2025 sesbírala agentura Talk Online Panel na vzorku 500 pracujících ve věku 18-59 let. Z průzkumu vyplynulo, že z domova jich pracuje 44,2 %.

    Share this:

    • Click to share on Twitter (Opens in new window)
    • Click to share on Facebook (Opens in new window)

    Related

    Share. Facebook Twitter Pinterest LinkedIn Tumblr Email
    hrmag.cz

    Related Posts

    HR priority 2026

    16. 12. 2025

    U 37 ze 100 to nekončí. Vymysleli nové optimální strategie náboru

    13. 12. 2025

    Hybridní práce přepsala pravidla. Co chce mladá generace od kanceláří?

    4. 12. 2025

    Comments are closed.

    HRmag.cz
    HRmag.cz se věnuje novinkám a trendům z oblasti lidských zdrojů, HR, personalistiky, CSR, outsourcingu, firemních procesů, podnikových služeb a souvisejících témat.
    Odebírejte novinky z oboru HR e-mailem

    RSS Píšeme na PodnikoveSluzby.cz
    • Od specialistů na umělou inteligenci po manažery udržitelnosti: nové pozice mění český trh práce
    • HP Work Relationship Index 2025 ukazuje historické minimum naplnění v práci
    • Cato Networks jmenuje Lukáše Mrázka do čela svého pražského výzkumného a vývojového centra
    • ABSL ocenila nejvýznamnější inovace v oboru IT a podnikových služeb roku 2025
    • Český obor podnikových služeb roste o 7 %. Do roku 2030 může zaměstnávat 260 tisíc lidí
    • Mzdový vývoj v IT: nároky rostou, mzdy nikoli
    • Datová suverenita se v době geopolitické nejistoty stává kritickým rizikem podnikání
    • Novým prezidentem asociace ABSL se stal Bohumil Říha
    • Praha: nedostatek kanceláří tlačí nájemné k rekordům
    • Na cestě k nové práci hraje klíčovou roli životopis. Jen třetina uchazečů jej při hledání práce aktualizuje
    Facebook Twitter Instagram Pinterest
    © 2025 ThemeSphere. Designed by ThemeSphere.

    Type above and press Enter to search. Press Esc to cancel.