Odborníků v IT je v Česku kolem 150 tisíc, přesto na trhu práce zoufale chybí. Český projekt BridgeWaterBlu je však nejen vyhledává, ale navíc prý zvyšuje jejich hodnotu dalším vzděláváním.
Poptávka po IT specialistech v České a Slovenské republice silně převyšuje kapacity personálního trhu. Najít kvalitního a dostupného projektového manažera, architekta, IT analytika, programátora nebo testera se pro mnoho společností stalo neřešitelným úkolem. K problematice nedostatku zaměstnanců v profesi IT přistoupila česká soukromá vzdělávací skupina EDUA Group. Její nový projekt BridgeWaterBlu funguje jako HR agentura zaměřená ryze na IT specialisty. A od konkurence se odlišuje především tím, že IT odborníky vzdělává, rozvíjí, a dává jim tak prý konkrétní přidanou hodnotu.
Tradiční model náborových agentur BridgeWaterBlu inovuje na obou stranách. IT specialisty zastupuje na trhu při hledání nového zaměstnání a zároveň investuje do jejich rozvoje a vzdělání. V případě firem se pak stává jejich strategickým partnerem pro hledání
a doporučení vhodných IT odborníků. „Experti technických oborů si v dnešní době práci nehledají, ale vybírají. Společnosti tak pochopily, že potřebují partnera, který jim s náborem pomůže. Někoho, kdo se umí pohybovat ve specifické IT komunitě, zvládne IT specialisty jak vyhledat, tak zejména zaujmout a kvalitně motivovat, aby se ucházeli o nové zaměstnání právě u nich,“ vysvětluje Jakub Konečný, CEO společnosti BridgeWaterBlu.
Po prvních měsících fungování lze prý potvrdit fakt, že IT specialisté se (mimo běžné parametry finančního ohodnocení a technologického zázemí nových projektů) čím dál více zajímají o osobnostní rozvoj a zvýšení svých softskillových kompetencí. Firmy prostřednictvím projektu BridgeWaterBlu seženou IT odborníky na dlouhodobou pozici, ale také na nárazové projektové spolupráce. A nespornou výhodou je, že kromě BridgeWaterBlu skupina EDUA Group vlastní také vzdělávací agentury Tutor či Top Vision, které pomáhají celý koncept posunout ještě dál.