Facebook Twitter Instagram
    HRmag
    • Trh práce
    • Legislativa
    • Pracovní prostředí
    • Recruitment
    • Rozvoj
    • Procesy
    • Insider
    • Personálie
    • Vzdělávání
    • Redakce
    Facebook Twitter Instagram
    HRmag
    Home»HR»Jak uspět při pracovním pohovoru v cizím jazyce?
    HR

    Jak uspět při pracovním pohovoru v cizím jazyce?

    hrmagBy hrmag6. 6. 2017Updated:6. 6. 2017Žádné komentáře3 Mins Read
    Facebook Twitter Pinterest LinkedIn Tumblr Email
    Share
    Facebook Twitter LinkedIn Pinterest Email

    Pohovory jsou nejen vstupní bránou k možné práci snů, ale pro mnoho lidí též zdrojem stresu. Čím dál častěji se navíc odehrávají v cizím jazyce, nejčastěji angličtině či němčině. Přinášíme vám proto několik tipů, jak při takovém pohovoru zabodovat. Přes noc se sice jazyk nenaučíte, ale jak eliminovat obavy a zvýšit své možnosti na úspěch, ano.

    Zjistěte si co nejvíce informací o dané společnosti

    Je celkem běžné zjišťovat faktické informace o potenciálním zaměstnavateli. „S tím souvisí i jazyková příprava – pokud se společnost zaměřuje na něco specifického, přizpůsobte tomu i slovní zásobu. Budete lépe rozumět a nerozhodí vás pak například výpadek odborného termínu,“ doporučuje Jiřina Dunková z jazykové agentury Skřivánek.

    Trénink dělá vítěze

    Zkuste si nejdříve pohovor nanečisto dle hesla „těžko na cvičišti, lehko na bojišti“. Můžete poprosit svého kamaráda, aby s vámi vedl pohovor a pomohl vám tak odhalit, v jakých oblastech máte jazykové rezervy a na co se před samotným pohovorem lépe připravit.

    Pokud není kamarád k dispozici, zkuste používat různé fráze v rámci pohovoru či odpovědi na případné otázky doma před zrcadlem. Nejen že si tak osvěžíte jazyk, který budete při pohovoru potřebovat, ale zároveň si budete moct vyzkoušet, jak váš projev působí a jak při něm vypadáte.

    Vždy připraven!

    Kromě toho, že na pohovor přijdete včas, mějte s sebou připravené veškeré dokumenty, které by mohly zaměstnavatele zajímat, a to nejen v češtině, ale i angličtině. Lehce si tak budete moct na poslední chvíli projít názvy oborů svého vzdělání, nebo krátké souhrny vašich zkušeností z předchozích zaměstnání. Pokud si nejste jistí, jako inspirace vám může sloužit vyplněný profil některého vašeho kolegy např. na LinkedIn.

    Soft skills

    Zapracujte také na tzv. měkkých dovednostech. Jde totiž nejen o to, co říkáte, ale také, jak to říkáte. Prozkoumejte zákoutí jazykové stylistiky a zjistěte, jaké výrazy z cizího jazyka použít, pokud chcete znít přátelsky, formálně, důvěryhodně apod. Určitě je také vhodné znát například celé fráze pro chvíle, kdy potřebujete při pohovoru získat trochu času na odpověď.

    Formálnost a etiketa

    Nezapomeňte na tradiční zdvořilostní fráze. Naučte se je opravdu dobře, abyste je mohli používat přirozeně, jako byste mluvili ve svém rodném jazyce. Možná je to s podivem, ale obyčejný pozdrav či poděkování mohou udělat velký dojem.

    Ustálené fráze

    V každém jazyce existuje soubor frází či slov, které jsou nejčastěji používány v různých situacích. To se týká i pracovních pohovorů. Dejte si práci a vyhledejte si nejběžnější výrazy, které se používají, a naučte se s nimi aktivně pracovat – budete pak mít jistotu, že se předvedete v nejlepším světle.

    Chybovati je lidské

    Snažte se mluvit přirozeně a příliš nepřemýšlet nad gramatikou. Pokud váš projev bude působit profesionálně, sympaticky a sebevědomě, váš potenciální zaměstnavatel vám jistě drobné chyby v gramatice odpustí. Daleko křečovitěji bude působit, pokud na své chyby budete zbytečně upozorňovat a vracet se k nim.

    Mluvte jednoduše

    Pokud si nejste jistí v kramflecích cizího jazyka, zkuste mluvit co možná nejjednodušeji a nezamotávat se v dlouhých souvětích. Pokud nebudete rozumět otázce, kterou vám druhá strana položí, netipujte, nejste na dostizích. Raději znovu a zdvořile poproste o zopakování otázky, případně její vysvětlení, pokud si nejste jistí.

    Share this:

    • Click to share on Twitter (Opens in new window)
    • Click to share on Facebook (Opens in new window)

    Related

    Share. Facebook Twitter Pinterest LinkedIn Tumblr Email
    hrmag

    Related Posts

    Duševní pohoda má velký vliv na pracovní výkon lidí, přesto pro ni 4 z 10 zaměstnavatelů nic nedělají

    2. 7. 2025

    Nedostatek pracovních sil v pohostinství a cestovním ruchu během léta zůstává akutním problémem

    2. 7. 2025

    Čeští zaměstnanci: Za posledních 5 let se nejvíce zhoršily pracovní nároky a tlak

    2. 7. 2025

    Leave A Reply Cancel Reply

    HRmag.cz
    HRmag.cz se věnuje novinkám a trendům z oblasti lidských zdrojů, HR, personalistiky, CSR, outsourcingu, firemních procesů, podnikových služeb a souvisejících témat.
    Odebírejte novinky z oboru HR e-mailem

    RSS Píšeme na PodnikoveSluzby.cz
    • Regionální kanceláře jsou nejdražší v Praze a nejlevnější v Sofii
    • Komunitní kanceláře jako reakce na hybridní model
    • Živá kancelář jako nová norma: Ideální obsazenost je mezi 50 a 80 %
    • Cato Networks ztrojnásobí kapacitu svého pražského výzkumného a vývojového centra a podpoří globální inovace
    • Katarína Brydone jmenována ředitelkou Colliers v České republice
    • Podíl renegociací na kancelářském trhu roste, prodlužuje se i smluvní období
    • Mimopražské kanceláře: Mírný růst a atraktivní dostupnost
    • Huawei aktivně podporuje Chartu proti domácímu násilí
    • Třetina zaměstnanců není v práci spokojená
    • Tři čtvrtiny žen vnímají uplatnění v IT jako obtížnější než u mužů
    Facebook Twitter Instagram Pinterest
    © 2025 ThemeSphere. Designed by ThemeSphere.

    Type above and press Enter to search. Press Esc to cancel.