Facebook Twitter Instagram
    HRmag
    • Trh práce
    • Legislativa
    • Pracovní prostředí
    • Recruitment
    • Rozvoj
    • Procesy
    • Insider
    • Personálie
    • Vzdělávání
    • Redakce
    Facebook Twitter Instagram
    HRmag
    Home»Ekonomika»K lepšímu místu prý vedou osobní kontakty a doporučení
    Ekonomika

    K lepšímu místu prý vedou osobní kontakty a doporučení

    By hrmag.cz31. 7. 2020Žádné komentáře3 Mins Read
    Facebook Twitter Pinterest LinkedIn Tumblr Email
    Share
    Facebook Twitter LinkedIn Pinterest Email

    Nové zaměstnání si Češi stále nejčastěji hledají na pracovních portálech a na základě osobních kontaktů a doporučení. Ve srovnání s loňským rokem vzrostl při hledání pracovních nabídek význam kariérních stránek konkrétních zaměstnavatelů, které nyní představují třetí nejdůležitější zdroj informací o kariérních příležitostech. Vyplývá to z výsledků letošního ročníku průzkumu zaměstnaneckých preferencí Randstad Employer Brand Research, který zrealizovala personálně poradenská společnost Randstad.

    Pracovní portály jsou mezi kandidáty stabilně nejpopulárnějším kanálem pro hledání práce a po mírném poklesu jejich využívání v loňském roce jejich význam opět roste. Novou práci na nich hledá 44 % respondentů průzkumu, což je o 9 procentních bodů více než v roce 2019. Druhý nejčastější způsob hledání práce je prostřednictvím osobních kontaktů a doporučení. Nového zaměstnavatele tímto způsobem hledá 39 % kandidátů. Významnou roli při hledání práce dále hrají firemní kariérní stránky jednotlivých zaměstnavatelů. Práci si na nich vyhledává 23 % respondentů průzkumu, což je o 7 procentních bodů více než v předchozím roce. „Každoročně změní práci zhruba pětina zaměstnanců. Firmy, které aktivně budují svou značku zaměstnavatele a pečlivě spravují své kariérní stránky, mají při náboru nových kolegů výhodu. Uchazeči totiž často cíleně hledají práci přímo na jejich webu, a firmy tak ušetří nemalé prostředky za drahou inzerci volných pracovních pozic,“ říká Jacek Kowalak, generální ředitel společnosti Randstad, a dodává: „To je aktuální obzvláště nyní, kdy řada firem najíždí na úspornější systém a hlídá své náklady – a zároveň očekáváme větší počet volných uchazečů na trhu práce.“

    Rostoucí počet Čechů si hledá práci i pomocí vyhledávače Google (18 % v roce 2020 vs. 11 % v roce 2019) nebo ve spolupráci s profesionálními recruitery (16 % v roce 2020 vs. 14 % v roce 2019). Na sociálních sítích, zejména na Facebooku (91 %), si novou práci hledá 14 % respondentů, 13 % pak s pomocí úřadů práce. Asi nejméně využívají Češi při hledání práce Seznam.cz (10 %), profesní sociální síť LinkedIn (6 % v roce 2020 vs. 2 % v roce 2019) a pracovní veletrhy (4 %).

    „S rostoucí nezaměstnaností na podzim očekáváme vyšší počet lidí, kteří budou aktivně hledat práci a to  – možná paradoxně – spíše středně kvalifikovaných než těch, kteří vykonávají základní manuální profese. Už v první vlně redukcí firmy všeobecně sahaly spíše do oddělení administrativy, HR, či marketingu, v podzimní vlně se zřejmě přidají i lidé z výrobních firem. Klíčová bude pro firmy flexibilita co do rychlosti náboru, délky a typu kontraktu i jednoduchosti jeho ukončení,“ upozorňuje Jacek Kowalak.

    Průzkum zaměstnaneckých preferencí Randstad Employer Brand Research, který globálně probíhá již 20 let, zkoumá atraktivitu největších zaměstnavatelů v jednotlivých zemích a také aspekty, dle kterých se uchazeči rozhodují při výběru zaměstnavatele. Letošního dvacátého ročníku se zúčastnilo více než 200 000 respondentů ve 33 zemích a 6136 zkoumaných firem (pokrývá více než 75 % světové ekonomiky). V České republice se průzkum uskutečnil potřetí, a to na vzorku 4 724 respondentů, kteří hodnotili atraktivitu 150 největších zaměstnavatelů z privátního sektoru.

    Share this:

    • Click to share on Twitter (Opens in new window)
    • Click to share on Facebook (Opens in new window)

    Related

    Share. Facebook Twitter Pinterest LinkedIn Tumblr Email
    hrmag.cz

    Related Posts

    Český automotive: Stabilní výroba, rostoucí tlak na kvalifikace a diferencované mzdy

    4. 9. 2025

    Nová éra práce s agentní AI začíná přeškolením, ne propouštěním

    3. 9. 2025

    ČSÚ: Průměrná mzda vzrostla reálně o 5,3 %

    3. 9. 2025

    Leave A Reply Cancel Reply

    HRmag.cz
    HRmag.cz se věnuje novinkám a trendům z oblasti lidských zdrojů, HR, personalistiky, CSR, outsourcingu, firemních procesů, podnikových služeb a souvisejících témat.
    Odebírejte novinky z oboru HR e-mailem

    RSS Píšeme na PodnikoveSluzby.cz
    • Praha: nedostatek kanceláří tlačí nájemné k rekordům
    • Na cestě k nové práci hraje klíčovou roli životopis. Jen třetina uchazečů jej při hledání práce aktualizuje
    • Nejvíce volných kancelářských prostor je v okolí stanice Pankrác, Chodov a Želivského
    • Uchazeči o práci chtějí reakci zaměstnavatele ideálně do týdne
    • Kancelář jako cíl, ne povinnost
    • Regionální kanceláře jsou nejdražší v Praze a nejlevnější v Sofii
    • Komunitní kanceláře jako reakce na hybridní model
    • Živá kancelář jako nová norma: Ideální obsazenost je mezi 50 a 80 %
    • Cato Networks ztrojnásobí kapacitu svého pražského výzkumného a vývojového centra a podpoří globální inovace
    • Katarína Brydone jmenována ředitelkou Colliers v České republice
    Facebook Twitter Instagram Pinterest
    © 2025 ThemeSphere. Designed by ThemeSphere.

    Type above and press Enter to search. Press Esc to cancel.