Facebook Twitter Instagram
    HRmag
    • Trh práce
    • Legislativa
    • Pracovní prostředí
    • Recruitment
    • Rozvoj
    • Procesy
    • Insider
    • Personálie
    • Vzdělávání
    • Redakce
    Facebook Twitter Instagram
    HRmag
    Home»Benefity»Konec pevné pracovní doby, Češi si oblíbili flexibilitu
    Benefity

    Konec pevné pracovní doby, Češi si oblíbili flexibilitu

    hrmag.czBy hrmag.cz5. 3. 2020Žádné komentáře2 Mins Read
    Facebook Twitter Pinterest LinkedIn Tumblr Email
    Share
    Facebook Twitter LinkedIn Pinterest Email

    Pracovní a soukromý čas už Češi nevnímají striktně odděleně. Na pracovní telefonáty, e-maily a textové zprávy reaguje mimo svou běžnou pracovní dobu okamžitě 58 % českých zaměstnanců, 44 % je ochotných řešit pracovní záležitosti během svých dovolených a celých 77 % zase občas řeší své soukromé záležitosti během pracovní doby. Vyplývá to z posledního průzkumu Workmonitor personálně poradenské společnosti Randstad.

    Čtyři z deseti oslovených Čechů (42 %) přitom tvrdí, že jejich nadřízený očekává, že budou k dispozici mimo pracovní dobu. To může znamenat, že poměrně velké množství zaměstnavatelů tlačí na pracovníky, aby plnili své úkoly nad rámec běžných povinností, a to včetně víkendů, svátků a dovolených. Češi to ale tak nevnímají, protože ze všech zkoumaných zemí nejméně (17 %) pociťují nátlak řešit pracovní záležitosti během dovolených a volna. Jistě k tomu přispívá i fakt, že se 87 % Čechů, nejvíce ze sledovaných zemí, může během dovolené a volna snadno vzdát svých pracovních povinností.

    Celých 44 % Čechů navíc uvádí, že jsou ochotni řešit pracovní záležitosti i během své dovolené, protože rádi zůstávají v obraze. ČR v tomto ohledu patří do průměru, extrémem jsou na jedné straně Indové (84 %) a na straně druhé Rakušané (24 %).

    Prolínání pracovního a soukromého času funguje i obráceně. Z průzkumu totiž vyplynulo, že více než tři čtvrtiny (77 %) českých pracovníků občas během své pracovní doby řeší i soukromé záležitosti. ČR v tomto parametru patří nad průměr, který je celosvětově 67 %, přičemž nejvíce se soukromé záležitosti řeší během pracovní doby v Hongkongu (87 %) a nejméně v Itálii (54 %). „Pozorujeme, že se postupně stírá jasná hranice mezi pracovní dobou a osobním volnem, a to především u kvalifikovanějších a samostatnějších pozic, které to umožňují,“ komentuje Alžběta Honsová, marketingová manažerka české pobočky společnosti Randstad, a dodává: „Zkušenosti ukazují, že je to pozitivní jev jak pro zaměstnavatele, který tímto způsobem dosáhne vyšší efektivity, tak i pro zaměstnance, kteří mají větší pocit svobody a nemusí řešit problémy s vymýšlením dovolené kvůli návštěvě úřadů, třídních schůzek a podobně. Do značné míry k tomuto jevu přispěl i fenomén práce z domu, respektive odkudkoliv, který se stále více rozmáhá.“

    Share this:

    • Click to share on Twitter (Opens in new window)
    • Click to share on Facebook (Opens in new window)

    Related

    Share. Facebook Twitter Pinterest LinkedIn Tumblr Email
    hrmag.cz

    Related Posts

    Čeští podnikatelé jsou v čele zavádění AI a čekají pokles počtu zaměstnanců

    13. 6. 2025

    Oživení na trhu práce: Růst táhnou služby, obchod, finance a reality

    10. 6. 2025

    AI mění svět práce. Lídři firem hledají rovnováhu mezi technologií a lidskými dovednostmi

    10. 6. 2025

    Leave A Reply Cancel Reply

    HRmag.cz
    HRmag.cz se věnuje novinkám a trendům z oblasti lidských zdrojů, HR, personalistiky, CSR, outsourcingu, firemních procesů, podnikových služeb a souvisejících témat.
    Odebírejte novinky z oboru HR e-mailem

    RSS Píšeme na PodnikoveSluzby.cz
    • Cato Networks ztrojnásobí kapacitu svého pražského výzkumného a vývojového centra a podpoří globální inovace
    • Katarína Brydone jmenována ředitelkou Colliers v České republice
    • Podíl renegociací na kancelářském trhu roste, prodlužuje se i smluvní období
    • Mimopražské kanceláře: Mírný růst a atraktivní dostupnost
    • Huawei aktivně podporuje Chartu proti domácímu násilí
    • Třetina zaměstnanců není v práci spokojená
    • Tři čtvrtiny žen vnímají uplatnění v IT jako obtížnější než u mužů
    • Absolventi technických oborů mají na trhu práce výhodu
    • RPO ušetří při náboru zaměstnanců až polovinu času a čtvrtinu nákladů
    • Nízká míra nezaměstnanosti a nedostatek uchazečů bue přetrvávat i v roce 2025
    Facebook Twitter Instagram Pinterest
    © 2025 ThemeSphere. Designed by ThemeSphere.

    Type above and press Enter to search. Press Esc to cancel.

     

    Loading Comments...