Desetina firem vždy a 45 % většinou uvádí v inzerátech výši nabízené mzdy, ukázal rychlý online průzkum personální agentury Předvýběr.CZ mezi stovkou stálých respondentů z řad majitelů a šéfů firem.
„Stává se to standardem, trh tlačí zaměstnavatele, aby o nabízené mzdě informovali uchazeče hned od začátku,“ pochvaluje si František Boudný, ředitel personální agentury. Podle srovnatelného průzkumu z loňského května transparentně o nabízené odměně informovalo jen 43 % firem.
Říjnová anketa současně ukázala, že zaměstnavatelé nepovažují za správné, že jim unijní směrnice bude ukládat povinnost informovat interní zaměstnance o mzdách ostatních kolegů.
„Způsob a výše odměňování je jedním z nástrojů konkurenčního soutěžení mezi společnostmi v privátní sféře,“ vysvětluje Milan Ptáček, ředitel firmy Signal Projekt. „Zveřejnění mzdy může vést k nevraživosti mezi kolegy. Každé odměňování je založeno na mnoha faktorech a nemůže být zcela unifikováno,“ varuje Pavla Nevolová, provozní ředitelka společnosti Easthorn.
Podle 55 % respondentů je transparentní odměňování správný krok, ale jeho zavádění má být rozhodnutím zaměstnavatele. Desetina dotázaných s plánovaným nařízením sice nesouhlasí, ale ani proti němu nemá podstatné námitky. Zásadně proti je 25 % dotázaných.
I v tom je vidět posun. „Loni v květnu povinné zveřejňování výše mzdy odmítalo 89 % zaměstnavatelů,“ uzavírá šéf personálky František Boudný.