Facebook Twitter Instagram
    HRmag
    • Trh práce
    • Legislativa
    • Pracovní prostředí
    • Recruitment
    • Rozvoj
    • Procesy
    • Insider
    • Personálie
    • Vzdělávání
    • Redakce
    Facebook Twitter Instagram
    HRmag
    Home»HR»Nejčastější chyby manažerů v angličtině
    HR

    Nejčastější chyby manažerů v angličtině

    hrmagBy hrmag13. 10. 2017Žádné komentáře3 Mins Read
    Facebook Twitter Pinterest LinkedIn Tumblr Email
    Share
    Facebook Twitter LinkedIn Pinterest Email

    Komunikujete v práci se svými kolegy nebo obchodními partnery v angličtině? Možná se dopouštíte stejných chyb, které dělá i většina českých manažerů. Ve společnosti James Cook Languages, kde poskytují firemní jazykové vzdělávání, dali dohromady ty nejčastější. Kolik z nich děláte i vy?

    Vše začíná u zadání úkolu či projektu. Pokud má člověk udělat úkol, pak používáme sloveso do, pokud má něco udělat ve smyslu vytvořit, pak používá sloveso make. K úkolu patří i deadline. Když chcete upozornit, do kdy má dokument ležet na vašem stole, nikdy neříkejte until Monday, to by znamenalo „dokud“, správně je „I need those reports by Monday“. Když už jsme u toho položení dokumentu na stůl, používejte put it on my desk, nikdy ne give it on my desk! Pokud nevěříte pořádku na svém stole, ať vám kolega raději odevzdá dokument osobně – give it to me. („Put“ znamená položit něco někam, „give“ dát něco někomu.)

    Připravený dokument již leží na vašem stole, ale vám se na něm něco nelíbí, očekávali jste něco jiného. Jak to jen říct? Rozhodně ne wait! To znamená v angličtině jednoduše čekat (například na vlak nebo na kolegu před začátkem jednání). Při očekávání použijte sloveso expect (I expected you to…). Pokud chybí aktuální data (vždy čtěte dejta), nechybí „actual data“, ale „current data“. Actual znamená v angličtině „skutečný“. Mimochodem data jsou nepočitatelná čili data is, stejně jako peníze – money is.

    Pokud připravujete konferenci nebo team building, pak to není action, ale event. Zvolte vhodnou lokalitu, ať je doprava na místo pohodlná a jednoduchá – convenient. Pokud to bude i comfortable, znamená to také pohodlné, ale ve smyslu fyzickém – třeba, že máte na konferenci dobře tvarované židle.

    Po skončení akce dejte kolegům zpětnou vazbu – feedback. Pokud chcete pochválit efektivitu týmu, použijte efficient. Nikoli effective, to znamená efektivní ve smyslu správného účinku, například „This is not the most effective method of assessing people’s abilities“. U pozitivních zpětných vazeb si pak musíte dát pozor na to, jak se váže „true“ a „right“ – „you have true“ nejde, musíte říct „that´s true“ nebo „you are right“. Kdybyste tam přeci našli nějaké ty mouchy, pak rozlišujte mezi bad (špatný) a wrong (špatně).

     

    Ujistěte se, že používáte správně slova s kořenem „SURE“:

    • INSURE znamená pojistit. Have you insured your new car?
    • ENSURE znamená zajistit. These regulations will ensure your safety.
    • MAKE SURE znamená ujistit se. I have meeting with my team every Tuesday to make sure everything goes well.
    • ASSURE znamená ujistit někoho. I can assure you of my support.
    • REASSURE znamená uklidnit. My boss reassured me that I have done nothing wrong

    Share this:

    • Click to share on Twitter (Opens in new window)
    • Click to share on Facebook (Opens in new window)

    Related

    Share. Facebook Twitter Pinterest LinkedIn Tumblr Email
    hrmag

    Related Posts

    Women in Tech snídaně: sdílení, které pomáhá ženám v technologiích růst

    2. 6. 2025

    Grafton Recruitment spouští službu Executive Search: Špičkoví manažeři do 6 týdnů

    2. 6. 2025

    Firmy připravují týmy na digitální kolegy. Čtvrtina zaměstnanců má změnit roli kvůli nástupu AI

    29. 5. 2025

    Leave A Reply Cancel Reply

    HRmag.cz
    HRmag.cz se věnuje novinkám a trendům z oblasti lidských zdrojů, HR, personalistiky, CSR, outsourcingu, firemních procesů, podnikových služeb a souvisejících témat.
    Odebírejte novinky z oboru HR e-mailem

    RSS Píšeme na PodnikoveSluzby.cz
    • Cato Networks ztrojnásobí kapacitu svého pražského výzkumného a vývojového centra a podpoří globální inovace
    • Katarína Brydone jmenována ředitelkou Colliers v České republice
    • Podíl renegociací na kancelářském trhu roste, prodlužuje se i smluvní období
    • Mimopražské kanceláře: Mírný růst a atraktivní dostupnost
    • Huawei aktivně podporuje Chartu proti domácímu násilí
    • Třetina zaměstnanců není v práci spokojená
    • Tři čtvrtiny žen vnímají uplatnění v IT jako obtížnější než u mužů
    • Absolventi technických oborů mají na trhu práce výhodu
    • RPO ušetří při náboru zaměstnanců až polovinu času a čtvrtinu nákladů
    • Nízká míra nezaměstnanosti a nedostatek uchazečů bue přetrvávat i v roce 2025
    Facebook Twitter Instagram Pinterest
    © 2025 ThemeSphere. Designed by ThemeSphere.

    Type above and press Enter to search. Press Esc to cancel.