Facebook Twitter Instagram
    HRmag
    • Trh práce
    • Legislativa
    • Pracovní prostředí
    • Recruitment
    • Rozvoj
    • Procesy
    • Insider
    • Personálie
    • Vzdělávání
    • Redakce
    Facebook Twitter Instagram
    HRmag
    Home»ČTK»Odbory a zaměstnavatelé se na platech řidičů autobusů nedohodli
    ČTK

    Odbory a zaměstnavatelé se na platech řidičů autobusů nedohodli

    hrmag.czBy hrmag.cz28. 8. 2016Žádné komentáře2 Mins Read
    Facebook Twitter Pinterest LinkedIn Tumblr Email
    Share
    Facebook Twitter LinkedIn Pinterest Email

    Zástupci odborů, zaměstnavatelů i ministerstva práce se dnes na zvýšení platů řidičů linkových autobusů nedohodli. Další jednání je plánováno na pondělí 5. září. Do konce srpna ministerstvo práce a sociálních věcí přepracuje svůj poslední návrh, který by měl být kompromisem pro všechny jednající strany. Na tiskové konferenci po dnešním jednání to uvedl náměstek ministryně práce Robert Baxa.

    „Pokusili jsme se najít rozumný kompromis, který vyváží všechny ty tři aspekty, o kterých jsme tady hovořili. To znamená prostředky, které jsou k dispozici, legislativa, která nám umožňuje toto řešení, a samozřejmě zvýšení mezd pro řidiče,“ uvedl Baxa. Zároveň dnešní jednání označil za posun, konkrétní změny v materiálu pro jednání v září nicméně neuvedl.

    Řidiči linkových autobusů se proti nízkým mzdám bouří dlouhodobě. Stěžují si, že kraje objednávají autobusovou dopravu jen na základě ceny, autobusové společnosti pak šetří zejména na mzdách řidičů. Ty mnohdy nedosahují ani 100 korun za hodinu. Dopravní odbory proto požadují navýšení mzdy na 130 korun za hodinu. Požadavek minimální mzdy by pak podle Odborového svazu dopravy měl být zakotvený přímo v podmínkách výběrových řízení, které na dopravce vypisují kraje.

    Hodinové mzdy ve výši 130 korun označil zástupce zaměstnavatelů a prezident Svazu dopravy Jaroslav Hanák za nereálné. Podle Hanáka se mzdy řidičů pohybují mezi 17.000 a 26.000 korun. Průměrné mzdě, která je pro tuto profesi 22.000 až 23.000 korun, pak podle Hanáka odpovídá hodinová mzda 100 až 110 korun. Za nereálné označil Hanák i možné uzavření vyšší kolektivní smlouvy. Podle něj jsou problémy často s menšími dopravci, kteří nejsou členy svazu.

    Veřejnou autobusovou dopravu pro kraje zajišťuje zhruba 11.000 řidičů. Kvůli nízkým platům je kvalitních šoférů nedostatek, podle předsedy Odborového svazu dopravy Luboše Pomajbíka jich chybí asi 6000. Průměrná mzda v Česku podle posledních údajů Českého statistického úřadu za letošní 1. čtvrtletí byla 26.480 korun. U řidičů a obsluh pojízdných zařízení činila podle posledních dostupných údajů statistiků za celý loňský rok 22.425 korun.

    Share this:

    • Click to share on Twitter (Opens in new window)
    • Click to share on Facebook (Opens in new window)

    Related

    mzda nárůst platu plat řidič řidič autobusu
    Share. Facebook Twitter Pinterest LinkedIn Tumblr Email
    hrmag.cz

    Related Posts

    Marná práce. Čechy v zaměstnání nejvíc trápí, že dělají zbytečné úkoly

    26. 5. 2025

    Každý šestý Čech je obětí šikany. Nejčastěji je agresorem nadřízený

    15. 5. 2025

    Pravidla proti šikaně fungují stěží na třetině pracovišť

    22. 4. 2025

    Leave A Reply Cancel Reply

    HRmag.cz
    HRmag.cz se věnuje novinkám a trendům z oblasti lidských zdrojů, HR, personalistiky, CSR, outsourcingu, firemních procesů, podnikových služeb a souvisejících témat.
    Odebírejte novinky z oboru HR e-mailem

    RSS Píšeme na PodnikoveSluzby.cz
    • Cato Networks ztrojnásobí kapacitu svého pražského výzkumného a vývojového centra a podpoří globální inovace
    • Katarína Brydone jmenována ředitelkou Colliers v České republice
    • Podíl renegociací na kancelářském trhu roste, prodlužuje se i smluvní období
    • Mimopražské kanceláře: Mírný růst a atraktivní dostupnost
    • Huawei aktivně podporuje Chartu proti domácímu násilí
    • Třetina zaměstnanců není v práci spokojená
    • Tři čtvrtiny žen vnímají uplatnění v IT jako obtížnější než u mužů
    • Absolventi technických oborů mají na trhu práce výhodu
    • RPO ušetří při náboru zaměstnanců až polovinu času a čtvrtinu nákladů
    • Nízká míra nezaměstnanosti a nedostatek uchazečů bue přetrvávat i v roce 2025
    Facebook Twitter Instagram Pinterest
    © 2025 ThemeSphere. Designed by ThemeSphere.

    Type above and press Enter to search. Press Esc to cancel.