Facebook Twitter Instagram
    HRmag
    • Trh práce
    • Legislativa
    • Pracovní prostředí
    • Recruitment
    • Rozvoj
    • Procesy
    • Insider
    • Personálie
    • Vzdělávání
    • Redakce
    Facebook Twitter Instagram
    HRmag
    Home»Rozvoj»Požadavky na zaměstnance se mění, interní vzdělávání již nestačí
    Rozvoj

    Požadavky na zaměstnance se mění, interní vzdělávání již nestačí

    hrmag.czBy hrmag.cz10. 9. 2021Updated:16. 9. 2021Žádné komentáře4 Mins Read
    Facebook Twitter Pinterest LinkedIn Tumblr Email
    Share
    Facebook Twitter LinkedIn Pinterest Email

    Digitalizace a vzdálená práce změnily požadavky nejen na běžné pracovníky, ale také na manažery, kteří v souvislosti s těmito trendy čelí novým výzvám. Důraz je u nich kladen na nové metody řízení, rozvoje a motivace vzdálených týmů stejně jako na schopnost strategicky myslet a zavádět inovace. Na nové vzdělávací potřeby vedoucích pracovníků však řada firem sama nestačí a musí je zajišťovat externě. S cílem podpořit v této oblasti své členy otvírá od listopadu letošního roku asociace ABSL ve spolupráci s University of New York in Prague (UNYP) specializované MBA studium, od ledna roku 2022 pak i další ročníky vzdělávacích programů Fusion.

    Pandemie zásadním způsobem urychlila nejen digitální transformaci a s ní spojené inovace, ale podnítila i změny způsobu výkonu práce a potřebu rekvalifikace lidí. Ta se dle Světového ekonomického fóra bude do roku 2025 týkat dokonce až 50 % všech současných zaměstnanců, kteří budou muset být schopni obsluhovat nové technologie a fungovat s nimi v běžném provozu. „Nové dovednosti si nebudou muset osvojit jen řadoví zaměstnanci, naopak, nutnost vzdělávání se v rostoucí míře týká i manažerů a vedení firem,“ říká Jonathan Appleton, ředitel asociace ABSL, jež sdružuje centra podnikových a IT služeb, která obvykle stojí ve středu všech digitalizačních projektů svých mateřských firem. Zodpovědnost za rozvoj a vzdělávání svých zaměstnanců v tomto oboru vesměs přebírají samy firmy, ne všechny však zvládnout nové oblasti pokrýt interně. „I když zaměstnavatelé z našeho oboru vzdělávací programy stále rozšiřují a lidem poskytují průměrně 46 hodin školení ročně, čili o pětinu více než před čtyřmi lety, stále to nestačí. Zejména pro vzdělávací potřeby vedoucích pracovníků se firmy musí stále častěji obracet na externí školitele a poskytovatele vzdělávání,“ upozorňuje Jonathan Appleton.

    Role manažerů se v souvislosti s nástupem nových technologií a rozmachem vzdálené práce výrazně mění. Být dobrým manažerem dnes znamená umět vést, rozvíjet a motivovat lidi i na dálku, podporovat vzájemnou spolupráci a tmelit kolektiv, který je rozprostřen třeba i v několika zemích světa a funguje v různých časových pásmech. Kromě toho by měli lídři podporovat také kreativní myšlení týmu a inovace, učit lidi spolupracovat s roboty a dbát na jejich mentální pohodu a zdraví. Manažeři si proto musí osvojit zcela jiné metody, postupy a schopnosti, než potřebovali dříve. Z průzkumu ABSL vyplynulo, že právě manažerské vzdělávání firmy nejčastěji řeší s pomocí externích poskytovatelů vzdělávání a koučů. Největší podíl oslovených firem zařadilo mezi vzdělávací potřeby svých vedoucích pracovníků, které nedokáží pokrýt interně, odolnost proti stresu a rozvoj a motivaci vzdálených týmů. 

    TOP 5 vzdělávacích potřeb manažerů a vedoucích pracovníků, které dle šetření ABSL musí firmy nejčastěji řešit externě:

    • Odolnost vůči stresu a well-being – 81 %
    • Rozvoj a motivace vzdálených týmů – 76 %
    • Práce s daty/datová analytika – 68 %
    • Manažerské dovednosti v době digitální – 52 %
    • Rozvoj analytického myšlení – 48 %

    S cílem podpořit své členy a jejich vzdělávací potřeby v této oblasti vytvořila asociace ABSL ve spolupráci s globálním poskytovatelem certifikovaného vzdělání The Hackett Institute půlroční a roční studijní programy Fusion a dále i specializované MBA studium, jehož akademickou část zastřešuje pražská pobočka University of New York in Prague.

    Vzdělávací programy Fusion mají za sebou již tři úspěšné ročníky a 100 spokojených absolventů. Pro velký zájem poběží od ledna příštího roku jejich další pokračování. Každý absolvent získá globálně uznávanou certifikaci, a to buď na úrovni Professional nebo Leader. MBA program je naproti tomu novinkou, a to nejen v českém prostředí, ale na celém světě. Jedná se totiž o vůbec první MBA program zaměřený na obor podnikových služeb. První ročník startuje již letos v listopadu. „Nabídkou tohoto vzdělávání chceme mimo jiné podpořit pověst České republiky jako jedné z nejatraktivnějších destinací pro budování a provozování center podnikových služeb v Evropě. Nově příchozí investoři získají jistotu, že u nás máme schopné manažery s komplexními znalostmi pro vybudování nových moderních organizací. Stávající centra se zase mohou spolehnout na to, že rozvíjíme znalosti a dovednosti, které potřebují pro svůj růst a inovace,“ dodává na závěr Jonathan Appleton.

    Share this:

    • Click to share on Twitter (Opens in new window)
    • Click to share on Facebook (Opens in new window)

    Related

    Share. Facebook Twitter Pinterest LinkedIn Tumblr Email
    hrmag.cz

    Related Posts

    Women in Tech snídaně: sdílení, které pomáhá ženám v technologiích růst

    2. 6. 2025

    Firmy připravují týmy na digitální kolegy. Čtvrtina zaměstnanců má změnit roli kvůli nástupu AI

    29. 5. 2025

    Firmy v železničním průmyslu nabízejí stovky pracovních míst pro letošní absolventy technicky zaměřených středních škol

    23. 5. 2025

    Leave A Reply Cancel Reply

    HRmag.cz
    HRmag.cz se věnuje novinkám a trendům z oblasti lidských zdrojů, HR, personalistiky, CSR, outsourcingu, firemních procesů, podnikových služeb a souvisejících témat.
    Odebírejte novinky z oboru HR e-mailem

    RSS Píšeme na PodnikoveSluzby.cz
    • Cato Networks ztrojnásobí kapacitu svého pražského výzkumného a vývojového centra a podpoří globální inovace
    • Katarína Brydone jmenována ředitelkou Colliers v České republice
    • Podíl renegociací na kancelářském trhu roste, prodlužuje se i smluvní období
    • Mimopražské kanceláře: Mírný růst a atraktivní dostupnost
    • Huawei aktivně podporuje Chartu proti domácímu násilí
    • Třetina zaměstnanců není v práci spokojená
    • Tři čtvrtiny žen vnímají uplatnění v IT jako obtížnější než u mužů
    • Absolventi technických oborů mají na trhu práce výhodu
    • RPO ušetří při náboru zaměstnanců až polovinu času a čtvrtinu nákladů
    • Nízká míra nezaměstnanosti a nedostatek uchazečů bue přetrvávat i v roce 2025
    Facebook Twitter Instagram Pinterest
    © 2025 ThemeSphere. Designed by ThemeSphere.

    Type above and press Enter to search. Press Esc to cancel.