Facebook Twitter Instagram
    HRmag
    • Trh práce
    • Legislativa
    • Pracovní prostředí
    • Recruitment
    • Rozvoj
    • Procesy
    • Insider
    • Personálie
    • Vzdělávání
    • Redakce
    Facebook Twitter Instagram
    HRmag
    Home»ČTK»Přes 35% manažerů má obavy, že nezvládne změny ve firmě
    ČTK

    Přes 35% manažerů má obavy, že nezvládne změny ve firmě

    hrmag.czBy hrmag.cz19. 5. 2016Updated:1. 6. 2016Žádné komentáře3 Mins Read
    Facebook Twitter Pinterest LinkedIn Tumblr Email
    Share
    Facebook Twitter LinkedIn Pinterest Email

    Přes 35 procent manažerů má obavy, že nezvládne změny ve firmě

    Růst ekonomiky, fúze firem a spousta změn nejen ve strukturách společností s sebou přináší nejistotu strach a obavy. Více než 35 procent členů TOP managementů se bojí, že nezvládne řízení změny a téměř 40 procent zaměstnanců má obavy, že kvůli změnám přijde o práci. To jsou závěry pětiletého dotazování Nadnárodní vzdělávací společnosti MgC Group, která nabízí vzdělávání a rozvojové programy na míru vždy plně přizpůsobené konkrétním potřebám zaměstnanců firem. V dubnu zrealizovala svůj 2500. trénink.

    „V naší praxi se velmi často setkáváme s různými pojetími zvládnutí změny. Aktuálně pracujeme s několika vrcholovými manažery, kteří se změnou pracují velmi aktivně a otevřeně a to především v komunikaci vůči svým zaměstnancům. Podporují tím loajalitu zaměstnanců a zároveň svým otevřeným přístupem odbourávají obavy z možných negativních důsledků změny. Zároveň se v naší praxi ale také bohužel setkáváme s manažery, kteří na sebe doslova a do písmene „nechají změnu dopadat“ bez aktivního přístupu. Důsledky takového přístupu si každý dovede přestavit,“ uvedla Martina Jandečková, jednatelka společnosti MgC Group s.r.o., která působí na trhu vzdělávání od roku 2007.

    Vedle dotazování na zvládání změn ve společnosti zrealizovala MGC Group také průzkum mezi středními a velkými společnostmi s cílem analyzovat aktuální potřeby HR manažerů. Z průzkumu mimo jiné vyplynulo, že 34 procent společností preferuje při vzdělávacích programech dlouhodobý a systematický přístup k rozvoji svých zaměstnanců namísto individuálních tréninků. Téměř 79 procent zaměstnavatelů dále uvedlo, že je pro ně velmi důležitá přímá návaznost rozvojových programů na konkrétní praxi, tzn. proces implementace a udržitelnosti nabytých znalostí.

    A 58 procent HR manažerů by uvítali možnost přesně změřit konkrétní výstupy vzdělávacích programů.

    „Proč je změna takové téma? Všichni odborníci si lámou hlavu jak v rámci změn změnit myšlení lidí. Já tomu říkám otvírání hlav možná i trochu provětrání, občas otevřít okno a provětrat starý vzduch není vůbec špatné. I my se snažíme v našich rozvojových aktivitách přimět lidi koukat se na věci z jiného úhlu pohledu. Ale nejenom to, snažíme se skrze aktivity jako je Business Meeting sdílet informace zkušenosti a jiné názory lidi, které nás zaujaly na naší cestě hledání,“ konstatovala Magdaléna Prunerová, odborná garantka projektů společnosti MgC Group s.r.o.

    Při identifikaci klíčových priorit pro HR manažery se v průzkumu nejčastěji objevovala témata Vedení lidí či Zvládání změny. A právě na potřeby být připraven ke změně reagovala společnost MgC Group i při přípravě II. ročníku Business Meetingu „Zaostřeno na kvalitu ve vzdělávání“, kde se Zvládání změny stalo ústředním tématem tohoto roku.

    Share this:

    • Click to share on Twitter (Opens in new window)
    • Click to share on Facebook (Opens in new window)

    Related

    manager stres
    Share. Facebook Twitter Pinterest LinkedIn Tumblr Email
    hrmag.cz

    Related Posts

    Pravidla proti šikaně fungují stěží na třetině pracovišť

    22. 4. 2025

    Práce ničí psychiku mladých, zaměstnavatelé jejich duševní zdraví neřeší

    26. 3. 2025

    Benefity napříč generacemi: mladí chtějí služební auto, starší sázejí na vzdělávání

    25. 3. 2025

    Leave A Reply Cancel Reply

    HRmag.cz
    HRmag.cz se věnuje novinkám a trendům z oblasti lidských zdrojů, HR, personalistiky, CSR, outsourcingu, firemních procesů, podnikových služeb a souvisejících témat.
    Odebírejte novinky z oboru HR e-mailem

    RSS Píšeme na PodnikoveSluzby.cz
    • Katarína Brydone jmenována ředitelkou Colliers v České republice
    • Podíl renegociací na kancelářském trhu roste, prodlužuje se i smluvní období
    • Mimopražské kanceláře: Mírný růst a atraktivní dostupnost
    • Huawei aktivně podporuje Chartu proti domácímu násilí
    • Třetina zaměstnanců není v práci spokojená
    • Tři čtvrtiny žen vnímají uplatnění v IT jako obtížnější než u mužů
    • Absolventi technických oborů mají na trhu práce výhodu
    • RPO ušetří při náboru zaměstnanců až polovinu času a čtvrtinu nákladů
    • Nízká míra nezaměstnanosti a nedostatek uchazečů bue přetrvávat i v roce 2025
    • Druhý ročník Týdne podnikových služeb a inovací v Brně se zaměří na podporu STEM vzdělávání
    Facebook Twitter Instagram Pinterest
    © 2025 ThemeSphere. Designed by ThemeSphere.

    Type above and press Enter to search. Press Esc to cancel.