Facebook Twitter Instagram
    HRmag
    • Trh práce
    • Legislativa
    • Pracovní prostředí
    • Recruitment
    • Rozvoj
    • Procesy
    • Insider
    • Personálie
    • Vzdělávání
    • Redakce
    Facebook Twitter Instagram
    HRmag
    Home»Ekonomika»Role zaměstnanců v procurementu se promění
    Ekonomika

    Role zaměstnanců v procurementu se promění

    hrmag.czBy hrmag.cz26. 6. 2018Žádné komentáře3 Mins Read
    Facebook Twitter Pinterest LinkedIn Tumblr Email
    Share
    Facebook Twitter LinkedIn Pinterest Email

    Společnost SAP Ariba představila výsledky studie o budoucím obchodování mezi podniky. Dle ní dojde k významným změnám nejen v oblasti samotného nákupního procesu a zajištění dodavatelského řetězce, ale díky automatizaci se transformuje i role zaměstnanců. Dojde k reorganizaci prakticky všech procesů a k dalšímu zasíťování celého ekosystému.

    Budou v roce 2025 existovat ve firmách pracovní pozice zaměřené na optimalizaci nákupu (procurement) a obstarávání dalších zdrojů? Podle některých názorů tuto roli převezmou robotické technologie, experti společnosti SAP Ariba však tento pohled nesdílejí. Obchodování je sociální proces řízený prodávajícími a kupujícími a nové technologie umožní, aby se jak samotné podniky, tak i vztahy mezi nimi staly více personalizovanými. Dle studie SAP Ariba Procurement 2025 navíc technologie zajistí, že vše bude fungovat s větším zřetelem ke konkrétnímu kontextu, chytřeji a efektivněji. V procesu nákupu bude hrát větší roli strategie na úkor taktiky.

    „Během posledních 20 let prošla oblast podnikového nákupu řadou transformací. S nástupem nových technologií však opravdové změny teprve přicházejí a nesou s sebou mnoho příležitostí a výzev“ říká Petr Havelka, ředitel české pobočky SAP Ariba. „Digitální technologie a automatizace změní proces nákupu a významně rozšíří jeho charakter. Nákupní procesy budou hrát více než kdy předtím kritickou roli a oddělení nákupu se budou transformovat do role strategického partnera významně přispívajícího k dosazení korporátních cílů. Vedle dosažení co nejnižší ceny půjde také o zefektivnění procesů, podporu inovací, a tím získávání konkurenčních výhod,“ dodává Petr Havelka.

     

    Jak si tedy představit řízení nákupních procesů a povahu podpůrných technologií v blízké budoucnosti? Hlavní předpovědi studie Procurement 2025 jsou následující:

     

    ·         Řízení objednávek a fakturace/účtování budou zautomatizovány. Zaměstnanci se zaměří na strategickou práci, na plnění obchodních cílů a inovace podnikání. Inteligentní systémy se budou schopné samy učit, poskytnou personalizovanou a natolik vstřícnou uživatelskou zkušenost, že samotný nákup bude možné uskutečnit prakticky okamžitě.

    ·         Zajištění udržitelného dodavatelského řetězce se stane důležité pro vnímání značky a reputaci společnosti. Oddělení nákupu tak budou přímo odpovídat za úspěch firmy.

    ·         Zaměstnanci oddělení nákupu budou současně specialisty na spolupráci. Cíle v oblasti nákladů, příjmů a peněžních toků bude možné dosáhnout pouze úzkým propojením mezi jednotlivými subjekty. Oddělení nákupu budou hrát při tomto propojování hlavní roli, budou působit uvnitř sítě dodavatelů, zákazníků a partnerů po celém světě a budou zodpovídat za efektivitu tohoto prostředí.

    ·         Ze současných sítí se postupně vyvinou „supersítě“, přičemž toto větší propojení bude nutné pro tvorbu obchodních hodnot. Takto propojené systémy se stanou standardním prostředím pro zadávání poptávek, což umožní jednotný proces od zdrojů až k jejich konzumaci; výsledkem bude vyšší rychlost i agilita podnikání.

    ·         Data se stávají novou měnou. Prodávající i kupující budou využívat data v reálném čase, prediktivní analytiku i technologie, jako je umělá inteligence nebo blockchain. Díky tomu budou schopni činit kvalitnější rozhodování na základě reálných informací.

     

    „V příštích letech bude nutné důsledně promyslet jak nasazení nových technologií, tak i přidělování zdrojů, požadované dovednosti zaměstnanců a způsob jejich motivace. Teprve po příslušné transformaci začnou procesy nákupu a obstarávání dalších zdrojů fungovat požadovaným způsobem,“ doplňuje Marcell Vollmer, ředitel pro digitální technologie ve společnosti SAP Ariba.

    Share this:

    • Click to share on Twitter (Opens in new window)
    • Click to share on Facebook (Opens in new window)

    Related

    Share. Facebook Twitter Pinterest LinkedIn Tumblr Email
    hrmag.cz

    Related Posts

    Nástupní mzdy rostly v listopadu především pozicím v IT

    6. 12. 2023

    Polovina zaměstnanců očekává vyšší výplatu

    4. 12. 2023

    ČSÚ: Průměrná mzda klesla reálně o 0,8 %

    4. 12. 2023

    Leave A Reply Cancel Reply

    HRmag.cz
    HRmag.cz se věnuje novinkám a trendům z oblasti lidských zdrojů, HR, personalistiky, CSR, outsourcingu, firemních procesů, podnikových služeb a souvisejících témat.
    Odebírejte novinky z oboru HR e-mailem

    RSS Píšeme na PodnikoveSluzby.cz
    • Třetina zájemců o práci ukončí výběrové řízení předčasně, zájem uchazeče udrží přesnější a rychlejší komunikace
    • Třetí čtvrtletí roku 2023 přineslo nejvyšší počet nových kancelářských prostor za poslední tři roky
    • Hodnota trhu podnikových služeb celosvětově přesáhla 1 bilion euro
    • ABSL ocenila nejzajímavější inovace oboru podnikových a IT služeb roku 2023
    • V oboru podnikových a IT služeb letos přibylo 10 tisíc zaměstnanců
    • V Česku je nejméně ICT specialistek z celé EU, Ness chce přispět ke změně
    • V IT ubývá nabízených pozic, firmy začínají více vyžadovat docházku na pracoviště
    • Tlak na růst mezd do konce roku ještě zesílí
    • Bojí se Češi umělé inteligence?
    • Pražské kanceláře brzy budou nedostatkové zboží
    Facebook Twitter Instagram Pinterest
    © 2023 ThemeSphere. Designed by ThemeSphere.

    Type above and press Enter to search. Press Esc to cancel.