Facebook Twitter Instagram
    HRmag
    • Trh práce
    • Legislativa
    • Pracovní prostředí
    • Recruitment
    • Rozvoj
    • Procesy
    • Insider
    • Personálie
    • Vzdělávání
    • Redakce
    Facebook Twitter Instagram
    HRmag
    Home»HR»Roste zájem o online veletrhy práce
    HR

    Roste zájem o online veletrhy práce

    hrmagBy hrmag27. 4. 2021Updated:29. 4. 2021Žádné komentáře3 Mins Read
    Facebook Twitter Pinterest LinkedIn Tumblr Email
    Share
    Facebook Twitter LinkedIn Pinterest Email

    Internet se stal dominantním nástrojem při hledání práce ještě před vypuknutím pandemie. Zatímco dříve sloužil jen jako zdroj informací, nyní umožňuje i interakce zaměstnavatelů s uchazeči, podobně jako bylo dříve možné na veletrzích práce. O ty v posledních letech klesal zájem, jejich přesun do online prostředí však obnovil jejich popularitu. Propojit firmy a uchazeče o práci v online světě se rozhodla v rámci pilotního projektu Business Services Showcase asociace ABSL. Tři desítky center podnikových služeb prezentovaly v rámci hodinových interaktivních setkání se zájemci o kariéru v podnikových službách své pracovní příležitosti, firemní kulturu i projekty a získaly 200 zaměstnanců.

    Dle průzkumu Grafton Recruitment hledá práci na internetu 74 % uchazečů, veletrhy však v uplynulých letech využívalo jen 6 % zájemců o práci. Spojení těchto dvou nástrojů v jeden se ukázalo jako správná cesta jak pro firmy, tak i pro zájemce o kariéru v podnikových službách. „Původní myšlenkou bylo propojit zaměstnance firmy, která odchází z českého trhu, s podobnými zaměstnavateli z oboru a nabídnout jim alternativu a hladký přechod do nového zaměstnání. Pro velký úspěch jsme se rozhodli s akcí pokračovat i v budoucnu a rozšířit ji na širokou veřejnost,“ říká Helena Tabakovová, projektová manažerka asociace ABSL, která v ČR sdružuje centra podnikových, zákaznických a IT služeb. Interaktivní online setkání a workshopy, které probíhaly po dobu 2 týdnů, byly zaměřeny na prezentaci aktivit jednotlivých zaměstnavatelů, jejich firemní kultury, benefitů, rozvojových programů i pracovních nabídek se zaměřením na finance. Účastníci se zajímali o pracovní podmínky, možnosti práce z domova a šance na další kariérní růst. Kreativita jednotlivých center přitom byla veliká a do prezentací byli zapojeni i stávající zaměstnanci, kteří hovořili o zkušenostech ve firmě a o firemním životě a atmosféře v týmech i na pracovišti. „Akce ukázala, jak lze dřívější formy náboru a prezentace dělat moderněji a efektivněji. Z center se v době lockdownu stali zkušení recruiteři, kteří dokáží i na dálku zaujmout potenciální kandidáty a zajistit jejich nábor i bez prostředníků,“ dodává Helena Tabakovová s tím, že obor podnikových služeb roste i navzdory pandemii a jen letos plánuje vytvořit 10 tisíc nových pracovních míst. Protože až polovina z nich bude cílit na cizince, představuje online veletrh velmi efektivní nástroj. Podle průzkumu serveru CNBC kariérní experti odhadují, že až 80 % náborových aktivit bude v dohledné budoucnosti pouze ve virtuální formě. Mezi hlavní výhody virtuálního veletrhu pracovních příležitostí patří především urychlení celého náborového procesu, eliminace cestovních nákladů a také úspora času. V současné době pak samozřejmě i bezpečnost.

    Share this:

    • Click to share on Twitter (Opens in new window)
    • Click to share on Facebook (Opens in new window)

    Related

    Share. Facebook Twitter Pinterest LinkedIn Tumblr Email
    hrmag

    Related Posts

    Dvě třetiny Čechů v zaměstnání spolupracuje s cizinci, firmy však podceňují jejich integraci

    9. 6. 2025

    Grafton Recruitment spouští službu Executive Search: Špičkoví manažeři do 6 týdnů

    2. 6. 2025

    Firmy připravují týmy na digitální kolegy. Čtvrtina zaměstnanců má změnit roli kvůli nástupu AI

    29. 5. 2025

    Leave A Reply Cancel Reply

    HRmag.cz
    HRmag.cz se věnuje novinkám a trendům z oblasti lidských zdrojů, HR, personalistiky, CSR, outsourcingu, firemních procesů, podnikových služeb a souvisejících témat.
    Odebírejte novinky z oboru HR e-mailem

    RSS Píšeme na PodnikoveSluzby.cz
    • Cato Networks ztrojnásobí kapacitu svého pražského výzkumného a vývojového centra a podpoří globální inovace
    • Katarína Brydone jmenována ředitelkou Colliers v České republice
    • Podíl renegociací na kancelářském trhu roste, prodlužuje se i smluvní období
    • Mimopražské kanceláře: Mírný růst a atraktivní dostupnost
    • Huawei aktivně podporuje Chartu proti domácímu násilí
    • Třetina zaměstnanců není v práci spokojená
    • Tři čtvrtiny žen vnímají uplatnění v IT jako obtížnější než u mužů
    • Absolventi technických oborů mají na trhu práce výhodu
    • RPO ušetří při náboru zaměstnanců až polovinu času a čtvrtinu nákladů
    • Nízká míra nezaměstnanosti a nedostatek uchazečů bue přetrvávat i v roce 2025
    Facebook Twitter Instagram Pinterest
    © 2025 ThemeSphere. Designed by ThemeSphere.

    Type above and press Enter to search. Press Esc to cancel.