Facebook Twitter Instagram
    HRmag
    • Trh práce
    • Legislativa
    • Pracovní prostředí
    • Recruitment
    • Rozvoj
    • Procesy
    • Insider
    • Personálie
    • Vzdělávání
    • Redakce
    Facebook Twitter Instagram
    HRmag
    Home»HR»Silná značka prý znásobí ohlas na personální inzerci
    HR

    Silná značka prý znásobí ohlas na personální inzerci

    hrmag.czBy hrmag.cz16. 1. 2019Žádné komentáře3 Mins Read
    Facebook Twitter Pinterest LinkedIn Tumblr Email
    Share
    Facebook Twitter LinkedIn Pinterest Email

    Silná a veřejností kladně přijímaná značka dokáže firmě uspořit náklady na personální reklamu, zdvojnásobit ohlas na inzerované pozice, a dle průzkumu agentury Randstad dokonce i uspořit výdaje na mzdy.

    Česká centra podnikových služeb proto dle oborové asociace ABSL investují do budování značky zaměstnavatele nemalé úsilí. Potřebují totiž ročně přilákat zhruba 10 000 kvalifikovaných a jazykově vybavených pracovníků, což komplikuje nízká nezaměstnanost a s ní související růst průměrné délky náboru zaměstnance. Inspirací pro celý trh může být například nedávno oceněný projekt společnosti Atlas Copco.

     

    „S klesající nezaměstnaností rostou nejen náklady na nábor zaměstnanců, ale i doba jejich namlouvání. Oproti roku 2016 se v průměru prodloužila dokonce o více než týden. Pracovníka bez znalosti cizího jazyka lze například získat za 4,4 týdny, pracovníka se znalostí angličtiny ovšem již 6,7 týdnů a v případě zaměstnance, který hovoří neevropským jazykem, trvá nábor průměrně 8,6 týdne. Firmy z našeho sektoru se přesvědčily, že pokud investují do značky zaměstnavatele, vrátí se jim to v podobě rychlejšího obsazení otevřených pozic,“ uvádí Jonathan Appleton, ředitel asociace ABSL, která v ČR sdružuje firmy z oboru podnikových služeb. Budování značky zaměstnavatele navíc přispívá i k udržení a větší angažovanosti stávajících zaměstnanců a snížení nákladů na personální inzerci, a to o desítky procent. Podle studie agentury Randstad mají firmy se špatnou pověstí také až o 10 % vyšší náklady na zaměstnance, než jejich konkurenti se silnou značkou a pozitivní reputací, polovina uchazečů o práci totiž tvrdí, že by nepracovali pro firmy se špatnou pověstí, a to i kdyby dostávali vyšší plat.

     

    „Investice do značky zaměstnavatele se stávají doslova nutností. Kdo na své dobré pověsti aktivně nepracuje a nebuduje přátelskou firemní kulturu, ten nejenže nesežene zaměstnance, ale zároveň mu porostou náklady. A to jak v oblasti náboru, tak i mezd,“ okomentuje situaci Jonathan Appleton. S tímto názorem souhlasí již většina českých firem. Dle průzkumu se dokonce 80 % vedoucích pracovníků shoduje na tom, že značka zaměstnavatele zásadně ovlivňuje jejich schopnost přijmout talentované pracovníky. Dobrým příkladem v tomto ohledu může být projekt společnosti Atlas Copco, která využila změnu svého názvu k posílení své značky zaměstnavatele. Výsledkem bylo výrazné snížení nákladů na personální inzerci. Většina nových nástupů za uplynulý rok byla totiž zajištěna na základě osobního doporučení stávajících spokojených zaměstnanců.

     

    Diamant za rebrandingovou kampaň Atlas Copco Services

    Za svou rebrandingovou kampaň a její vliv na vnímání značky Atlas Copco Services na pracovním trhu získala tato společnost ocenění ABSL Diamonds v kategorii Employer Branding. V souvislosti se změnou jména z Edwards Services na Atlas Copco Services zrealizovalo tohle brněnské centrum podnikových služeb celou řadu aktivit pro stávající i potenciální zaměstnance, partnery i místní komunity. Hlavním motivem celé kampaně bylo heslo First in Mind – First in Choice (první na mysli – první ve výběru). „Kromě velké společenské akce na oslavu změny názvu a pravidelných sportovních, volnočasových a vzdělávacích aktivit pro zaměstnance jsme se zaměřili i na budování povědomí o naší značce mezi studenty a potenciálními zaměstnanci, a to například formou školních prezentací experimentů s vakuem, účastí na veletrzích práce, soutěží o nejlepší diplomovou práci či spoluprací s místními komunitami,“ říká Roman Pavloušek, ředitel finančního centra Atlas Copco. Rebrandigové aktivity Atlas Copco nezůstaly bez pozitivní odezvy médií i followerů sociálních sítí, dle Romana Pavlouška se však největší efekt dostavil v oblasti náboru: „Většina uchazečů o práci v našem centru se v uplynulém roce rekrutovala na základě doporučení od současných zaměstnanců. To je pro nás znamení, že jsou u nás spokojení a svou spokojenost šíří dál.“

    Share this:

    • Click to share on Twitter (Opens in new window)
    • Click to share on Facebook (Opens in new window)

    Related

    Share. Facebook Twitter Pinterest LinkedIn Tumblr Email
    hrmag.cz

    Related Posts

    Český pracovní trh se za posledních 20 let výrazně proměnil

    4. 6. 2025

    Nová pravidla podpory v nezaměstnanosti zvýhodní od letošního června padesátníky

    4. 6. 2025

    Grafton Recruitment spouští službu Executive Search: Špičkoví manažeři do 6 týdnů

    2. 6. 2025

    Leave A Reply Cancel Reply

    HRmag.cz
    HRmag.cz se věnuje novinkám a trendům z oblasti lidských zdrojů, HR, personalistiky, CSR, outsourcingu, firemních procesů, podnikových služeb a souvisejících témat.
    Odebírejte novinky z oboru HR e-mailem

    RSS Píšeme na PodnikoveSluzby.cz
    • Cato Networks ztrojnásobí kapacitu svého pražského výzkumného a vývojového centra a podpoří globální inovace
    • Katarína Brydone jmenována ředitelkou Colliers v České republice
    • Podíl renegociací na kancelářském trhu roste, prodlužuje se i smluvní období
    • Mimopražské kanceláře: Mírný růst a atraktivní dostupnost
    • Huawei aktivně podporuje Chartu proti domácímu násilí
    • Třetina zaměstnanců není v práci spokojená
    • Tři čtvrtiny žen vnímají uplatnění v IT jako obtížnější než u mužů
    • Absolventi technických oborů mají na trhu práce výhodu
    • RPO ušetří při náboru zaměstnanců až polovinu času a čtvrtinu nákladů
    • Nízká míra nezaměstnanosti a nedostatek uchazečů bue přetrvávat i v roce 2025
    Facebook Twitter Instagram Pinterest
    © 2025 ThemeSphere. Designed by ThemeSphere.

    Type above and press Enter to search. Press Esc to cancel.