Facebook Twitter Instagram
    HRmag
    • Trh práce
    • Legislativa
    • Pracovní prostředí
    • Recruitment
    • Rozvoj
    • Procesy
    • Insider
    • Personálie
    • Vzdělávání
    • Redakce
    Facebook Twitter Instagram
    HRmag
    Home»HR»Sociální sítě změní podnikové služby
    HR

    Sociální sítě změní podnikové služby

    hrmagBy hrmag7. 5. 2018Žádné komentáře3 Mins Read
    Facebook Twitter Pinterest LinkedIn Tumblr Email
    Share
    Facebook Twitter LinkedIn Pinterest Email

    Podle prognózy asociace ABSL, která na českém trhu sdružuje poskytovatele podnikových služeb, vznikne v souvislosti s posilováním vlivu sociálních sítí řada nových pracovních pozic. Kolem roku 2025 totiž sociální média nejen zcela ovládnou komunikační modely, ale nahradí také tradiční podnikové nástroje pro komunikaci B2B. Přes sociální média bude probíhat i většina prodejů, marketingu a kontaktu s partnery a dodavateli. Řadu nových podnikových procesů přitom bude možné centralizovat a poskytovat jako službu.

    Sociální média dnes často představují hlavní zdroj informací. Firmy je používají pro marketing, prodej a komunikaci se svými zákazníky. Dnešní generace mileniálů dokonce na základě sociálních sítí činí většinu svých nákupních rozhodnutí, hledá si přes ně práci a organizuje své volnočasové aktivity.

    Sociální sítí s největším počtem uživatelů je Facebook, v ČR má na této síti účet 4,8 milionů lidí, z nichž celých 1,5 milionu je mladší než 25 let. Facebook ovšem není jedinou sítí, která ovlivňuje chování uživatelů. Např. v průzkumu společnosti Hubspot uvádí 72 % zákazníků z generace mileniálů, že módu nebo kosmetiku nakupují na základě příspěvků na Instagramu. 71 % respondentů tohoto průzkumu se zase při on-line nákupech spoléhá na doporučení jiných uživatelů. Analytická společnost Gartner odhaduje, že až 84 % mileniálů je při nákupech ovlivněno uživatelsky vytvářeným obsahem, přičemž k tradičním formám propagace produktů jsou jinak spíše nedůvěřiví. Přítomnost většiny firem na sociálních sítích je tedy nutná, nicméně sama o sobě nestačí – pro úspěch je zde nutné volit jiné prostředky než u tradičních prodejních kanálů. Firmy by se např. měly snažit diskutovat s uživateli, spravovat komunity svých příznivců a přesvědčovat zákazníky, aby o svých zkušenost psali a firmu propagovali sami. A odtud je již jen krok k samotným prodejům a rozšíření i do světa B2B.

    „Podle naší Vize 2025, která předpovídá vývoj segmentu podnikových služeb v ČR, bude role sociálních médií sílit. Ovlivní nejen obchodní modely, ale významným způsobem budou transformovat i samotné firemní procesy,“ říká Jonathan Appleton, ředitel ABSL, a dodává: „Tyto změny vytvoří pro náš obor celou řadu nových příležitostí, protože mnoho procesů bude možné poskytovat jako službu. Z toho důvodu vznikne i množství nových pracovních pozic. Půjde např. o tvůrce obsahu, experty pro řízení komunit, analytiky dat ze sociálních médií nebo marketingové specialisty v tomto prostředí.“ Již dnes technologie sociálních sítí stále více ovlivňuje podobu podnikových aplikací, které se tím stávají pro uživatele mnohem jednodušší. Podobně se budou mladým generacím zaměstnanců přizpůsobovat i vlastní podnikové procesy.

    Nové pracovní pozice v oblasti sociálních médií budou ovšem od zaměstnanců vyžadovat schopnosti přesahující pouhou uživatelskou znalost daného prostředí; podle typu pracovních pozic půjde mimo jiné o hlubší technické znalosti nebo naopak „měkké“ dovednosti. Dle expertů z ABSL půjde vesměs o kvalifikovanou a kreativní práci, většina rutinních procesů bude totiž automatizována s pomocí nástrojů umělé inteligence.

    Share this:

    • Click to share on Twitter (Opens in new window)
    • Click to share on Facebook (Opens in new window)

    Related

    Share. Facebook Twitter Pinterest LinkedIn Tumblr Email
    hrmag

    Related Posts

    Women in Tech snídaně: sdílení, které pomáhá ženám v technologiích růst

    2. 6. 2025

    Grafton Recruitment spouští službu Executive Search: Špičkoví manažeři do 6 týdnů

    2. 6. 2025

    Firmy připravují týmy na digitální kolegy. Čtvrtina zaměstnanců má změnit roli kvůli nástupu AI

    29. 5. 2025

    Leave A Reply Cancel Reply

    HRmag.cz
    HRmag.cz se věnuje novinkám a trendům z oblasti lidských zdrojů, HR, personalistiky, CSR, outsourcingu, firemních procesů, podnikových služeb a souvisejících témat.
    Odebírejte novinky z oboru HR e-mailem

    RSS Píšeme na PodnikoveSluzby.cz
    • Cato Networks ztrojnásobí kapacitu svého pražského výzkumného a vývojového centra a podpoří globální inovace
    • Katarína Brydone jmenována ředitelkou Colliers v České republice
    • Podíl renegociací na kancelářském trhu roste, prodlužuje se i smluvní období
    • Mimopražské kanceláře: Mírný růst a atraktivní dostupnost
    • Huawei aktivně podporuje Chartu proti domácímu násilí
    • Třetina zaměstnanců není v práci spokojená
    • Tři čtvrtiny žen vnímají uplatnění v IT jako obtížnější než u mužů
    • Absolventi technických oborů mají na trhu práce výhodu
    • RPO ušetří při náboru zaměstnanců až polovinu času a čtvrtinu nákladů
    • Nízká míra nezaměstnanosti a nedostatek uchazečů bue přetrvávat i v roce 2025
    Facebook Twitter Instagram Pinterest
    © 2025 ThemeSphere. Designed by ThemeSphere.

    Type above and press Enter to search. Press Esc to cancel.