Facebook Twitter Instagram
    HRmag
    • Trh práce
    • Legislativa
    • Pracovní prostředí
    • Recruitment
    • Rozvoj
    • Procesy
    • Insider
    • Personálie
    • Vzdělávání
    • Redakce
    Facebook Twitter Instagram
    HRmag
    Home»Ekonomika»Trh práce prý brzy ovládnou manažeři štěstí, dron operátoři i specialisté na cloud a big data
    Ekonomika

    Trh práce prý brzy ovládnou manažeři štěstí, dron operátoři i specialisté na cloud a big data

    By hrmag1. 3. 2018Žádné komentáře2 Mins Read
    Facebook Twitter Pinterest LinkedIn Tumblr Email
    Share
    Facebook Twitter LinkedIn Pinterest Email

    Nedostatek lidí na trhu práce způsobí zavádění inovativních přístupů napříč obory. Vyšší investice firem půjdou především do robotizace a umělé inteligence. Do 5 let tak můžeme očekávat velké změny v rámci profesí. Roboti nahradí třeba skladníky nebo řidiče, vzniknou ale pozice nové. Firmy dále počítají s vyššími náklady na mzdy, ve větší míře se pak budou zajímat i o požadavky svých pracovníků. Vyplývá to z Českého průzkumu názorů generálních ředitelů, který mezi 141 šéfy významných firem působících na českém trhu provedla poradenská společnost PwC ČR.

    Nedostatek lidí stále největším strašákem v byznysu

    Dostupnost kvalifikovaných pracovníků je noční můrou pro 89 % firem v tuzemsku. Jak získat nové a udržet si stávající zaměstnance ředitelům nedá spát ani v dalším roce. Důvodem je především pokles absolventů VŠ a nárůst pracovníků 55+. „K řešení tohoto problému bude třeba zaujmout inovativní přístup s využitím robotiky, ve kterém HR strategie bude vhodně kombinovat nejen prvky moderního náboru, ale i age managementu, cíleného odměňování a optimálního mixu benefitů zaměřených na potřeby jednotlivých skupin pracovníků,“ říká Andrea Linhartová Palánová z oddělení Lidé a organizace PwC ČR.

    Zvýšit počet zaměstnanců plánuje v následujícím roce celkem 68 % dotazovaných ředitelů. V dlouhodobém horizontu si pak 37 % z nich myslí, že roboti nahradí přes 10 % lidí v jejich firmě, 48 % předpovídá, že půjde o méně jak 10 % pracovní síly, a pouze 15 % manažerů považuje lidský faktor za zcela nenahraditelný.

    Nové profese i zaměstnanecké výhody

    Některé profese však v blízké budoucnosti zcela zaniknou a budou nahrazeny roboty, např. skladník, prodavač, pokladní či řidič. Se změnami, které s sebou nese Průmysl 4.0, a s novými nároky na dovednosti jednotlivých uchazečů budou potřeba lidé na pozice, jako je operátor dronů, happiness manažer, specialisté na big data, cloudové služby a virální marketing.

    Firmy do budoucna počítají také s vyššími náklady na mzdy. Trendem na trhu je tlak na snižování variabilní složky mzdy v poměru k té fixní (pod 30 %). Narůstat bude také podíl nefinančních benefitů, jako jsou flexibilní pracovní doba či úvazky z domova. Hlavní roli v rozhodování uchazečů o práci pak bude hrát její náplň, příjemné pracovní prostředí a tým, týden dovolené navíc nebo volitelné benefity.  „Nově se zavádí např. wellness bonus a zdravotní bonusy, bonus za dokončení projektu a za doporučení. Narůstají i sociální benefity jako je zajištění na stáří nebo péče o dítě,“ doplňuje Andrea Linhartová Palánová.

    Share this:

    • Click to share on Twitter (Opens in new window)
    • Click to share on Facebook (Opens in new window)

    Related

    Share. Facebook Twitter Pinterest LinkedIn Tumblr Email
    hrmag

    Related Posts

    ČSÚ: V červenci byla míra nezaměstnanosti 3,0 %

    2. 9. 2025

    Průměrný plat učitele v roce 2025 by měl být mezi 53 800 až 56 000 Kč měsíčně

    28. 8. 2025

    Pro spokojenost zaměstnanců jsou důležité vztahy, náplň práce i péče o zdraví. Roste význam benefitů

    27. 8. 2025

    Leave A Reply Cancel Reply

    HRmag.cz
    HRmag.cz se věnuje novinkám a trendům z oblasti lidských zdrojů, HR, personalistiky, CSR, outsourcingu, firemních procesů, podnikových služeb a souvisejících témat.
    Odebírejte novinky z oboru HR e-mailem

    RSS Píšeme na PodnikoveSluzby.cz
    • Praha: nedostatek kanceláří tlačí nájemné k rekordům
    • Na cestě k nové práci hraje klíčovou roli životopis. Jen třetina uchazečů jej při hledání práce aktualizuje
    • Nejvíce volných kancelářských prostor je v okolí stanice Pankrác, Chodov a Želivského
    • Uchazeči o práci chtějí reakci zaměstnavatele ideálně do týdne
    • Kancelář jako cíl, ne povinnost
    • Regionální kanceláře jsou nejdražší v Praze a nejlevnější v Sofii
    • Komunitní kanceláře jako reakce na hybridní model
    • Živá kancelář jako nová norma: Ideální obsazenost je mezi 50 a 80 %
    • Cato Networks ztrojnásobí kapacitu svého pražského výzkumného a vývojového centra a podpoří globální inovace
    • Katarína Brydone jmenována ředitelkou Colliers v České republice
    Facebook Twitter Instagram Pinterest
    © 2025 ThemeSphere. Designed by ThemeSphere.

    Type above and press Enter to search. Press Esc to cancel.