Facebook Twitter Instagram
    HRmag
    • Trh práce
    • Legislativa
    • Pracovní prostředí
    • Recruitment
    • Rozvoj
    • Procesy
    • Insider
    • Personálie
    • Vzdělávání
    • Redakce
    Facebook Twitter Instagram
    HRmag
    Home»Pracovní prostředí»Úterý je nejvytíženější den v kancelářích, pátky jsou v Praze poloprázdné
    Pracovní prostředí

    Úterý je nejvytíženější den v kancelářích, pátky jsou v Praze poloprázdné

    hrmag.czBy hrmag.cz18. 4. 2024Žádné komentáře2 Mins Read
    Facebook Twitter Pinterest LinkedIn Tumblr Email
    Share
    Facebook Twitter LinkedIn Pinterest Email

    Podle průzkumu společnosti Savills se Praha může pochlubit největším nárůstem návratu zaměstnanců do kanceláří mezi evropskými hlavními městy za posledních šest měsíců. Avšak i s tímto nárůstem se fyzická obsazenost kanceláří v Praze drží na 57 %, což ji umisťuje na čtvrté místo v Evropě, za městy jako Madrid (68 %), Londýn West End (61 %) a centrální obchodní čtvrť (CBD) v Paříži (59 %). Stále ale není na úrovni před pandemií, kdy fyzická obsazenost kanceláří byla přibližně 70 %.

    Detailní analýza dále ukázala, že úterý je nejvytíženější den v Praze s 62 % obsazeností kanceláří, zatímco pátek je s 45 % obsazeností nejméně využívaným dnem pro práci v kanceláři, což naznačuje, že mnoho Pražanů využívá tento den pro práci z domova.

    Lenka Pechová, Senior Research Analyst v Savills, poukázala na to, že: „Úterní vysoká obsazenost svědčí o preferenci zaměstnanců začít pracovní týden v kanceláři, zatímco nižší páteční čísla ukazují na rostoucí trend flexibilní práce.“

    „Vzhledem k tomu, že mnoho zaměstnanců a firem hledá nejlepší možné pracovní prostředí, je důležité nabízet kancelářské prostory, které podporují jak produktivitu, tak i spokojenost zaměstnanců,“ říká Pavel Novák, Head of Office Agency v Savills a dále dodává: „V Praze je však stále nedostatek kvalitních kancelářských budov, což může být výzvou pro další růst obsazenosti.“

    Společnost Savills zároveň upozorňuje, že stabilizace obsazenosti kanceláří na úrovni okolo 60 % v celé Evropě naznačuje, že firmy i zaměstnanci nacházejí rovnováhu mezi prací v kanceláři a prací z domova, což by mělo být zohledněno při plánování budoucích pracovních strategií.

    Share this:

    • Click to share on Twitter (Opens in new window)
    • Click to share on Facebook (Opens in new window)

    Related

    Share. Facebook Twitter Pinterest LinkedIn Tumblr Email
    hrmag.cz

    Related Posts

    Marná práce. Čechy v zaměstnání nejvíc trápí, že dělají zbytečné úkoly

    26. 5. 2025

    Každý šestý Čech je obětí šikany. Nejčastěji je agresorem nadřízený

    15. 5. 2025

    Pravidla proti šikaně fungují stěží na třetině pracovišť

    22. 4. 2025

    Leave A Reply Cancel Reply

    HRmag.cz
    HRmag.cz se věnuje novinkám a trendům z oblasti lidských zdrojů, HR, personalistiky, CSR, outsourcingu, firemních procesů, podnikových služeb a souvisejících témat.
    Odebírejte novinky z oboru HR e-mailem

    RSS Píšeme na PodnikoveSluzby.cz
    • Cato Networks ztrojnásobí kapacitu svého pražského výzkumného a vývojového centra a podpoří globální inovace
    • Katarína Brydone jmenována ředitelkou Colliers v České republice
    • Podíl renegociací na kancelářském trhu roste, prodlužuje se i smluvní období
    • Mimopražské kanceláře: Mírný růst a atraktivní dostupnost
    • Huawei aktivně podporuje Chartu proti domácímu násilí
    • Třetina zaměstnanců není v práci spokojená
    • Tři čtvrtiny žen vnímají uplatnění v IT jako obtížnější než u mužů
    • Absolventi technických oborů mají na trhu práce výhodu
    • RPO ušetří při náboru zaměstnanců až polovinu času a čtvrtinu nákladů
    • Nízká míra nezaměstnanosti a nedostatek uchazečů bue přetrvávat i v roce 2025
    Facebook Twitter Instagram Pinterest
    © 2025 ThemeSphere. Designed by ThemeSphere.

    Type above and press Enter to search. Press Esc to cancel.