Facebook Twitter Instagram
    HRmag
    • Trh práce
    • Legislativa
    • Pracovní prostředí
    • Recruitment
    • Rozvoj
    • Procesy
    • Insider
    • Personálie
    • Vzdělávání
    • Redakce
    Facebook Twitter Instagram
    HRmag
    Home»Pracovní prostředí»Úterý je nejvytíženější den v kancelářích, pátky jsou v Praze poloprázdné
    Pracovní prostředí

    Úterý je nejvytíženější den v kancelářích, pátky jsou v Praze poloprázdné

    By hrmag.cz18. 4. 2024Žádné komentáře2 Mins Read
    Facebook Twitter Pinterest LinkedIn Tumblr Email
    Share
    Facebook Twitter LinkedIn Pinterest Email

    Podle průzkumu společnosti Savills se Praha může pochlubit největším nárůstem návratu zaměstnanců do kanceláří mezi evropskými hlavními městy za posledních šest měsíců. Avšak i s tímto nárůstem se fyzická obsazenost kanceláří v Praze drží na 57 %, což ji umisťuje na čtvrté místo v Evropě, za městy jako Madrid (68 %), Londýn West End (61 %) a centrální obchodní čtvrť (CBD) v Paříži (59 %). Stále ale není na úrovni před pandemií, kdy fyzická obsazenost kanceláří byla přibližně 70 %.

    Detailní analýza dále ukázala, že úterý je nejvytíženější den v Praze s 62 % obsazeností kanceláří, zatímco pátek je s 45 % obsazeností nejméně využívaným dnem pro práci v kanceláři, což naznačuje, že mnoho Pražanů využívá tento den pro práci z domova.

    Lenka Pechová, Senior Research Analyst v Savills, poukázala na to, že: „Úterní vysoká obsazenost svědčí o preferenci zaměstnanců začít pracovní týden v kanceláři, zatímco nižší páteční čísla ukazují na rostoucí trend flexibilní práce.“

    „Vzhledem k tomu, že mnoho zaměstnanců a firem hledá nejlepší možné pracovní prostředí, je důležité nabízet kancelářské prostory, které podporují jak produktivitu, tak i spokojenost zaměstnanců,“ říká Pavel Novák, Head of Office Agency v Savills a dále dodává: „V Praze je však stále nedostatek kvalitních kancelářských budov, což může být výzvou pro další růst obsazenosti.“

    Společnost Savills zároveň upozorňuje, že stabilizace obsazenosti kanceláří na úrovni okolo 60 % v celé Evropě naznačuje, že firmy i zaměstnanci nacházejí rovnováhu mezi prací v kanceláři a prací z domova, což by mělo být zohledněno při plánování budoucích pracovních strategií.

    Share this:

    • Click to share on Twitter (Opens in new window)
    • Click to share on Facebook (Opens in new window)

    Related

    Share. Facebook Twitter Pinterest LinkedIn Tumblr Email
    hrmag.cz

    Related Posts

    Nová analýza STEM vyvrací mýtus o pohodlnosti dlouhodobě nezaměstnaných

    10. 10. 2025

    Češi se s umělou inteligencí v náboru setkávají zřídka

    1. 10. 2025

    Modré límečky hledají růst a vzdělávání, bílé límečky příjemnou atmosféru, ajťáci home office a vyšší mzdu

    29. 9. 2025

    Leave A Reply Cancel Reply

    HRmag.cz
    HRmag.cz se věnuje novinkám a trendům z oblasti lidských zdrojů, HR, personalistiky, CSR, outsourcingu, firemních procesů, podnikových služeb a souvisejících témat.
    Odebírejte novinky z oboru HR e-mailem

    RSS Píšeme na PodnikoveSluzby.cz
    • Datová suverenita se v době geopolitické nejistoty stává kritickým rizikem podnikání
    • Novým prezidentem asociace ABSL se stal Bohumil Říha
    • Praha: nedostatek kanceláří tlačí nájemné k rekordům
    • Na cestě k nové práci hraje klíčovou roli životopis. Jen třetina uchazečů jej při hledání práce aktualizuje
    • Nejvíce volných kancelářských prostor je v okolí stanice Pankrác, Chodov a Želivského
    • Uchazeči o práci chtějí reakci zaměstnavatele ideálně do týdne
    • Kancelář jako cíl, ne povinnost
    • Regionální kanceláře jsou nejdražší v Praze a nejlevnější v Sofii
    • Komunitní kanceláře jako reakce na hybridní model
    • Živá kancelář jako nová norma: Ideální obsazenost je mezi 50 a 80 %
    Facebook Twitter Instagram Pinterest
    © 2025 ThemeSphere. Designed by ThemeSphere.

    Type above and press Enter to search. Press Esc to cancel.