Facebook Twitter Instagram
    HRmag
    • Trh práce
    • Legislativa
    • Pracovní prostředí
    • Recruitment
    • Rozvoj
    • Procesy
    • Insider
    • Personálie
    • Vzdělávání
    • Redakce
    Facebook Twitter Instagram
    HRmag
    Home»Ekonomika»V podnikových službách pracuje z domova 9 z 10 lidí
    Ekonomika

    V podnikových službách pracuje z domova 9 z 10 lidí

    hrmag.czBy hrmag.cz23. 3. 2020Žádné komentáře2 Mins Read
    Facebook Twitter Pinterest LinkedIn Tumblr Email
    Share
    Facebook Twitter LinkedIn Pinterest Email

    Kvůli rozšiřující se pandemii doporučilo již v půlce března 96 % center podnikových služeb svým zaměstnancům, aby pracovali z domova. K dnešnímu dni se podařilo na homeoffice převést téměř 90 procent všech zaměstnanců tohoto oboru, který v ČR zaměstnává 120 000 lidí. Vyplývá to z rychlého průzkumu mezi členy asociace ABSL, která na českém trhu sdružuje poskytovatel podnikových služeb.

    Zhruba polovině center podnikových služeb se podařilo zajistit podmínky pro práci z domu pro všechny své zaměstnance. Plných 93 % center převedlo na práci z domova více než 80 % svých lidí, 7 % pak zhruba dvě třetiny. „Jako jeden z mála oborů tak mohou podnikové služby fungovat bez výpadků i nyní, ve složité době ovlivněné nutnými opatřeními zamezujícími šíření onemocnění Covid-19,“ říká Jonathan Appleton, ředitel asociace ABSL, a dodává: „Velmi pozitivním zjištěním našeho rychlého průzkumu je i skutečnost, že pouhých 8 % center pozastavilo své náborové aktivity. Valná většina center tedy pokračuje v náboru a přijímání nových pracovníků dle původních plánů, zavádí však nové procesy a metody. Pohovory probíhají přes Skype či jiné digitální platformy a nově nastupující musí projít buď zdravotní prohlídkou nebo informovat svého zaměstnavatele o svých cestovatelských aktivitách v uplynulých 2 týdnech.“

    Zaměstnance, jejichž charakter práce neumožňuje práci z domova, pak chrání jejich zaměstnavatelé celou řadou nových opatření, například každodenní desinfekcí kanceláří, pravidelným měřením teploty, rozsazením v kancelářích s velkými rozestupy a podobně. Samozřejmostí je i zrušení všech schůzek, ať už interních či externích, a služebních cest. Všichni zaměstnanci ke komunikaci využívají digitální platformy a videokonference, a zůstávají tak v kontaktu se svými nadřízenými i kolegy.

    „Náš obor byl již před vypuknutím pandemie velmi pružný a alespoň částečnou práci z domova umožňoval většině svých zaměstnanců. Zkušenosti s tímto modelem přicházejí nyní vhod. Firmy byly schopné velmi rychle zkonfigurovat své systémy a nastavit procesy tak, aby zajistily hladký průběh práce i ochranu svých lidí. Jsem přesvědčen o tom, že současná situace povede k dalšímu rozvoji digitalizace, a to nejen našeho oboru, ale celé ekonomiky,“ řekl na závěr Jonathan Appleton.

    Share this:

    • Click to share on Twitter (Opens in new window)
    • Click to share on Facebook (Opens in new window)

    Related

    Share. Facebook Twitter Pinterest LinkedIn Tumblr Email
    hrmag.cz

    Related Posts

    Většina lidí má nezdravý vztah k práci

    27. 9. 2023

    V IT ubývá nabízených pozic, firmy začínají více vyžadovat docházku na pracoviště

    27. 9. 2023

    Nové kanceláře v Praze mizí před očima kvůli vysoké poptávce a předpronájmům

    26. 9. 2023

    Leave A Reply Cancel Reply

    HRmag.cz
    HRmag.cz se věnuje novinkám a trendům z oblasti lidských zdrojů, HR, personalistiky, CSR, outsourcingu, firemních procesů, podnikových služeb a souvisejících témat.
    Odebírejte novinky z oboru HR e-mailem

    RSS Píšeme na PodnikoveSluzby.cz
    • V IT ubývá nabízených pozic, firmy začínají více vyžadovat docházku na pracoviště
    • Tlak na růst mezd do konce roku ještě zesílí
    • Bojí se Češi umělé inteligence?
    • Pražské kanceláře brzy budou nedostatkové zboží
    • Desk sharing zvyšuje standard pracovních míst
    • Až 10 benefitů souvisejících s volnem mohou čerpat zaměstnanci IT a podnikových služeb
    • Šikanu na pracovišti zažila desetina zaměstnanců, pomoci může whistleblowing
    • Požadavky na kanceláře i ceny pronájmů díky ESG porostou
    • Čtvrtina zaměstnanců si hledá novou práci, nejčastějším důvodem je nespokojenost s výší mzdy a stres
    • Poptávka na pražském kancelářském trhu navzdory oživení netlačí ceny nahoru
    Facebook Twitter Instagram Pinterest
    © 2023 ThemeSphere. Designed by ThemeSphere.

    Type above and press Enter to search. Press Esc to cancel.