Facebook Twitter Instagram
    HRmag
    • Trh práce
    • Legislativa
    • Pracovní prostředí
    • Recruitment
    • Rozvoj
    • Procesy
    • Insider
    • Personálie
    • Vzdělávání
    • Redakce
    Facebook Twitter Instagram
    HRmag
    Home»Ekonomika»V podnikových službách už dominují mileniálové
    Ekonomika

    V podnikových službách už dominují mileniálové

    By hrmag.cz23. 11. 2018Žádné komentáře3 Mins Read
    Facebook Twitter Pinterest LinkedIn Tumblr Email
    Share
    Facebook Twitter LinkedIn Pinterest Email

    Z průzkumu asociace ABSL vyplývá, že již 61 % zaměstnanců oboru sdílených podnikových služeb tvoří mileniálové. Na rozdíl od průmyslových firem, kde od přelomu tisíciletí stoupl průměrný věk zaměstnanců zhruba o 5 let, obor podnikových služeb mládne. Pro zaměstnavatele z tohoto segmentu to ovšem znamená, že se musí preferencím mladší generace přizpůsobit, a to jak v oblasti firemní kultury, tak i v otázkách pracovního prostředí a podmínek. Svým zaměstnancům tak musí nabídnout například kvalitní profesní vzdělávání, flexibilitu a možnost ztotožnit se s cíli a filozofií firmy.

    Jako mileniálové jsou obecně označovaní lidé, kteří se narodili v období od roku 1983 až do roku 1995. Dnes je jim něco mezi 23 a 35 lety a buď sbírají své první profesní zkušenosti nebo začínají budovat kariéru. „Mileniálové se brzy stanou jednou z nejpočetnějších skupin na pracovním trhu. Pokud si je chtějí zaměstnavatelé udržet na delší dobu než jen na pár let, musí se jim přizpůsobit. V našem segmentu se již změny, které reflektují priority mladší generace, prosazují, a proto se centrům podnikových služeb daří tuto generaci zaujmout více, než například průmyslovým podnikům či finančním institucím. Česká populace stárne a roste i průměrný věk ve většině firem, ne však v našem segmentu,“ okomentoval situaci Jonathan Appleton, ředitel asociace ABSL, a dodal: „Preference mileniálů zkoumá celá řada studií. Podle nedávného průzkumu Deloitte Millenials Survey jim nejde jen o finanční ohodnocení, polovina respondentů uvedla, že je pro ně důležitá i pozitivní firemní kultura, flexibilita a průběžné vzdělávání.“

     

    Úspěch nejsou jen peníze

    Ze zmiňovaného průzkumu také vyplývá, že více než 80 % mileniálů si myslí, že úspěch firem by se neměl měřit jen podle finanční výkonnosti. Důležitá je i filozofie firmy a její ochota a schopnost pomáhat řešit hospodářské, environmentální i sociální výzvy společnosti. Pro 88 % uchazečů z této generace je navíc důležité, aby byly součástí správné podnikové kultury, se kterou by se mohli ztotožnit. „Podniková kultura a filozofie se tedy pro tuto generaci stává jedním z nejdůležitějších faktorů při výběru zaměstnavatele. Těší mne, že zaměstnavatelé z našeho oboru tyto preference reflektují. Dle našeho průzkumu například dobrovolnickou práci pro nejrůznější dobročinné organizace v pracovní době podporuje 70 % center podnikových služeb, což je několikanásobně více, než kolik činí republikový průměr,“ říká Jonathan Appleton s tím, že dle průzkumu Randstad Workmonitor, který realizovala personálně poradenská agentura Randstad, dostává od svého zaměstnavatele placené volno na dobrovolnickou práci ve prospěch nějaké charitativní činnosti či organizace pouze 8 % českých zaměstnanců. Dvě třetiny by se ovšem rády zapojily, pokud by volno dostaly. Je tedy škoda, že podnikové služby v této oblasti neinspirují i další obory. Mezi zaměstnanci center podnikových služeb jsou mimořádně populární zejména programy podporující děti v nouzi či osoby se zdravotním postižením, anebo aktivity environmentálního charakteru, například revitalizace lesů.

     

    Trojnásobně větší důraz na školení než zbytek trhu

    Obor podnikových služeb láká mileniály i na zajímavé programy firemního vzdělávání. „Náš obor jde stále více do hloubky, využívá moderní technologie, inovuje. A už tím je pro mladé lidi atraktivní. S inovacemi a technologiemi pak jde ruku v ruce i průběžné vzdělávání a rozvoj schopností zaměstnanců. Více než tři čtvrtiny zaměstnanců českých center podnikových služeb tvrdí, že průběžné vzdělávání, které jim poskytuje jejich zaměstnavatel, je kvalitní a jsou s ním spokojeni,“ dodává Jonathan Appleton s tím, že v průměru zaměstnavatelé z tohoto oboru poskytují svým lidem školení v rozsahu 40 hodin ročně, což je podle posledních údajů ČSÚ téměř čtyřnásobek celorepublikového průměru.

    Share this:

    • Click to share on Twitter (Opens in new window)
    • Click to share on Facebook (Opens in new window)

    Related

    Share. Facebook Twitter Pinterest LinkedIn Tumblr Email
    hrmag.cz

    Related Posts

    Firmy čelí nedostatku pracovníků. Pomoci má navýšení kvót a cílený nábor ze zahraničí

    9. 9. 2025

    Nejsilnější závěr roku za 17 let: firmy tlumí nábor méně než obvykle

    9. 9. 2025

    Český automotive: Stabilní výroba, rostoucí tlak na kvalifikace a diferencované mzdy

    4. 9. 2025

    Leave A Reply Cancel Reply

    HRmag.cz
    HRmag.cz se věnuje novinkám a trendům z oblasti lidských zdrojů, HR, personalistiky, CSR, outsourcingu, firemních procesů, podnikových služeb a souvisejících témat.
    Odebírejte novinky z oboru HR e-mailem

    RSS Píšeme na PodnikoveSluzby.cz
    • Praha: nedostatek kanceláří tlačí nájemné k rekordům
    • Na cestě k nové práci hraje klíčovou roli životopis. Jen třetina uchazečů jej při hledání práce aktualizuje
    • Nejvíce volných kancelářských prostor je v okolí stanice Pankrác, Chodov a Želivského
    • Uchazeči o práci chtějí reakci zaměstnavatele ideálně do týdne
    • Kancelář jako cíl, ne povinnost
    • Regionální kanceláře jsou nejdražší v Praze a nejlevnější v Sofii
    • Komunitní kanceláře jako reakce na hybridní model
    • Živá kancelář jako nová norma: Ideální obsazenost je mezi 50 a 80 %
    • Cato Networks ztrojnásobí kapacitu svého pražského výzkumného a vývojového centra a podpoří globální inovace
    • Katarína Brydone jmenována ředitelkou Colliers v České republice
    Facebook Twitter Instagram Pinterest
    © 2025 ThemeSphere. Designed by ThemeSphere.

    Type above and press Enter to search. Press Esc to cancel.