Společnost SAP Services, jedno z největších českých center podnikových služeb, inspiruje firmy z celého světa. Z Prahy poskytuje finanční a personální služby všem světovým pobočkám firmy SAP, a formou referenčních návštěv umožňuje zákazníkům poznat, jak funguje, a jak s pomocí moderních podnikových technologií SAP inovuje celou řadu procesů. Centrum vzniklo před 15 lety s cílem zajistit vyšší efektivitu, transparentnost a profesionalitu při zpracování finančních a personálních agend všem pobočkám softwarové firmy SAP.
„Některé společnosti, které k nám přijíždí na referenční návštěvy, jsou teprve na začátku úvah o tom, zda, jak, kde a za jakým účelem podobné centrum vybudovat. Jiné už centrum služeb mají a chtějí ho dále rozšiřovat. Potřebují však zjistit, jak nejlépe uchopit procesy, jaké využívat technologie, a jak budovat týmy,“ říká Iveta Chválová, ředitelka SAP Services, a dodává, že jde především o velké nadnárodní firmy, které mají mnoho poboček po celém světě a řeší výzvy s transparentností procesů, dostupností dat a jejich kvalitou.
Širší kontext versus detail
„První návštěvu jsme v SAP Services přivítali v roce 2009. Od té doby fenomén centralizace procesů a budování center podnikových služeb výrazně posílil a podnítil růst zájmu firem o náš koncept a zkušenosti. Dnes organizujeme průměrně více než jednu referenční návštěvu týdně, přičemž za poslední tři roky jejich počet každoročně roste zhruba o desetinu. Prezentace mohou probíhat anglicky, německy, rusky, francouzsky nebo španělsky,“ vypočítává Iveta Chválová s tím, že návštěvy, které jsou obvykle tvořeny nejvyšším vedením firem, zajímá každý detail, a proto hovoří nejen s managementem SAP Services o principech a řízení centra, ale i se zaměstnanci jednotlivých týmů o jejich denní realitě v práci.
Procesy a technologie
Návštěvníky hodně zajímá i míra automatizace rutinních činností v HR a ve financích a způsob, jakým lidé spolupracují se softwarovými roboty. Právě v této oblasti SAP Services vyniká, automatizuje nejen zpracování faktur, ale i pracovních nabídek a smluv. „Mnoho dotazů se týká i personálních záležitostí, zejména budování týmu, rozvoje a vzdělávání zaměstnanců. Častým tématem jsou i naše reflexe a ponaučení, ke kterým jsme dospěli v průběhu existence centra a které se zástupci firem otevřeně sdílíme,“ popisuje Iveta Chválová.
Softwarové řešení SAP v praxi
Návštěvy, které již své centrum služeb provozují, si pak podle Ivety Chválové nejčastěji ověřují, jak jsou na tom v porovnání se SAP Services s procesy, efektivitou a technologiemi. Zajímá je i pohled SAP Services jako koncového uživatele softwarových řešení SAP. Mezi populární témata patří digitalizace personálních a finančních procesů a následné zefektivnění práce našich zaměstnanců. Líbí se jim SAP Digital Boardroom, kde můžou efektivitu sledovat. Mezi populární témata patří umělá inteligence, strojové učení nebo cloudové HR řešení nové generace SAP SuccessFactors Employee Central. „Od všech návštěv máme velmi pozitivní zpětnou vazbu, oceňují naši otevřenost a úroveň detailů, do kterých jsme s nimi schopni jít. Některé společnosti přitom u nás byly v průběhu let opakovaně,“ říká na závěr Iveta Chválová s tím, že SAP nabízí ostatním centrům možnost využití konzultačních služeb.