Facebook Twitter Instagram
    HRmag
    • Trh práce
    • Legislativa
    • Pracovní prostředí
    • Recruitment
    • Rozvoj
    • Procesy
    • Insider
    • Personálie
    • Vzdělávání
    • Redakce
    Facebook Twitter Instagram
    HRmag
    Home»Benefity»Více než polovina lidí prý v práci lenoší
    Benefity

    Více než polovina lidí prý v práci lenoší

    hrmag.czBy hrmag.cz22. 12. 2017Žádné komentáře2 Mins Read
    Facebook Twitter Pinterest LinkedIn Tumblr Email
    Share
    Facebook Twitter LinkedIn Pinterest Email

    Podle aktuálního průzkumu společnosti Gallup až 70 % zaměstnanců v práci nedosahuje svého nejlepšího výkonu. Více než polovina pracovníků pak během pracovní doby zahálí a lenoší. Hlavním důvodem je podle odborníků špatný výběr manažerů do vedoucích pozic. Ti jsou totiž v 82 % případů vybíráni chybně – na základě předchozích zkušeností a nikoliv talentu.

    Podle výzkumu společnosti Gallup, která v posledních dvaceti letech měřila výkonnost 27 milionů zaměstnanců ve zhruba 2,5 milionech pracovních skupin, více než dvě třetiny zaměstnanců v práci nevyužívají naplno svůj potenciál, 52 % zaměstnanců pak během pracovní doby zahálí a lenoší. Odborníci problém spatřují v nalezení a umístění schopných manažerů do vedení. Ze studie vyplývá, že společnosti si nevybírají kandidáty se správným manažerským talentem až v 82 % případů. Většina firem tak dosazuje pracovníky na manažerské pozice, protože si je zaslouží, spíše než by měli talent.

    „Zkušenosti a dovednosti jsou obecně velmi důležité, nicméně talent je vrozená vlastnost. Pokud nemáme pro výkon manažerské pozice správný talent, pak nezáleží na množství praktických zkušeností či dovedností,“ uvedla personalistka Gabriela Kodenková ze společnosti Talentica.cz.

    Přestože je stěžejní, aby byli do manažerských pozic napříč celou organizací umísťováni správní lidé, manažerů, kteří mají skutečný talent na vedení, je málo. Výzkum potvrdil, že pouze jeden z deseti manažerů má potřebné předpoklady pro zlepšení výkonu pracovních skupin a tím i celé organizace. Talent výjimečných manažerů spočívá v tom, že umí namotivovat každého zaměstnance zvlášť, aby podnikl individuální kroky ke zlepšení svého výkonu, stejně jako umí navodit u všech zaměstnanců pocit sounáležitosti a sdílení firemního poslání, hodnot a vize. „Dobří manažeři jsou také asertivní, jsou schopni překonávat nepřízeň a odpor. Vytvářejí vztahy na bázi důvěry, otevřeného dialogu a plné transparentnosti. Rozhodují se navíc na základě produktivity, ne politiky,“ dodala Gabriela Kodenková.

    Správné manažerské vedení zvyšuje podle odborníků angažovanost zaměstnanců, což vede i k vyšší produktivitě a zisku dané společnosti. V případě, že jsou do vedoucích pozic na všech úrovních organizace dosazeni správní manažeři, zdvojnásobí se výkon a míra zapojení zaměstnanců, zvýší se i samotný zisk v průměru o 147 %.

    Share this:

    • Click to share on Twitter (Opens in new window)
    • Click to share on Facebook (Opens in new window)

    Related

    Share. Facebook Twitter Pinterest LinkedIn Tumblr Email
    hrmag.cz

    Related Posts

    Český pracovní trh se za posledních 20 let výrazně proměnil

    4. 6. 2025

    Nová pravidla podpory v nezaměstnanosti zvýhodní od letošního června padesátníky

    4. 6. 2025

    Women in Tech snídaně: sdílení, které pomáhá ženám v technologiích růst

    2. 6. 2025

    Leave A Reply Cancel Reply

    HRmag.cz
    HRmag.cz se věnuje novinkám a trendům z oblasti lidských zdrojů, HR, personalistiky, CSR, outsourcingu, firemních procesů, podnikových služeb a souvisejících témat.
    Odebírejte novinky z oboru HR e-mailem

    RSS Píšeme na PodnikoveSluzby.cz
    • Cato Networks ztrojnásobí kapacitu svého pražského výzkumného a vývojového centra a podpoří globální inovace
    • Katarína Brydone jmenována ředitelkou Colliers v České republice
    • Podíl renegociací na kancelářském trhu roste, prodlužuje se i smluvní období
    • Mimopražské kanceláře: Mírný růst a atraktivní dostupnost
    • Huawei aktivně podporuje Chartu proti domácímu násilí
    • Třetina zaměstnanců není v práci spokojená
    • Tři čtvrtiny žen vnímají uplatnění v IT jako obtížnější než u mužů
    • Absolventi technických oborů mají na trhu práce výhodu
    • RPO ušetří při náboru zaměstnanců až polovinu času a čtvrtinu nákladů
    • Nízká míra nezaměstnanosti a nedostatek uchazečů bue přetrvávat i v roce 2025
    Facebook Twitter Instagram Pinterest
    © 2025 ThemeSphere. Designed by ThemeSphere.

    Type above and press Enter to search. Press Esc to cancel.