Facebook Twitter Instagram
    HRmag
    • Trh práce
    • Legislativa
    • Pracovní prostředí
    • Recruitment
    • Rozvoj
    • Procesy
    • Insider
    • Personálie
    • Vzdělávání
    • Redakce
    Facebook Twitter Instagram
    HRmag
    Home»HR»Zaměření studia a volbu povolání ovlivňují stereotypy
    HR

    Zaměření studia a volbu povolání ovlivňují stereotypy

    hrmagBy hrmag14. 3. 2017Žádné komentáře2 Mins Read
    Facebook Twitter Pinterest LinkedIn Tumblr Email
    Share
    Facebook Twitter LinkedIn Pinterest Email

    Zaměření studia a volbu budoucího povolání – zejména u dívek – stále velmi ovlivňují stereotypy, negativní vnímání vědeckých a technických oborů a neporozumění jejich možnostem. Například kariéru ve vědě a technice si mladí lidé ve Velké Británii a Irsku představují nejvíce jako „dělání výzkumu“ (52 %), „práci v laboratoři“ (47 %) a „nošení bílého pláště“ (33 %).

    V britském průzkumu Accenture a Stemettes zjistily, že více než třetinu mladých lidí (36 %) studium v oborech STEM (Science, Technology, Engineering and Mathematics) odradilo, protože jim nebylo jasné, jaká povolání tyto předměty představují. Více než polovina rodičů (51 %) a 43 % učitelů se shodlo na tom, že studentům chybí porozumění tomu, jaké kariérní možnosti obory STEM vůbec poskytují.

    Výzkum také prokázal genderové stereotypy a předsudky, které se vztahují k předmětům STEM. Téměř třetina (32 %) mladých lidí si myslí, že tyto předměty si zvolí více chlapců než dívek, protože více odpovídají „mužským“ profesím nebo pracovním místům. Dojem, že předměty z oborů STEM jsou pouze pro chlapce, je hlavním důvodem, proč si učitelé myslí, že si ve škole tyto předměty vybírá jen málo dívek. Kromě toho více než polovina rodičů (52 %) a učitelů (57 %) přiznává podvědomé stereotypy v předpokladech pro obory STEM, a více než polovina (54 %) učitelů tvrdí, že znají případy, kdy dívky ve škole skončily s předměty z těchto oborů kvůli nátlaku rodičů.

    Prokazatelný je také rozdíl ve vnímání oborů STEM dívkami a chlapci – zejména dívky je vidí jako „akademické“ a „nudné“. Závěru průzkumu také poukazují na významný pokles obliby tradičních předmětů STEM, jako je matematika a informatika, u dívek po nástupu na střední školu. Ve věkové skupině 7-11 let 50 % dívek popisuje tyto předměty jako zábavné a příjemné, ale to se výrazně mění na 31 % a 36 % ve věkové skupině 11-14 let.

     

    Share this:

    • Click to share on Twitter (Opens in new window)
    • Click to share on Facebook (Opens in new window)

    Related

    Share. Facebook Twitter Pinterest LinkedIn Tumblr Email
    hrmag

    Related Posts

    Pluxee Zaměstnavatel roku 2025 zná své vítěze

    18. 6. 2025

    Dvě třetiny Čechů v zaměstnání spolupracuje s cizinci, firmy však podceňují jejich integraci

    9. 6. 2025

    Women in Tech snídaně: sdílení, které pomáhá ženám v technologiích růst

    2. 6. 2025

    Leave A Reply Cancel Reply

    HRmag.cz
    HRmag.cz se věnuje novinkám a trendům z oblasti lidských zdrojů, HR, personalistiky, CSR, outsourcingu, firemních procesů, podnikových služeb a souvisejících témat.
    Odebírejte novinky z oboru HR e-mailem

    RSS Píšeme na PodnikoveSluzby.cz
    • Regionální kanceláře jsou nejdražší v Praze a nejlevnější v Sofii
    • Komunitní kanceláře jako reakce na hybridní model
    • Živá kancelář jako nová norma: Ideální obsazenost je mezi 50 a 80 %
    • Cato Networks ztrojnásobí kapacitu svého pražského výzkumného a vývojového centra a podpoří globální inovace
    • Katarína Brydone jmenována ředitelkou Colliers v České republice
    • Podíl renegociací na kancelářském trhu roste, prodlužuje se i smluvní období
    • Mimopražské kanceláře: Mírný růst a atraktivní dostupnost
    • Huawei aktivně podporuje Chartu proti domácímu násilí
    • Třetina zaměstnanců není v práci spokojená
    • Tři čtvrtiny žen vnímají uplatnění v IT jako obtížnější než u mužů
    Facebook Twitter Instagram Pinterest
    © 2025 ThemeSphere. Designed by ThemeSphere.

    Type above and press Enter to search. Press Esc to cancel.